LG TFT dood

Pagina: 1
Acties:

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Mijn 4 maanden oude LG L1715S TFT lijkt dood te zijn, als ik hem aanzet gaat het goed, maar na ongeveer 30 seconden begint hij te trillen en wordt het zwart, als ik hem dan uitzet en weer aanzet krijg ik weer precies hetzelfde. Ik denk niet dat het aan mijn videokaart ligt, aangezien ik nu een CRT monitor heb aangesloten, en die het wel gewoon blijft doen. Heeft iemand hier ervaring mee, of iemand enig idee wat het kan zijn.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
maar na ongeveer 30 seconden begint hij te trillen en wordt het zwart
Ik denk aan een probleem met de voeding. Heb je het scherm al geprobeerd aan een andere pc?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
koraks schreef op 05 april 2004 @ 19:49:
[...]

Ik denk aan een probleem met de voeding. Heb je het scherm al geprobeerd aan een andere pc?
De voeding van een monitor zit in de monitor zelf ;). Dus als het goed is, krijg je hetzelfde op een andere pc.

Heb je nog garantie getty? Zoiezo hoort een monitor een jaar of 6 mee te gaan. Dus als je pas 2 jaar je monitor hebt, hoef je slechts 1/3 van de reparatie kosten te betalen :) (vergeet de verkoper altijd te vertellen).

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
De monitor is pas 4 maandjes oud zegt de TS, garantie dus :)

Verwijderd

Meeste monitoren zit 3 jaar garantie op tegenwoordig. Vaak ook nog onsite.

Dus geen punt lijkt me toch? En ja... ook TFT's kunnen stuk gaan... :'(

Verwijderd

Dit komt wel meer voor bij LG. Je kan het beste LG bellen, ze hebben geweldig snelle RMA.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:00
LG MONITOR SERVICE

Tel.: 036-547 89 99

E-mail: lgmonitorservice@lge.com

Verwijderd

tspawn schreef op 05 april 2004 @ 20:05:
LG MONITOR SERVICE

Tel.: 036-547 89 99

E-mail: lgmonitorservice@lge.com
Hehe... e-mailen zonder scherm is knap lastig he :+
Zit 'm niet zo te pesten :P

• koraks
  • Niet online
De voeding van een monitor zit in de monitor zelf.
Joh...je meent het. 8)7
Dus als het goed is, krijg je hetzelfde op een andere pc.
*zucht* Waar het om gaat, ontgaat je volledig. Ik zal het je dus uitleggen:
Gezien de verschijnselen LIJKT HET ME dat het probleem in de voeding (ja: de voeding van de monitor dus...) zit. Maar, voordat TS veel tijd gaat investeren in het zoeken naar defecten in het scherm, is het natuurlijk handig om eerst te weten of het probleem echt in het scherm zit en niet in de pc. Vandaar dat TS het scherm eerst aan een andere pc moet proberen. Als daar precies hetzelfde probleem optreedt kan er vervolgens rustig gezocht worden naar een defect in het scherm. Als op een andere pc het probleem niet optreedt, is er dus een probleem met óf de pc, óf met de combo pc-monitor.
Snappie?

[ Voor 3% gewijzigd door koraks op 05-04-2004 20:33 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
koraks schreef op 05 april 2004 @ 20:32:
*zucht* Waar het om gaat, ontgaat je volledig. Ik zal het je dus uitleggen:
Gezien de verschijnselen LIJKT HET ME dat het probleem in de voeding (ja: de voeding van de monitor dus...) zit. Maar, voordat TS veel tijd gaat investeren in het zoeken naar defecten in het scherm, is het natuurlijk handig om eerst te weten of het probleem echt in het scherm zit en niet in de pc. Vandaar dat TS het scherm eerst aan een andere pc moet proberen. Als daar precies hetzelfde probleem optreedt kan er vervolgens rustig gezocht worden naar een defect in het scherm. Als op een andere pc het probleem niet optreedt, is er dus een probleem met óf de pc, óf met de combo pc-monitor.
Snappie?
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Het scherm heeft het al 4 maanden goed gedaan en nu ineens niet meer.

Hij heeft intussen een ander scherm aangesloten en die werkt wel.

rara waar zou het aan liggen. Zijn bureaulamp stoort misschien?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• koraks
  • Niet online
Aangezien een TFT een heel andere signaalverwerking kent dan een CRT, is het helemaal niet uitgesloten dat een 'smerig' VGA signaal die TFT over de flos helpt. Het is zeker niet de meest voor de hand liggende optie, maar als LG techsupport aan je vraagt of je met zekerheid kan aantonen dat het probleem in het scherm zit en niet in de pc dan is het toch een sterk punt als je het scherm hebt getest op meerdere pc's.
En ja, ik denk dus ook dat het probleem in het scherm zit (en wel in de voeding zoals ik eerder zei), maar persoonlijk vind ik dat je je testprocedure slordig uitvoert als je het scherm niet ook op een andere signaalbron test dan alleen de pc waarbij het probleem zich voordoet.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:21

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:01:
Dit komt wel meer voor bij LG. Je kan het beste LG bellen, ze hebben geweldig snelle RMA.
inderdaad... na 3 maanden werd mijn 17" CRT (flatron F700P) paars, ff gebeld en de volgende dag stond iemand voor de deur met een nieuwe monitor :)
gewoon ff bellen, dan vragen ze een paar standaard zaken en dan staan ze binnen een (paar) dag(en) voor de deur met een nieuw

en indd (mbt vorige post) ze vragen ook naar wat je al geprobeerd hebt en of het er hetzelfde uit ziet. dus ff op een andere computer proberen

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 05-04-2004 21:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:23:
[...]

