[adsl] Speedtouch komt niet 'up'

Pagina: 1
Acties:

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 20:30
Dag mensen :)

Ik ben gevraagd om bij een kennis van me even adsl aan te sluiten, en nu stuit ik tegen wat probleempjes aan. Ten eerste betwijfel ik of de bekabeling goed zit (modem is op zich wel goed aangesloten, maar kabel tussen splitter en modem is veeeeel te lang en is een oude platte kabel dus betwijfel of deze setup werkt maar ok). Alleen ik heb de boel dus aangesloten zoals het zou moeten, en heb de gebruikersnaam/password etc. goed ingevuld. Modem wordt ook netjes gedetecteerd met dat progje wat op die CD staat van KPN.

Na ja iig, als ik dus in het log van de modem kijk staat er dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
PPP PAP Authenticate Nack received
PPP PAP authentication failed (PPPoA_1)
PPP PAP authenticate Request sent
PPP PAP Authenticate Nack received
PPP PAP authentication failed (PPPoA_1)
PPP PAP Authenticate request sent
xDSL linestate up (downstream: 384 kbits/s, upstream: 128 kbits/s)
UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.150 (success)
UPnP action 'AddPortMapping' from ip=10.0.0.150 (success)
(en dan hier nog 2 entry's van UPnP dat ie de portmaps eerst 
wilde delete maar er is no such entry ;) niet belangrijk dus)
LOGIN User logged in on HTTP (from 10.0.0.150)
DHCP server up
KERNEL cold restart

Wat moet ik hier nou van denken? Snapt ie het username + pass niet, of kan ie gewoon geen verbinding maken met de buitenwereld? Het modem is een speedtouch 510 en het @-lampje knippert groen/geel, wat dus wil zeggen dat ie probeert in te loggen op het netwerk van Wanadoo. Ik weet zeker dat ik de inlog/passwords goed heb ingevuld.

De lijn is al wel opgeleverd dat heb ik via de site gecheckt, en de modem snapt ook wat voor snelheid hij moet lopen, dus hij doet wel wat, maar komt gewoon niet verder.

Dus ik vraag me af of het nou aan een verkeerde username/pass ligt (wat ik me niet kan voorstellen want ik kan wel via de selfservice ermee inloggen) of toch waarschijnlijk aan de bedrading daar in huis :)

Alvast hartelijk dank!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 11:41

Strikie

Athletics

Toch zit ik aan de gebruikersnaam te denken, zelf heb ik xs4all, achter mijn login naam staat "@xs4all"

Dus login is bv -greenthumb@xs4all.nl- en niet alleen greenthumb.
Zelf maakte ik ook deze fout,gelukkig kwam ik er snel achter.

[ Voor 4% gewijzigd door Strikie op 05-04-2004 19:44 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:13
Zie 7.2 in de ADSL handleiding van KPN:

Ik citeer:

De ADSL Testsite is een hulpmiddel bij het lokaliseren van problemen op het gebied van inloggen of niet kunnen surfen op internet... blabla

Om in te loggen op de testsite gebruikt u in plaats van uw huidige Service Provider gebruikersnaam- en wachtwoord de onderstaande gegevens:

Gebruikersnaam: @adsltest
wachtwoord: 123

Als u inderdaad kunt inloggen op de testsite weet u direct dat uw aansluiting en modem goed werkt....

Einde citaat.

Zie pagina 48 van het adsl boekje van KPN

Verwijderd

Je hebt de groene CD van KPN gebruikt? Daar staat namelijk een ini file op die in je router moet komen.

