[Speedtouch510] poort openzetten (NIET forwarden)

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cafun
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-03 16:55
Hallo,

Ik heb een probleempje.
Ik wil dat telnet van mijn modem (multi-pc Speedtouch 510) via het internet ook beschikbaar is. Ik weet wel hoe je ports kunt forwarden, dat is het probleem niet, maar ik wil poort 23 dus niet forwarden maar openzetten, zodat die dus op mijn modem open staat en ik dus kan telnetten naar mijn modem.

Ik heb hier al lopen zoeken, maar deze draadjes gaan allemaal over forwarden en dat is het probleem bij mij niet.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Heb je een router? Kan je hem heen en weer forwarden?

• Cafun
Ja dat is een router.

Wat bedoel je met "heen en weer forwarden"?
Als ik bijvoorbeeld een webserver op een computer heb draaien dan laat ik poort 80 forwarden naar dat ip adres.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Kan je niet poort 23 forwarden naar 127.0.0.1? Dan zou hij toch bij zichzelf moeten uitkomen denk ik zo. Anders kan je misschien proberen door hem naar zn standaard ip-adres te laten sturen. 10.0.0.138

Signature

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

pastapappie.NET schreef op 05 april 2004 @ 19:19:
Kan je niet poort 23 forwarden naar 127.0.0.1? Dan zou hij toch bij zichzelf moeten uitkomen denk ik zo. Anders kan je misschien proberen door hem naar zn standaard ip-adres te laten sturen. 10.0.0.138
Dit lijkt me inderdaad ook een goede mogelijkheid.
Cafun schreef op 05 april 2004 @ 19:17:
Ja dat is een router.

Wat bedoel je met "heen en weer forwarden"?
Als ik bijvoorbeeld een webserver op een computer heb draaien dan laat ik poort 80 forwarden naar dat ip adres.
Ja dat is een router of ja ik heb een router!? Want dat de ST510 een router was daar hebben we google voor he ;) (heb er zelf ook een btw)

Wat ik dus bedoel is dat je x poort vanuit je modem forward naar je router die je dan weer terug forward naar je modem op poort 23.

[ Voor 32% gewijzigd door SSH op 05-04-2004 19:26 ]

• Cafun
als ik hem dus probeer te forwarden naar ip 10.0.0.138 of 127.0.0.1 dat doet hij dus niet. Daar was ik zelf ook al op gekomen.

De speedtouch is bij mij gelijk mijn router. Heb geen andere thuis.

Wel vreemd vind ik dit hoor..

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Cafun schreef op 05 april 2004 @ 19:27:
als ik hem dus probeer te forwarden naar ip 10.0.0.138 of 127.0.0.1 dat doet hij dus niet. Daar was ik zelf ook al op gekomen.

De speedtouch is bij mij gelijk mijn router. Heb geen andere thuis.

Wel vreemd vind ik dit hoor..
Nou is niet echt vreemd hoor! Want poortje 23 openzetten naar je modem is vragen om problemen(gok ik). Als je hem 22 outside maakt lijkt het al een stuk veiliger ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Los van het feit dat het vragen om problemen is, is de speedtouch tegen zulk soort grappen beveilig voor zover ik weet.
Onder andere door middel van het geit dat die telnet alleen op de private kant draait, *en* vanwege het feit dat hij het niet toestaat om een reqeust van buiten af naar binnen op z'n admin portjes toe te staan.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Cafun
Tsja, poort 80 gaat wel van buitenaf.

Wat bedoel je met port 22? Die bijvoorbeeld openzetten op 23 ? Zodat ik toch kan telnetten?

Verwijderd

Cafun schreef op 05 april 2004 @ 18:55:
Hallo,

Ik heb een probleempje.
Ik wil dat telnet van mijn modem (multi-pc Speedtouch 510) via het internet ook beschikbaar is. Ik weet wel hoe je ports kunt forwarden, dat is het probleem niet, maar ik wil poort 23 dus niet forwarden maar openzetten, zodat die dus op mijn modem open staat en ik dus kan telnetten naar mijn modem.