Hehe... e-mailen zonder scherm is knap lastig he :+
Zit 'm niet zo te pesten :P
Hij heeft nog zo'n 30 seconden de tijd vermeldt ie zelf. :)

• getty
Ik zal vanavond eens proberen om hem aan mijn laptop te hangen, en te kijken of het dan beter gaat, maar dat zal wel niet. En dan morgen maar eens naar LG bellen, hopelijk kan ik het met hun regelen en hoef ik niet terug naar de computerwinkel.

Weet iemand hoe LG met garantie om gaat? Krijg ik meteen een vervangmonitor, of moet ik gewoon een paar weken op eventuele reparatie wachten?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
koraks schreef op 05 april 2004 @ 20:32:
[...]

Joh...je meent het. 8)7
Je doet net of dat zo normaal is. True, komt vaak voor, maar er zijn genoeg monitoren waar de voeding BUITEN de TFT zelf zit

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-08 11:39

GigaTexel_BE

AMD MP²

getty schreef op 06 april 2004 @ 08:22:

Weet iemand hoe LG met garantie om gaat? Krijg ik meteen een vervangmonitor, of moet ik gewoon een paar weken op eventuele reparatie wachten?
lees even de garantievoorwaarden op de LG site na ;)

Siesteem Spekkies!

Verwijderd

Sterker nog, de computerwinkel heeft LIEVER dat je het met LG zelf regelt. (geloof me...). Want wat de computerwinkel zou doen is hetzelfde als wat jij doet: LG bellen en om laten ruilen. Waarna jij naar de computerwinkel kan om hem af te halen. Enig voordeel is dat de computerwinkel LG goed kent, en gelijk naar Jantje kan vragen op de helpdesk die weet wattie doet.

Over het algemeen, als de monitor binnen EEN jaar garantie valt ruilen ze hem gelijk om, langer: nemen ze hem mee en brengen ze hem gerepareerd terug.

Als je de helpdesk belt wil je wel alle serienummers op de achterkant bij de hand hebben trouwens, en over het algemeen mag je de voet houden (vraag dat IIG wel even).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 08:58 ]

• getty
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 08:56:
Als je de helpdesk belt wil je wel alle serienummers op de achterkant bij de hand hebben trouwens, en over het algemeen mag je de voet houden (vraag dat IIG wel even).
En die heb ik natuurlijk weer thuis liggen, dat wordt dan morgen bellen.

• koraks
  • Niet online
True, komt vaak voor, maar er zijn genoeg monitoren waar de voeding BUITEN de TFT zelf zit
Mee eens, maar dan is het nog steeds zeer duidelijk de voeding van de monitor, en niet die van de pc (waar blijkbaar een verwarring over bestond in dit topic).

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf een LG monitor (915FT+) en het zijn krengen, maar niets dan lof over de LG helpdesk / omruildienst :). Ze zijn hem al 3 keer om komen ruilen binnen een week voor een nieuw exemplaar. Geen vragen, handtekening en tot over een paar maanden ;)
Ik dacht eerst dat ik on-site garantie had voor maar 1 jaar. Maar kennelijk is dat 3 jaar :)

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb het zelf ook gehad met een LG, die deed helemaal niks meer, op geen enkele pc, was volgens hun ook voedingsprobleem, maar daar deden ze totaal niet moeilijk over, binnen 3 dagen had ik een nieuwe (ze zeiden dat het een gebruikte was die een nieuw interieur had, maar het leek allemaal gloednieuw).

Kijk zulke service zie ik graag.

Succes

Edit: Ik zal toch sneller moeten tikken voortaan :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy55 op 06-04-2004 12:42 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• getty
Ik heb gisteren gebeld, en zo komen hem vandaag al omwisselen, het is dan geen nieuwe, maar een gerepareerde zoals hierboven al aangegeven was.

• getty
Nu heb ik net mijn nieuwe monitor aangesloten en zit er een dode pixel in het scherm.... Dat zat in mijn vorige niet, daar zal ik toch wel mee terug kunnen toch....

• getty
Nadat er vanochtend rook uit mijn "nieuwe" monitor kwam, wordt er dinsdag weer een nieuwe gebracht.

Verwijderd

vertel, hoe weet jij rook uit een tft, te produceren. ik heb een latop, met tft(logisch, he). En daar is van alles mee gebeurt. Jongen (van school, waarom pakken ze een gehandicaptes zijn hulpmiddelen af :( ) heeft er een keer tegen, geschopt. de beeldscherm kaart is daardoor gescheurd(deed het nog wel, asus kan uitleggen hoe het kan). maar rook uit een tft, is zeer knap. zelfs ik heb dat nog niet voor elkaar gekregen) Dan vraag ik af, wat doe je met zo'n tft???

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 21:23 ]

Pagina: 1