• spokje
De gebruikersnaam staat wel goed is iets van gebruikersnaam@wanadoo.nl-go

Hmm dat van dat testaccount zou ik even moeten proberen, jammer dat die mensen 10 km verderop wonen :P

• chewbacca
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-04 01:13
voor een wanadoo abonnement moet je de abonnementsvorm toevoegen.
bv. xxxxxxx@wanadoo.nl-lite . (staat in de brief die vanuit wanadoo verzonden is)

heb je al geprobeerd om op de testsite van KPN in te loggen?
achterin de meegeleverde documentatie van kpn stond wat over een test-account
was zoiets als
account :kpn-test
passwd:123
(dit is niet de correcte combinatie, maar kan er zo snel mijn eigen papieren niet vinden. RTFM dus)

oh en is het analoog of isdn??
had laatst namelijk bij iemand ook een isdn setje wat pas werkte na het aansluiten van het NT1 (om na twee uur klooien de helpdesk te kunnen bellen:( )

s6

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 14:28

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Hier onder de rook van Assen ligt de ADSL eruit, dus het zou best kunnen dattie niet op wil komen.
Zonnet geeft nog geen melding, maar dat zou ook veel te snel zijn ;)

Verwijderd

Als het lampje oranje/groen knippert dan betekent het meestal dat de lijn nog niet aktief is.

Ik zou ze toch maar effe bellen
suc6

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Als ik het goed begrijp heb jij een speedtouch met firmware 4.2.3.0 !
Klopt dat?
Begint model met 3EC ( = dan geupgraded naar 4.2.3.0. ) of DSL?
Hoef je niet eens CD van KPN te gebruiken.
Geef modem harde reset.
Hoe vind u hier http://www.kpnadsl.nl/sup...agen-st510R40-4p.html#109

Ik citeer letterlijk
Start een browser op en ga naar de beginpagina van de KPN ADSL Multi-PC modem of KPN ADSL ethernet modem. (http://10.0.0.138) Klik op tabblad Advanced. Klik op het tabblad Setup. Kies voor Restore default.
edit:
Dit een een soft(ie) ;) reset!
Ik heb het niet zo op deze reset. Als hij al niet juist de NAT settings weer kan geven laat staan wat voor settings die dan wel niet laat staan. Om meer daar over te weten lees dit topic ff door lSltAlKeR in "Alcatel 510i NAT-problemen topic"

U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard.

Zit je op uberhaupt wel op KPN netwerk?
Of op Versatel of wat dan ook is wel ff belangerijk!

[ Voor 14% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-04-2004 21:15 ]

Speedtouch freak

• spokje
Zit op het KPN netwerk, damn wat een antwoorden al. :D Moet er morgen ofzo toch maar even heen om wat dingen te testen, iig al bedankt voor de antwoorden :) ik ga druk bezig, laat het weten of het is gelukt :)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ok dan ben je verbonden via een zogenaamde Routed PPPoA verbinding.
edit:
Dan moet je verbinding maken via een zogenaamde PPPoA verbinding. Anders werkt het niet voor KPN netwerk.

Daarvan moet je de hier te vinden http://www.kpnadsl.nl/sup...agen-st510R42-4p.html#103

De modems met software release 4.2 hebben ook een ingebouwde installatie wizard. Deze wizard start op wanneer u naar de start pagina van de modem gaat.
1. Ga met behulp van een internet browser naar 10.0.0.138 (de modem)
2. Klik in het venster op Next.
3. Klik in het volgende venster Routed PPPoA-DHCP-NAPT op Next.
4. Kies in het venster Routed PPPoA Packet Service achter VPI/VCI voor 8.48 en klik op Next.
5. Vul in het venster PPP Account Settings uw Service Provider gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Next.
6. Klik in het scherm Speedtouch Security op Next.
> U krijgt nu een overzicht van de configuratie.
7. Klik op Start om de modem te configureren. Aan het einde van het configuratie proces klikt u op Finish.
> Uw modem is nu klaar voor gebruik.
8. U kunt nu via uw internet browser naar de start pagina van uw Service Provider.

[ Voor 7% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-04-2004 21:05 ]

Speedtouch freak

• spokje
Hmm via het test account werkte het wel, dus ik heb de helpdesk gebeld en toen moest er ipv -go; -lite achter de username (staat dus ook fout op het papier) terwijl die mensen een go verbinding hebben :P

De lijn tussen modem en splitter is wel veel te lang en het is zelfs een oude platte lijn, toch kreeg ik het maximale qua snelheid uit de verbinding, en de pingtijden waren ook prima (18 ms naar tweakers)

Bedankt mensen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 08-04-2004 15:55 ]

Pagina: 1