Toon posts:

Draadloos tv signaal.

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een tv signaal op mijn kamer zodat ik daar tv kan kijken zonder een kabel door het huis te gaan leggen. Nu zag ik op wehkamp.nl dit :
http://www.wehkamp.nl/win...Code=&KAC=&ArtikelTypeID=
Is dat wat, of raden jullie wat anders aan? ik wil dus gewoon tv kunnen kijken op mn kamer voor de rest niets. (wel alle zenders :P )

Verwijderd

hey dat is ook wel wat voor mij :)
heeft iemand hier ervaringen mee?

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 22:19
Dit is een antenne. Hiermee ga je enkel de zenders ontvangen die zo uitzenden. Hier in belgië is dat enkel TV1 en CANVAS/KETNET. De commerciele zul je hiermee niet ontvangen. Draadloos coax kabel signaal versturen bestaat niet voor zover ik weet.

Er bestaan we oplossen op een video signaal door te sturen en dan via infrarood en een videorecorder toch alle kanalen te kunnen kiezen.
Even de search gebruiken doet wonderen.

• Tijmen
  • Laatst online: 21:20
Indoor antenne

Deze One For All indoor antenne is zowel de oplossing voor ontvangst van VHF en UHF TV kanalen als voor ontvangst van FM radiozenders. Door de verstelbare “loop” bent u altijd verzekerd van de best mogelijke beeldkwaliteit. De telescoop antennes zorgen op hun beurt voor maximale signaalontvangst.
Vergis je niet.. Dit is een "antenne" en niet iets dat draadloos een tv signaal doorstuurt die je van de kabel of digitene etc hebt opgepikt.
Ze bestaan wel. En zelfs de aldi verkocht ze wel eens.

Zoek ff op Marmitek ofzo bij G of op GoT.

Verwijderd

is het dan echt zo'n probleem om een coax te gaan trekken?

• Tijmen
  • Laatst online: 21:20
Kijkmaarrond
http://www.marmitek.nl/

Hier genoeg leesvoer. Dus hiero kan evt een slotje op.
Dit is al zoooo vaak besproken.

[ Voor 8% gewijzigd door Tijmen op 05-04-2004 19:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok, nog een vraagje :P, kan ik dit wel gebruiken? :
http://www.marmitek.nl/nl...hp?subgroep=4&product=162
die kost namelijk maar 65 euro

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:59
Ja, maar je hebt op je TV een video-in of SCART aansluiting nodig. En je kunt niet tunen op je TV, dat moet op het apparaat bij de bron, deze set heeft wel een return-infrarood kanaal waardoor je de afstandbediening wel boven kan gebruiken, maar zowel de TV op jouw kamer als de bron (videorecorder / TV) zullen op hetzelfde kanaal staan. Bovendien zul je nog een programeerbare AB moeten kopen of je zult telkens de AB naar jouw kamer en terug moeten brengen

Als je geen SCART of video in hebt moet je de GigaVideo 70 kopen.
Als je niet dezelfde zender als de bron wil kijken moet je de CableLink 75 kopen.

Ik denk eerlijk gezegd dat het beter is om COAX te laten trekken, want de kwaliteit van dit soort dingen is niet altijd even goed.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe duur is het laten leggen van een COAX kabel (+- 15 meter) dan? en heb ik dan niet signaal verlies omdat er al 2 tv's op zitten?

Verwijderd

daar hebben ze coax versterkers voor. ik ben hier ooit is een keer aan het experimenteren geweest met een trust draadloos tv setje. maar zodra er een stofdeeltje in de straal kwam dan had je last van ruis. ook als je ging zappen met de afstandsbediening dan kwam er een irri toontje door het geluid heen te zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 20:23 ]

Verwijderd

laten leggen? je koopt een kabel van 15 meter en legt ze zelf. al 2 tv? dus in totaal 3 tv? dan heb je wel een versterker nodig. heb je er maar 2 dan is een t-stuk met ingebouwde ehm diode of zo afdoende.... en trouwens aldi verkocht die marmitek dingen ook voor 40 euro van het merk lifetec/medion. die gebruiken me vrienden en het bevalt ze goed...... ( wel in hetzelfde ruimte waar ze mekaar kunnen "zien", van kamer naar kamer gaan weet ik niet of dat goed gaat )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 20:24 ]

Verwijderd

van kamer naar kamer word al gauw een stuk minder. bij mij zat er enkel een vloer tussen

Verwijderd

wij hebben hier ook 3 tv's (vroegáh 4) op de aansluiting hangen zonder versterker oid. en het beeld is kraakhelder. je moet alleen voor goeie afscherming zorgen dus dikke kabels nemen en geen kabels van Formido/Gamma halen want dan heb je wel een versterker nodig,. ik zou zeggen gewoon een kabel leggen en als het signaal te zwak word er een goed versterker blokkie op aansluiten.

