Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kosten computer aanlaten

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik zou graag eens willen weten wat het nou kost om m'n pc aan te laten staan. Ik heb een 235 watt voeding. Nu heb ik met natuurkunde een paar maandjes terug wel gehad wat het dan kost enzo, maar weet natuurlijk al lang nie tmeer hoe dat moet :)
Geeft die 235 watt nou een indiciatie van het verbruik, of was dat nou juist niet zo?
Nouja, kan iemand me vertellen wat het kost om m'n computer een paar uur aan te laten staan (bijvoorbeeld 365 keer 24 uur ofzo)

Verwijderd

hier is laatst volgens mij nog een psot over geweest, je kunt het beste ff zoeken

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-08 15:17

Vaughn

Powered by Jomanda

Als een kilowattuur een kwartje kost ben je 6 cent kwijt per uur, daarbij komt de monitor die ook zoiets opslokt. Bij elkaar zo'n 13 cent dus een heel jaar lang dag en nacht zou zo'n Fl 1135,- kosten.

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

Verwijderd

hmm...het verbruik is geen 235 Watt.
Als je beeldscherm uit is, en je niet teveel hardware hebt (HD in sleepmode e.d.), dan is een Watt of 70 een betere schatting.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
het is dus gewoon het max vermogen wat hij aan kan. Is het niet iets met volts maar ampere ofzo dat je dan het aantal watts hebt? (nee, volgens mij was dat niet zo, maar hoe het wel was ..i don't know)
nouja, in ieder geval bedankt guys

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Nou ik heb nu een maand of twee/drie mijn pc constant aanstaan en de rekening was bijna 30% hoger, ik weet niet of dat allemaal door de pc komt, maar het viel wel op.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:40

MaxxMark

HT is Tof!

ik gaat maar es opzoek naar een andere vorm :) eerst ff de stroomrek afwachten en dan verder kijken.... lijntje naar de buren kan natuurlijk ook...is naatuurlijk voordelig...
of de lantarenpaal.... ach.. ik zie wel! anders gaat ie gewoon snachts weer uit... (ok t enige wat ie doet is of idlen (monitor uit) of netwerkgegevens doorgeven....

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik had laatst ook zo'n leuke energierekening :( heb uitgerekend dat als mijn pc 200 watt trekt (ik heb 235watt voeding + hoop kaarten en 6HD's) dat ik dan 1752KWh verbruik * 0,21+ boel geld...uiteindelijk was ik 604,- kwijt voor een jaar.

Niet?
[Specs]

• Papillon
  • Laatst online: 23-09 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Hmmm.. zit te rekenen... Als mijn PC ca. 250 W trekt dan heb ik in 4 uur 1 KWh. Per dag dus 6. Wordt in een jaar 2190 KWh. Is toch zo'n 550 pieken per jaar.

Maar ja.. Dan staat echt alles 24 uur per dag aan. 21" Monitor(=100W) en computer(150W).

Straks.. Als ik op mijzelf woon (echt single) dan zal ik wel de powersave zaken goed gaan instellen. Scheelt toch maar weer.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Monitor hoeft niet aan als je er toch niet naar kijkt (als je weg bent of ligt te maffen. Scheelt alvast 1/3.

Verder helpt powersaving ook wel wat, alleen de processoren draaien altijd 100% (ong. 30 watt / stuk geloof ik)

Ik woon in een studentenhuis met 5 man. De anderen hebben geen computer of hebbenhem nooit aan. Ik heb er twee continue aan.
Ik betaal dus 1/5 deel van de stroomkosten die ik gebruik. Van deze 20% wordt 90% betaald door mijn stagebedrijf, dus ik betaal zelf 2% van de werkelijke kosten. :) :) :) :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-11 14:45

SiGNe

Ook hoi!

Ik mag hier op de warande officieel geen geld verdienen met mijn pc (zit op 2Mbit externe lijn) maar aangezien ik toch al zoveel geld kwijt ben aan energierekeningen >:) zolang ik mee geen winst maak he :P

Niet?
[Specs]

• The Wizard
  • Laatst online: 12:41

The Wizard

Moderator Mobile
Ergens een oude kilowatt meter opscharrelen (zo`n zwarte kast uit de meterkast), een stekker aan de ene kant en aan de andere kant een stekkerdoos en je kunt het verbruik meten. Je meet dan een weekje of 2..

aantal kWh x 0,25 = fl... per 2 weken x 26 en je hebt het jaarverbruik.. (Hou ook rekening mee dat je ook een nachttarief hebt..)

Als er op een voeding 235 W staat wil dat niet zeggen dat hij dat trekt, dat is het maximale wat hij kan uit geven...

Normaal zit het verbruik rond de 100 - 125 W.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-03 17:28

sko

je kunt ook een energiekostenmeetapparaatje http://www.conrad.nl/cgi-bin/CatStart.pl?BESTELLNR=125318 aanschaffen voor 59,95 bij conrad

groeten,
sko
Pagina: 1