Hoe zijn die IBM schrijven, ik zit te denken om er 2 te halen en ze dan evt in raid te gooien. 2 x 45 gb dus, 7200 rpm udma 100.
Verwijderd
Als je IBM schijven koopt kan je beter meteen watjes voor je oren kopen, want die dingen produceren zo'n 110 decibel als ze schrijven!
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)|:(
Verwijderd
Ik heb zelf ook z'n schijfie 
draait perfect op Ata 100 oftwel udma 5
nog nooit zoon best schijfie gehad en de geluid productie valt best wel mee
draait perfect op Ata 100 oftwel udma 5
nog nooit zoon best schijfie gehad en de geluid productie valt best wel mee
Verwijderd
Nu ff serieus, als je goeie hardware zoekt en supergrote hardeschijven voor een leuke prijs! ga dan ff naar http:\\www.alternate.nl\!
Ze bezorgen gratis thuis! Is een postorder bedrijf!
PS: kijk ook eens naar mijn topic(Celeron op P2 moederbord)!>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)|:(!
PS: kijk ook eens naar mijn topic(Celeron op P2 moederbord)!>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)|:(!
Je kan ook Maxtor schijven gebruiken, die zijn ook stil
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik heb er eergisteren een gekocht, maar heb hem nu op ata33 zitten omdat mn BP6 gek werd, erg irritant allemaal...
Binnenkort kan ik je er meer over vertellen dus
Ik heb hem bij intercom gekocht, maar ik zie hem net in de pricewatch voor veel minder, is net gedaald
En Ro, wat bedoel je met al die smilies,, ik snap er vrij weinig van nu namelijk...
Binnenkort kan ik je er meer over vertellen dus
Ik heb hem bij intercom gekocht, maar ik zie hem net in de pricewatch voor veel minder, is net gedaald
En Ro, wat bedoel je met al die smilies,, ik snap er vrij weinig van nu namelijk...
Verwijderd
nee geen altnernate, garantie is bagger, en levertijd ligt ook hoog. Owjah al die prijzen zijn altijd excl btw dus valt vaak tegen wat het verschil is.
Maar dat schijfje heb ik dus ook en ..leuk
geluid valt dus echtwel mee, en hoop binnen niet al te grote tijd ook een 2e aan te schaffen.
Maar dat schijfje heb ik dus ook en ..leuk
geluid valt dus echtwel mee, en hoop binnen niet al te grote tijd ook een 2e aan te schaffen.
ik heb hem ook en bij mij maakt hij helemaal geen herrie vindt het alleen jammer dat hij maar in de bios 43...mb aan geeft scheelt toch weer 3gb maar schijnt normaal te zijn volgens ibm
Verwijderd
In feite maakt het niks uit bij welke winkel je een schijf van IBM koopt. Je kunt op de website van IBM gewoon een RMA aanvragen en het er zelf naar toesturen.
Verwijderd
jaja ga jij er met je oor opliggen? |:(|:(Op zondag 17 december 2000 19:47 schreef Ro het volgende:
Als je IBM schijven koopt kan je beter meteen watjes voor je oren kopen, want die dingen produceren zo'n 110 decibel als ze schrijven!
die maken eg nie veel herrie
heb er nu 1 maar komen er nog 2 bij
eg heeele snelle disken
hmm dan heb je zeker nog nooit een seagate barracuda II gehoord? dat ding van mij ratelt de pan uit, die IBM was ZEKERZ wel een stukkie stiller!!Als je IBM schijven koopt kan je beter meteen watjes voor je oren kopen, want die dingen produceren zo'n 110 decibel als ze schrijven!
