Toon posts:

Amd barton unlocken en oc'en

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn amd athlon geunlocked, door de 5e L3 te verbinden, maar kan nog steeds niet overclocken :?

Als ik mijn mp. op 12,5 zet (standaard 11,5) dan geeft hij aan 1,92 Ghz terwijl
dit 12.5 x 166 = 2,075 Ghz moet zijn en als ik mijn mp. hoger zet dan 12,5 start hij
niet meer op :'(

proc.: Amd athlon 2600+ Barton core

verder staat dit op mijn proc.:
AXDA2600DKV4D 2360247260215
AQZFA 0343UPMW (m)(c) 1999 AMD

mobo: asus A7N8X-X nforce2 400 chipset

ik heb zelf al veel gezocht, zodoende weet ik ook dat ik de 5e L3 moest verbinden
maar kom er nu niet meer uit.

kan iemand mij helpen? alvast bedankt.

Verwijderd

Wat geeft CPU-Z aan bij MP en FSB? Uit je startpost kan ik niet opmaken of de overclock wel of niet door je MP wordt veroorzaakt. Tot op heden was het unlocken van de MP niet mogelijk.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Als je even nadenkt dan zie je dat de snelheid niet verandert ten opzichte van de standaardsnelheid. Ook al verander je de MP. Dat betekent dat hij niet unlocked is. En dat kan ook niet. Je kunt hem wel modden naar een mobile en dan in windows door midden van software je MP instellen. Probeer dat eens.

Verwijderd

Hallo ik heb een amd 1800+ palomino en die wil ik ook unlocken maar weet iemand een site waar het duidelijk beschreven staat? kon namelijk zelf nix vinden |:(

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:49
Niet-mobile AMD athlons/durons jonger dan week 39 2003 zijn niet te unlocken.

tvw

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

iets schreef op 05 april 2004 @ 19:51:
Dat klopt dus niet. De oude palomino's en thoughbreds waren wel degelijk te unlocken. Alleen de bartons zijn dat niet.

Je moet even in de FAQ kijken hoe je hem unlock.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:51:
Hallo ik heb een amd 1800+ palomino en die wil ik ook unlocken maar weet iemand een site waar het duidelijk beschreven staat? kon namelijk zelf nix vinden |:(
Zelf niks vinden? Werkt google.com niet bij je? Kijk maar eens in de lijst.

Verwijderd

Exigence schreef op 05 april 2004 @ 19:50:
Als je even nadenkt dan zie je dat de snelheid niet verandert ten opzichte van de standaardsnelheid. Ook al verander je de MP. Dat betekent dat hij niet unlocked is. En dat kan ook niet. Je kunt hem wel modden naar een mobile en dan in windows door midden van software je MP instellen. Probeer dat eens.
Hoe kan kan je hem dan modden naar een mobile barthon ?

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]
Kort maar krachtig. :)

@Minibikem, je amd barton is uit week 43, dat betekend dat ie gelocked. Met het bovenstaande linkje kun je manieren vinden om em te unlocken.
Het heeft echter wel nadelen: na (hardwarematige) unlock kun je je multiplier alleen softwarematig veranderen.

EDIT: trouwens, Welkom op Got

[ Voor 79% gewijzigd door pyro83 op 05-04-2004 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
owja vergeten te zeggen:

als ik de mp. standaard instel (11,5)heeft hij 1,91 Ghz
en als ik hem op 12,5 zet heeft hij 1,92Ghz

hij verhoogd wel.. maar met 10 Mhz.. dat snap ik dus niet..:S

en wat bedoel je precies met.. dat ik de mp alleen software matig kan instellen..
en hoe doe ik dat dan?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:49
RommelD schreef op 05 april 2004 @ 20:00:
[...]

Dat klopt dus niet. De oude palomino's en thoughbreds waren wel degelijk te unlocken. Alleen de bartons zijn dat niet.

Je moet even in de FAQ kijken hoe je hem unlock.
Barthon = Athlon.

Deze komt uit week 43 2003 en is dus jonger dan week 40. Hij is niet te unlocken.

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:46:
Wat geeft CPU-Z aan bij MP en FSB? Uit je startpost kan ik niet opmaken of de overclock wel of niet door je MP wordt veroorzaakt. Tot op heden was het unlocken van de MP niet mogelijk.
ik gebruik sisof sandra 2004

maar die zegt dus dat mijn mp 23/2x is (wat ik ook maar vaag vind)
en mijn fsb staat op 166

Verwijderd

23/2=11,5. Oftewel: unlock niet geslaagd. Leek me ook al sterk, want er is nog niemand die het wel gelukt is. Mobile-mod is de enige optie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net iets op die link van pyro83 dat er een soort laagje over de proc. heen zit

En dat je die er eerst af moet krabben en dankan door meten..voordat je gaat schilderen.

maar kan dat doormeten eigenlijk wel is dat niet schadelijk voor proc?

mischien een stomme vraag maar...ik ben ook maar een stomme automonteur.. 8)7
Dat mobile-mod wat is dat precies en hoe doe ik dat?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

iets schreef op 05 april 2004 @ 19:51:
Never mind, ik las niet goed... Bied excuses aan Iets

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2004 21:30 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

GJ-tje: hij heeft helemaal gelijk hoor, lees nog eens goed ;) De nieuwste non-mobile Barton's zijn niet te unlocken :)

Verder aan de topicstarter: met [rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml] is dit geheel al flink behandeld, een nieuw topic hierover is niet de bedoeling ;) Voortaan kun je met de search bovenaan eerst aan de gang gaan, voordat je een topic opent: de kans is groot, zoals met dit onderwerp, dat het al eens is langsgekomen. Vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.