Toon posts:

Koptelefoon aansluiting Stuq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mn laptop-koptelefoonaansluiting. Ik dacht omdat het om een koptelefoon aansluiting is dat dit de beste plek is om wat advies in te wilgen :)

Ik was dus zo slim op met flink geweld de koptelefoon stekker uit de aansluiting te trekken en nu is hier iets flink kapot gegaan en zelfs een stukje afgebroken.

Als ik nu een stekkertje d'r in doe hoor ik een klein beetje geluid door mn koptelefoon maar het geluid blijft gewoon doorspelen door de speakers. Er is dus iets flink stuk en dit valt natuurlijk niet onder de garantie.

Weten jullie hoe ik dit misschien kan fixen op kan vervangen. Want om dit door Compaq te laten doen is een dure grap.

Het gaat dus om een normale kleine jack aansluiting.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je probleem is dat het schakelende deel van je (mini)jack is verbogen/afgebroken. Dit kun je oplossen door het betreffende onderdeel te vervangen. Iedere respecterende electronicazaak moet dat wel in voorraad hebben.

Conrad art nr. 734101 - 3,5mm stekkerbus stereo/schakelend - € 0,83 <- miniJack
Conrad art nr. 732800 - 6,3mm stekkerbus stereo/schakelend - € 0,97

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal mijn laptop is openschroeven om te kijken hoe dat bevestigd moet gaan worden. Op het plaatje zie ik dat het gesoldeert moet worden.

Ik ga even kijken en hoe wat moet :)

Bedankt !

Verwijderd

Oh, even overheen gelezen dat het een laptop is :+
Let er in dat geval op dat de vervanger een model voor printmontage is en niet te groot. Zoveel ruimte zal er nl. niet zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het best ff langs de lokale onderdelenboer kan rijden. En daar iets passends uitzoeken dan iets uitzoeken op conrad. Ik morgen ff langs :)