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Verwijderd
In de C't Oktober 2000 zijn die IBM's het beste getest. Samenvatting uit de 331 HD's tot 75 GB:
Met HDBench (Gewogen gemiddelde) en Geluid tijdens werking
IBM
DTLA-307030 20.7 MB/s 35.5 dBA
DTLA-307045 19.7 MB/s 36.2 dBA
MAXTOR
53073H6 (Diamond Plus) 18.6 MB/s 38.3 dBA
Quantum
Alas 10K II 36.7 GB 26.5 MB/s 43.7 dBA
IBM
DTLA-307030 20.7 MB/s 35.5 dBA
DTLA-307045 19.7 MB/s 36.2 dBA
MAXTOR
53073H6 (Diamond Plus) 18.6 MB/s 38.3 dBA
Quantum
Alas 10K II 36.7 GB 26.5 MB/s 43.7 dBA
Verwijderd
Op zondag 17 december 2000 19:47 schreef Ro het volgende:
Komop man! wat geef jij nou voor bullshit adviezen. Ten eerste zijn de IBM drives 1 van de stilste van dit moment. Ten tweede, Alternate is echt geen superzaak. Hoge prijzen, en ze zijn niet zo heel makkelijk met ruilen. Gewoon kut dus.Nu ff serieus, als je goeie hardware zoekt en supergrote hardeschijven voor een leuke prijs! ga dan ff naar http:\\www.alternate.nl\!
Die IBM maakt idd. juist helemaal geen herrie. Ik heb ook dat 45 GB ding, alleen nog aan ata66 hangen, en dat ding hoor je dus bijna niet, ook niet in mijn fluisterstille, on-overgeklokte systeem.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
-2 trollOp zondag 17 december 2000 19:47 schreef Ro het volgende:
Ik heb er 2 van deze in raid 0 (tweaked promise u100) en ze zijn VEEL stiller dan mijn oude, ook al niet luidruchtige 3.2GB IBM. Waanzinnig snel. Geen Enkel probleem mee
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
ik heb er twee en ik ben er zeer tevreden mee. maar met lawaai daar heb ik geen last van mijn coolers komen er boven uit en niet mijn hdd.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Yo dildo's dan is er ook nog zoiets als dat acoustic programmaatje
van www.ibm.com te halen
waarmee je je IBM nog stiller kan maken, hij presteert dan wel iets minder, maar hij is wel stiller.
en ibm staat standaard op z'n hardst,
moet je voorstellen hoe weinig 'geluid' er uit komt als je hem op z'n stilst zet.
van www.ibm.com te halen
waarmee je je IBM nog stiller kan maken, hij presteert dan wel iets minder, maar hij is wel stiller.
en ibm staat standaard op z'n hardst,
moet je voorstellen hoe weinig 'geluid' er uit komt als je hem op z'n stilst zet.
Ik heb ook 2 van die IBMs 45gig in raid 0op m'n Abit kt7 raid
Ik kan je zeggen dat gaat HEEL snel:)
ik had eerst wat problemen, pc bleef hangen op gekste momenten en hd lampje bleef branden
Dat bleek een timing probleem te zijn omdat ik ze beiden als master op 1 kabel had
Nu 2 schijvenop 1 kabel en gaat perfect:)
Haal 44000 in sisoft 8,2 ms / 80mb in hd bench
IBM rules !
Ik kan je zeggen dat gaat HEEL snel:)
ik had eerst wat problemen, pc bleef hangen op gekste momenten en hd lampje bleef branden
Dat bleek een timing probleem te zijn omdat ik ze beiden als master op 1 kabel had
Nu 2 schijvenop 1 kabel en gaat perfect:)
Haal 44000 in sisoft 8,2 ms / 80mb in hd bench
IBM rules !
Man, die IBM harde schijven zijn zo stil dat ik (met de kast open) goed moet luisteren of ie wel werkt. Je weet dat je aan het gerikketik van je HDD kunt horen wat- en of ie iets aan het doen is, en dat is het enige vervelende.
New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?
