Toon posts:

Geheugen Duurder sinds vandaag?

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Is het een vermoeden wat niet klopt of is het toch waar. Ik denk namelijk dat het DDR Geheugen 512Mb 400Mhz sinds vandaag ontzettend in prijs is gestegen. Mijn locale pc boer vraagt nu voor 1 blokje 112 euro en een andere pc boer vraagt 99. Alternate is ook al niet meer goedkoop.

Mijn locale pc boer ontkent dat ik ooit een blokje voor 69 bij hem heb gekocht. Ik heb hem gemailt en hij zei dat ze het nooit zo goedkoop hebben gehad.

Ligt het nou aan mij, of is het gewoon zo. en waarom is het geheugen sinds vandaag ineens met 45 euro gestegen. Ineens :?

Is dit bij jullie ook zo of...?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hier staat tekst

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ja dat klopt dat de geheugen weer gaat stijgen, hier is een keer een nieuwspost op t.net geweest. Dus je zult overal de prijzen omhoog zien gaan.

Edit: traaaaaag :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Xof op 05-04-2004 18:21 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Check de FP, was (van de week nog) een bericht over duurder worden van prijzen.

edit: nieuws: Prijsstijging DDR-geheugen verwacht in april
edit2: damned, spuit11

[ Voor 32% gewijzigd door sdomburg op 05-04-2004 18:22 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
Zie dit nieuwsbericht: nieuws: Prijsstijging DDR-geheugen verwacht in april

Mischien hier iets mee te maken!?!

..:: ::..

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is de verwachting dat de geheugenprijzen de komende tijd iets zullen stijgen. EEn stijging van 40 procent is echter wel erg extreem.

nieuws: Prijsstijging DDR-geheugen verwacht in april

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Men leest het nieuws goed zo te zien _/-\o_ :D .

Verwijderd

Idd, sinds vandaag is er een prijsstijging. Alle leveranciers hebben die ingevoegd.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Ik zal ook maar even zeggen dat het klopt. Ik heb 2 weken geleden 1024MB TakeMS geheugen gekocht voor 140 euro en nu ben je snel 148160 euro kwijt. Het zal nog wel meer gaan stijgen als je de prijzen van no-name bekijkt op dit moment :)

[ Voor 2% gewijzigd door T.T. op 05-04-2004 22:50 . Reden: het gaat hard met de prijsstijgingen ]

Verwijderd

Femme schreef op 05 april 2004 @ 18:22:
Het is de verwachting dat de geheugenprijzen de komende tijd iets zullen stijgen. EEn stijging van 40 procent is echter wel erg extreem.

nieuws: Prijsstijging DDR-geheugen verwacht in april
precies beetje erg veel ;)

Maar die prijsstijging werd al enkele weken geleden voorspeld, dus snap ik niet waarom de mensen dan niet eerder hun geheugen kopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Is deze link al gepost? nieuws: Prijsstijging DDR-geheugen verwacht in april ? 8)7

Moet zeggen dat ze er dan snel bij zijn met de prijsverhogingen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

En dan zal je zien waneer het geheugen weer wat goedkoper is dat ze het zo lang mogelijk die prijzen proberen hoog te houden.

Tja ik snap het niet, hogere prijzen, er wordt dan minder verkocht = minder winst.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:46:
En dan zal je zien waneer het geheugen weer wat goedkoper is dat ze het zo lang mogelijk die prijzen proberen hoog te houden.

Tja ik snap het niet, hogere prijzen, er wordt dan minder verkocht = minder winst.
of je nou 10 keer 150 verkoopt of 12 keer 100 (even simpel voorbeeldje natuurlijk) dan heb je bij hogere prijs meer winst. Het is altijd een spel tussen vraag en aanbod.

Verwijderd

Yep, Ik heb vandaag Apacer Geheugen gekocht, Die was al 3€ gestegen, Invergelijking met zondag... Wel jammer dat ik het toen niet heb bestelt !