Ik heb hier al lopen zoeken, maar deze draadjes gaan allemaal over forwarden en dat is het probleem bij mij niet.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Dit probleem heb ik zelf ook gehad...
wat ik zelf heb gedaan...
port 23 doorsturen naar een adres wat buiten je ip range zit...
zo krijgt niemand dat ip adres en dus ook die pakketjes niet...

succes

• Cafun
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 07:32:
[...]
Dit probleem heb ik zelf ook gehad...
wat ik zelf heb gedaan...
port 23 doorsturen naar een adres wat buiten je ip range zit...
zo krijgt niemand dat ip adres en dus ook die pakketjes niet...

succes
Maar ik wil juist wel dat ik het kan benaderen. blokkeren dat lukt wel. Staat standaard geblokkeerd.
Als ik de firewall uitzet, dan kan ik dus wel telnetten, maar ja, wil natuurlijk wel de firewall aanhouden. Dus die kan ik voor poort 23 niet uitzetten o.i.d.

Kan ik anders poort 23 forwarden naar bijv. poort 81? Bij mij op mijn werk staan maar een paar poorten open. op poort 81 in mijn netwerk zit een soor webserver.. kan ik via mijn werkt dan met poort 23 connecten als ik poort 23 dus forward naar 81 ? Of gaat dat niet?

• Cafun
Cafun schreef op 06 april 2004 @ 08:47:
[...]
Kan ik anders poort 23 forwarden naar bijv. poort 81? Bij mij op mijn werk staan maar een paar poorten open. op poort 81 in mijn netwerk zit een soor webserver.. kan ik via mijn werkt dan met poort 23 connecten als ik poort 23 dus forward naar 81 ? Of gaat dat niet?
Lama, ik heb dat even aan een systeembeheerder gevraagd en volgens heb kan dat.

Bedankt voor alle reacties.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Heb je toevallig een linux servertje in het netwerk staan die 24/7 aanstaat?

Anders log je daar gewoon op in. Je kunt dan vanaf die bak weer bij je modem komen (via telnet) op het private lan. Je kunt ook een windows telnet servertje bouwen, maar het is maar de vraag of je dat wilt openzetten voor het grote boze internet! :D

• Cafun
EquiNox schreef op 06 april 2004 @ 11:50:
Heb je toevallig een linux servertje in het netwerk staan die 24/7 aanstaat?

Anders log je daar gewoon op in. Je kunt dan vanaf die bak weer bij je modem komen (via telnet) op het private lan. Je kunt ook een windows telnet servertje bouwen, maar het is maar de vraag of je dat wilt openzetten voor het grote boze internet! :D
Ja ik heb een linux servertje dat idd 24/7 aanstaat. Maar zou niet weten hoe dat dan zou moeten. Ik wil hem dus liever niet als default server zetten.... Mocht er een foutje in mijn firewall zitten dan staat dat open en nu weet ik zeker dat dat niet zo is.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je heeft hem ook niet als default server te zetten. Alleen poort 22 forwarden naar je linux bak. Hier kan je alle poorten door tunnelen met Putty en zo bv met vnc op je server je modem besturen.

• Cafun
Ja dat doortunnelen, heb ik weleens geprobeerd maar kom er niet echt aan uit. Poort 22 heb ik al geforward en werkt vanaf hier. Ik ga zoeken hoe ik dat nou moet doen.
Maar als ik tunnen.. en dan? Hoe bereik ik dan bijvoorbeeld port 10000?

En ik heb geen vnc...

[ Voor 6% gewijzigd door Cafun op 06-04-2004 12:51 ]

• Cafun
Het werkt. Ik heb er even met een systeem- netwerkbeheerder naar gekeken en nu kan ik gewoon connecten.
Werkt perfect met Putty en SSH tunneling.

Bedankt voor de tip ;)
Nu hoeven er ook geen porten opengezet te worden op mijn modem :)

[ Voor 17% gewijzigd door Cafun op 06-04-2004 13:10 ]

Pagina: 1