Verwijderd
oh ik heb sinds mn thunderbird nooit meer een van mn harde schijven gehoord 
enne, ik vind dat ratelen wel lekker...klinkt het net of je compu nog sneller iz
enne, ik vind dat ratelen wel lekker...klinkt het net of je compu nog sneller iz
Verwijderd
Heerlijk schijffie. Superrrrrr snel ook niet normaal 
Mijn advies gelijk kopen
Ik heb de 30gig.. ze zijn niet echt goedkoop maarja..
en tja.. zoals velen zeggen.. die dingen zoemen errug lief.. beter dan dat gekraak van mijn (iets) ouwere Quantum Fireball KA 18 gig
Mijn advies gelijk kopen
Ik heb de 30gig.. ze zijn niet echt goedkoop maarja..
en tja.. zoals velen zeggen.. die dingen zoemen errug lief.. beter dan dat gekraak van mijn (iets) ouwere Quantum Fireball KA 18 gig
Verwijderd
Toevallig 
ik heb gisteren deze schijf besteld bij Informatique (een van de goedkoopste uit de pricewatch
)
Helaas dat m'n PC zo vol zit dat er geen enkele RAID controller meer bij kan anders had ik dat gedaan, maarja dat kan altijd nog he
ik heb ook nog 3 andere IBM's en ik ben er zeer tevreden over
ik heb gisteren deze schijf besteld bij Informatique (een van de goedkoopste uit de pricewatch
Helaas dat m'n PC zo vol zit dat er geen enkele RAID controller meer bij kan anders had ik dat gedaan, maarja dat kan altijd nog he
ik heb ook nog 3 andere IBM's en ik ben er zeer tevreden over
Ik heb 4 van de 307030 (30 GB-versie) in RAID-0.
Absoluut SUPER stil en waanzinnig snel
Alleen is 120 GB een beetje weinig. Ik heb m'n setje pas 4-5 maanden, maar nog maar 35 GB vrij
(dat krijg je als je gaat DivX-en
)
Absoluut SUPER stil en waanzinnig snel
Alleen is 120 GB een beetje weinig. Ik heb m'n setje pas 4-5 maanden, maar nog maar 35 GB vrij
(dat krijg je als je gaat DivX-en
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
Wat dacht je ervan om die divxjes te gaan vlammen op zo`n mooi glimmend schijfje, dat zou jouw wel een paar mb schelen dan ;-)
Verwijderd
ja, en niet per ongeluk een harde schop tegen je kast geven 
Anders ben je 85 Gig kwijt. Ik zou ook maar wat gaan branden.
Anders ben je 85 Gig kwijt. Ik zou ook maar wat gaan branden.
Verwijderd
waar kan je HDBench downloaden?[b]Op maandag 18 december 2000 10:54
IBM is dus echt beter als WD
ATA66 controller promise
gemeten met HDtach
IBM DTLA 307030 7200rpm
access 9,4ms
readtime 35Mb/s
WD 153BA 7200rpm
Access 11,5ms
Readtime 25Mb/s
ATA66 controller promise
gemeten met HDtach
IBM DTLA 307030 7200rpm
access 9,4ms
readtime 35Mb/s
WD 153BA 7200rpm
Access 11,5ms
Readtime 25Mb/s
Verwijderd
Heb er nu drie van in RAID zitten
dus 3x45GB = 128GB, lawaai is minder dan m'n 4x 20GB die ik voorheen had.
Strak op elkaar gestapeld moet er wel een blazertje bij (moest ook al bij m'n 4x20GB), als ze redelijk vrij hangen hoeft dat niet.
Perfecte diskjes, lekker snel en helemaal via RAID natuurlijk, en natuurlijk hoor je ze wel maar niet bijzonder ofzo.
Strak op elkaar gestapeld moet er wel een blazertje bij (moest ook al bij m'n 4x20GB), als ze redelijk vrij hangen hoeft dat niet.
Perfecte diskjes, lekker snel en helemaal via RAID natuurlijk, en natuurlijk hoor je ze wel maar niet bijzonder ofzo.
ibm rouleert!
je kan tenminste ook softwarematig de snelheid instellen (dus ata 33/66/100)
das vet handig, dan kan je hem op 66 ipv 100 zetten zodat windows 2000 ook goed draait. die xtra performance merk je toch niet.
je kan tenminste ook softwarematig de snelheid instellen (dus ata 33/66/100)
das vet handig, dan kan je hem op 66 ipv 100 zetten zodat windows 2000 ook goed draait. die xtra performance merk je toch niet.
Pagina: 1