Verwijderd

Abbadon schreef op 05 april 2004 @ 18:52:
Is deze link al gepost? nieuws: Prijsstijging DDR-geheugen verwacht in april ? 8)7

Of de nieuwsbrengers hier worden traag 8)7 :P

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 09:25

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Gelukkig heb ik vorige week donderdag ram besteld en rekent men dan de oude prijzen ook al zijn ze nu gestegen, dus betaal ik maar €52 voor 256 mb kingston ddr 400 ipc de €60 die ze vandaag vragen:P-_o_

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Volgende keer gewoon posten dat de prijzen omlaag zullen gaan svp :P

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:46:

't Is natuurlijk niet alleen een kwestie van minder verkocht = minder winst :) De producenten zitten met voorraadbeheer, omschakelen naar nieuwe processen, nieuwe producten etc. Allemaal factoren die ook meetellen en waar we zo 1, 2, 3 geen zicht op hebben als buitenstaander.
T.T. schreef op 05 april 2004 @ 20:06:
[...]

Volgende keer gewoon posten dat de prijzen omlaag zullen gaan svp :P
En dan duurt het wél weer een maand voordat je 't merkt 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Abbadon op 05-04-2004 20:10 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, http://www.norrod.nl

45Euro gestegen op DDR RAm 400Mhz 512Mb

Verwijderd

www.sallandautomatisering.nl - ook; TwinMOS dualchannel 512mb (2x 256) voor 92 eurie

• stylezzz
  • Laatst online: 14:09
Lekker nuttig om hier prijzen te posten?? Daar hebben we toch de pricewatch voor uitgevonden? :P

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is waar

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 18:15
Laten we er nu even geen opsomtopic van maken. Dus niet bij X is het x,- euro gestegen. Daar heb je toch niks aan. De prijzen zijn idd gestegen en dat hebben we natuurlijk zien aankomen. Nu maar hopen dat de tijden van weleer terugkomen.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 18:20:
Is het een vermoeden wat niet klopt of is het toch waar. Ik denk namelijk dat het DDR Geheugen 512Mb 400Mhz sinds vandaag ontzettend in prijs is gestegen.

Is dit bij jullie ook zo of...?
Zou wel raar zijn als het alleen bij jou is toch?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
nou, als alleen mijn locale pc boer het geflikt zou hebben...

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Lijkt me toch echt dat het in het hele land is en niet alleen bij jou ;) (zou wel mooi voor ons zijn :9)

edit:
Hoop dat die bol ongelijk heeft |:(

[ Voor 21% gewijzigd door LifeTecH op 05-04-2004 21:21 ]

• stylezzz
En het stijgen houd nog niet op, volgens de kristallen bol van een distributeur kunnen we uitkomen op een straatprijs van 125-135 euro voor 512MB PC3200 binnenkort. Eens kijken of die bol een beetje klopt.... :P

Verwijderd

ik vind het echt stom dat zulke dingen gedaan worden alsof die dingen goedkoop waren. maar ja gelukkig hoef ik komende tijd niet meer te halen, tenzij er een of meer begeeft gheheh |:( _/-\o_

• stylezzz
70-80 euro voor een reepje 512/pc3200 is toch ook niet veel? Geheugenprijzen stijgen en dalen elk jaar wel een stuk, eigenlijk is dit gewoon compleet normaal. De reden verschilt nogal eens, de ene keer is het een grondstof tekort of stort er in china een of andere fabriek in. De ander keer koopt een grote OEM de halve markt leeg, of ze vieren in taiwan een of andere vage feestdag. Gewoon marktwerking, meer niet.....

• LifeTecH
  • Niet online
ik vind het echt stom dat zulke dingen gedaan worden alsof die dingen goedkoop waren. maar ja gelukkig hoef ik komende tijd niet meer te halen, tenzij er een of meer begeeft gheheh
Heb jij geluk, ik moet binnenkort nog 512 MB erbij halen ;(

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Alternate is ook al niet meer goedkoop.
De prijzen van merkgeheugen lijken toch onveranderd sinds afgelopen week.
Ik had wat prijzen van Kingston geheugen genoteerd en ze zijn nog steeds hetzelfde.
:? :? :?
Natuurlijk zit er wel een op en neergaande trend in maar sommige Nederlandse zaken lijken elk bericht mbt geheugen aan te grijpen om de prijzen kunstmatig omhoog te drijven. Je kan het best de geheugenprijzen in Duitsland ernaast houden.
Bij de vorige aardbeving in Taiwan bleven ze daar gelijk terwijl ze hier bij de lokale winkels de pan uit rezen. :(