Verwijderd

ik heb de set van philips, die bewijst dat het kan om haarscherp beeld door te sturen over lange afstand, 8 meter mt een aantal muren/deuren tussenin.
De philips bewijst ook dat het storings gevoelig is af en toe komt er echt een vreselijke storing doorheen, echt super irritant! vooral afhankelijk van bewegende mensen beneden en andere (coax) kabels
verder is het goed mogelijk om beneden een ander kanaal te kijken dan boven. ik zal f plaatje zoeken

Philips Draadloze TV-Verbinding SBCVL1200 155,00EUR
Afbeeldingslocatie: http://www.bestekeus.nl/shop/images/sbcvl1200_l.jpg

Ik denk dat ie nu goedkoper is dan 155, ik heb zelf niks voor betaald dus weet het niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 20:41 ]

Verwijderd

Er is van het merk Marmitek de CableLink 75 , na een paar keer getest te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat de CableLink 75 een duur speeltje is (€199,-) en de resultaten bedroevend.

Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl/pers/images_kl/cablelinkset.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl/pers/images_kl/cablelink_f2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/nl/pers/images_kl/cablelink_pack.jpg

Gewoon een kabel trekken (Indien mogelijk) is VELEN malen goedkoper en de kwaliteit van je beeld is velen malen beter!

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 20:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:38:
Er is van het merk Marmitek de CableLink 75 , na een paar keer getest te hebben zijn we tot de conclusie gekomen dat de CableLink 75 een duur speeltje is (€199,-) en de resultaten bedroevend.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Gewoon een kabel trekken (Indien mogelijk) is VELEN malen goedkoper en de kwaliteit van je beeld is velen malen beter!
Ik heb ervaring met die cable link en dit ding is zeker niet gebruikers vriendelijk

Hij stemt de zenders af op de volgorde dat ie ze vind en deze volgorde kun je ook niet veranderen. Automatisch zoeken werkt ook slecht, want hij slaat regelmatig een iets zwakkere zender over.

Ik zou gewoon een goeie coax kabel (hirschmann) trekken, die heb ik thuis ook liggen van 30 meter en zonder versteker en nog steeds een goed beeld

Verwijderd

ik heb deze
Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/images/prodpics/CAIRCINS-la.jpg
van conceptronic koste 40 eurotjes werkt wel redelijk infrarood signaal word ook mee verstuurt dus je kan de afstandbediening mee de tuin in nemen.

General specifications:
Suitable for DVD, VCR, cable tuner, camcorder, audio system and computer (video in/out required)
Works with the DVD – or Video (VCR) remote control
Transmit through walls without interference
1 transmitter (with plug-in for video and stereo audio)
1 receiver (with plug-out for video, stereo audio signal)
4 selectable wireless channels for best signal selection
2.4 - 2.485 GHz frequency range
Maximum working distance 100 m (open field) for video and audio / 50 m (open field) with remote extender
Adjustable antenna for best performance
Receiver can automatically switch between up to 4 transmitters or cameras

Included Acessoires:
Infra red receiver extender (for remote control)
NEW !! Now including FREE composite cable for TV-out / TV-in / DVD and videorecorder
2 power adapters
2 Audio / Video cables (scart and composite)

Multilanguage manual

Minimum system requirments:
For transmitter: video + audio output PAL (SCART or RCA)
For receiver: video + audio input PAL (SCART or RCA)
220 – 240 power

Warranty:
3 year

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 20:59 ]

Verwijderd

hebben jullie wel eens storingen en hoe lossen jullie dat op?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:48:
[...]

Ik heb ervaring met die cable link en dit ding is zeker niet gebruikers vriendelijk

Hij stemt de zenders af op de volgorde dat ie ze vind en deze volgorde kun je ook niet veranderen. Automatisch zoeken werkt ook slecht, want hij slaat regelmatig een iets zwakkere zender over.

Ik zou gewoon een goeie coax kabel (hirschmann) trekken, die heb ik thuis ook liggen van 30 meter en zonder versteker en nog steeds een goed beeld
OK, het wordt dus een kabel, maar hoe duur is zoon goede kabel en waar haal ik die en hoe leg ik die door het huis en kan ik dit door iemand laten doen? :P

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
3 TV's zonder versterker kan prima, 4e TV zou ik een versterker gebruiken. Gewoon een kabel trekken, scheelt een hoop irritatie :)

Als je zelf echt niet weet hoe je die kabel moet leggen en aansluiten dan zou ik het door een bekende laten doen ofzo, scheelt iig geld.

[ Voor 38% gewijzigd door FaLc0n op 06-04-2004 00:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 22:29:
[...]

OK, het wordt dus een kabel, maar hoe duur is zoon goede kabel en waar haal ik die en hoe leg ik die door het huis en kan ik dit door iemand laten doen? :P
kable kost ongeveer 1 euro per meter en is te krijgen bij bijna elke elektroboer, (dus geen gamma of zo).
De kabel kun je makkelijk zelf aanleggen, en bij het gebruik van de juiste doorvoer/ einddozen heb je een perfect resultaat.
zie hier voor duidelijke uitleg
http://www.hirschmann.nl/...uisaansluitingen-alle.pdf
en dan waarschijnlijk een rijgsysteem, maar dat doet je zelf maar bekijken

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-02 09:09
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:56:
ik heb deze
van conceptronic koste 40 eurotjes werkt wel redelijk infrarood signaal word ook mee verstuurt dus je kan de afstandbediening mee de tuin in nemen.
Kun je hier ook je radio (het radio signaal vanaf de kabel) draadloos doorsluizen?
Ik heb nu antenne's voor radio en dat werkt voor geen meter :-/
Pagina: 1