A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
Ik denk aan een probleem met de voeding. Heb je het scherm al geprobeerd aan een andere pc?maar na ongeveer 30 seconden begint hij te trillen en wordt het zwart
De voeding van een monitor zit in de monitor zelfkoraks schreef op 05 april 2004 @ 19:49:
[...]
Ik denk aan een probleem met de voeding. Heb je het scherm al geprobeerd aan een andere pc?
Heb je nog garantie getty? Zoiezo hoort een monitor een jaar of 6 mee te gaan. Dus als je pas 2 jaar je monitor hebt, hoef je slechts 1/3 van de reparatie kosten te betalen
Verwijderd
Dus geen punt lijkt me toch? En ja... ook TFT's kunnen stuk gaan...
Verwijderd
Verwijderd
Hehe... e-mailen zonder scherm is knap lastig hetspawn schreef op 05 april 2004 @ 20:05:
LG MONITOR SERVICE
Tel.: 036-547 89 99
E-mail: lgmonitorservice@lge.com
Zit 'm niet zo te pesten
Joh...je meent het.De voeding van een monitor zit in de monitor zelf.
*zucht* Waar het om gaat, ontgaat je volledig. Ik zal het je dus uitleggen:Dus als het goed is, krijg je hetzelfde op een andere pc.
Gezien de verschijnselen LIJKT HET ME dat het probleem in de voeding (ja: de voeding van de monitor dus...) zit. Maar, voordat TS veel tijd gaat investeren in het zoeken naar defecten in het scherm, is het natuurlijk handig om eerst te weten of het probleem echt in het scherm zit en niet in de pc. Vandaar dat TS het scherm eerst aan een andere pc moet proberen. Als daar precies hetzelfde probleem optreedt kan er vervolgens rustig gezocht worden naar een defect in het scherm. Als op een andere pc het probleem niet optreedt, is er dus een probleem met óf de pc, óf met de combo pc-monitor.
Snappie?
[ Voor 3% gewijzigd door koraks op 05-04-2004 20:33 ]
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Het scherm heeft het al 4 maanden goed gedaan en nu ineens niet meer.koraks schreef op 05 april 2004 @ 20:32:
*zucht* Waar het om gaat, ontgaat je volledig. Ik zal het je dus uitleggen:
Gezien de verschijnselen LIJKT HET ME dat het probleem in de voeding (ja: de voeding van de monitor dus...) zit. Maar, voordat TS veel tijd gaat investeren in het zoeken naar defecten in het scherm, is het natuurlijk handig om eerst te weten of het probleem echt in het scherm zit en niet in de pc. Vandaar dat TS het scherm eerst aan een andere pc moet proberen. Als daar precies hetzelfde probleem optreedt kan er vervolgens rustig gezocht worden naar een defect in het scherm. Als op een andere pc het probleem niet optreedt, is er dus een probleem met óf de pc, óf met de combo pc-monitor.
Snappie?
Hij heeft intussen een ander scherm aangesloten en die werkt wel.
rara waar zou het aan liggen. Zijn bureaulamp stoort misschien?
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
En ja, ik denk dus ook dat het probleem in het scherm zit (en wel in de voeding zoals ik eerder zei), maar persoonlijk vind ik dat je je testprocedure slordig uitvoert als je het scherm niet ook op een andere signaalbron test dan alleen de pc waarbij het probleem zich voordoet.
inderdaad... na 3 maanden werd mijn 17" CRT (flatron F700P) paars, ff gebeld en de volgende dag stond iemand voor de deur met een nieuwe monitorVerwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:01:
Dit komt wel meer voor bij LG. Je kan het beste LG bellen, ze hebben geweldig snelle RMA.
gewoon ff bellen, dan vragen ze een paar standaard zaken en dan staan ze binnen een (paar) dag(en) voor de deur met een nieuw
en indd (mbt vorige post) ze vragen ook naar wat je al geprobeerd hebt en of het er hetzelfde uit ziet. dus ff op een andere computer proberen
[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 05-04-2004 21:10 ]
Verwijderd
Hij heeft nog zo'n 30 seconden de tijd vermeldt ie zelf.Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:23:
[...]
Hehe... e-mailen zonder scherm is knap lastig he
Zit 'm niet zo te pesten
Weet iemand hoe LG met garantie om gaat? Krijg ik meteen een vervangmonitor, of moet ik gewoon een paar weken op eventuele reparatie wachten?
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:05
Je doet net of dat zo normaal is. True, komt vaak voor, maar er zijn genoeg monitoren waar de voeding BUITEN de TFT zelf zit
lees even de garantievoorwaarden op de LG site nagetty schreef op 06 april 2004 @ 08:22:
Weet iemand hoe LG met garantie om gaat? Krijg ik meteen een vervangmonitor, of moet ik gewoon een paar weken op eventuele reparatie wachten?
Verwijderd
Over het algemeen, als de monitor binnen EEN jaar garantie valt ruilen ze hem gelijk om, langer: nemen ze hem mee en brengen ze hem gerepareerd terug.
Als je de helpdesk belt wil je wel alle serienummers op de achterkant bij de hand hebben trouwens, en over het algemeen mag je de voet houden (vraag dat IIG wel even).
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 08:58 ]
En die heb ik natuurlijk weer thuis liggen, dat wordt dan morgen bellen.Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 08:56:
Als je de helpdesk belt wil je wel alle serienummers op de achterkant bij de hand hebben trouwens, en over het algemeen mag je de voet houden (vraag dat IIG wel even).
Mee eens, maar dan is het nog steeds zeer duidelijk de voeding van de monitor, en niet die van de pc (waar blijkbaar een verwarring over bestond in dit topic).True, komt vaak voor, maar er zijn genoeg monitoren waar de voeding BUITEN de TFT zelf zit
Ik dacht eerst dat ik on-site garantie had voor maar 1 jaar. Maar kennelijk is dat 3 jaar
System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.
Kijk zulke service zie ik graag.
Succes
Edit: Ik zal toch sneller moeten tikken voortaan
[ Voor 8% gewijzigd door Speedy55 op 06-04-2004 12:42 ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 21:23 ]