Senile! Senile Oekaki

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Prijzen stijgen prijzen dalen.
Voor zo ver ik weet werkt dat al een hele tijd zo. Kijk nu eens naar Sdrammetjes das pas lachen :)
Zou dat zijn omdat het weinig gemaakt word of omdat het zo duur is om te maken. Nee hoor gewoon oplichterij ...
Dollar koers ten opzichte van de euro zuigt momenteel.
Op het werk wist ik dit al een paar weken. Is allemaal te verwachten.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=53974 Het is zelfs ooit onder de 60 Euro geweest!

Verwijderd

Woei net op tijd 2 reepjes gekocht :D
Gelukkig maar, ik zou wel balen als ik het nu nog zou moeten kopen :P

Verwijderd

Vaak áls het bekend wordt dat prijzen gaan stijgen, stijgen ze ook meteen.

zo is het ook met inflatie

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik was van plan om binnenort 3GB DDR400 aan te schaffen.

Nu maar even snel een bestelling geplaatst voor vier 512MB Corsair PC3200 ECC Registered CL2 repen.

Verwijderd

paar maanden geleden 512 sd-ram gekocht voor 52€ das nu meer dan het dubbele (bij norrod is de 256 nu zelfs duurder 8)7 )... das pas ziek :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 23:09 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ben ik blij dat ik afgelopen vrijdag een reepje van Apacer 512DDR PC2700 voor €75 heb gehaald.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:27
Heb net nog maar een reepje 512mb ddr kingston besteld, het is al wel duurder dan vorige week helaas, maar als ik zo in de pricewatch kijk zie ik dat ik mijn 2x256mb pc133 ook voor een goede prijs goed verkopen kan })

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
blaat.

[ Voor 97% gewijzigd door vacuumcleaner op 05-04-2004 23:19 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Aah jammer hoop dat het snel weer daalt :/

• Victor
  • Niet online
Kingston DIMM 1 GB DDR400 voor prijsstijging €266,00 bij Alternate, nu €299,00

* Victor is not amused :|

• LifeTecH
  • Niet online
Bij Paradigit (Deventer) is er nog niks verandert qua prijzen, of ze hebben de website nog niet geupdate |:(

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 22:54
misschien moet ik mijn 2x 512 pc3200 maar gaan verkopen... en dan later weer nieuwe kopen :P

Verwijderd

Mensen, ---Mercenary--- kan wegens omstandigheden niet meer op het forum komen, dus als jullie op hem willen reageren, praat dan voortaan tegen -Raiden-.

Ik ben namelijk zijn beste vriend en hij komt bij mij nog wel eens op het forum.

maar. Bij Norrod is SD Ram nog goedkoper dan DDR. het is gewoon asociaal.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Beste vriend? Forget it. Je bent een clone, tot ooit :)

Ontopic graag ;)

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 06-04-2004 12:41 ]

• Victor
  • Niet online
offtopic:
Ze kunnen zo goed met elkaar opschieten dat ze zelfs hun MSN adres delen! 8)7 :X

[ Voor 12% gewijzigd door Victor op 06-04-2004 12:45 ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
zo kijk je vanmorgen en zo kijk je net en weer 10 euro erbij :)
lokale pc boer had ff gebeld wat de prijs was 58 euro :S

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Ik hoop niet dat elke keer als er een prijstijging plaatsvindt we een post krijgen. Anders wordt GoT overspoeld. Zo werkt het nu eenmaal in deze business. Anders moet je puzzelen als hobby gaan nemen.

Zo iemand als mercenary noem ik dan ook een forum vervuiler beetje jammer.

Als je een beetje actief tweaker bent dan kijk je ook altijd voordat je iets wilt kopen naar de pricewatch. Schijnt wel een goede indicatie te zijn voor de actuele prijs.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Verwijderd

Geheugen is inderdaad extreem duur geworden.
Bij mijn leverancier kost 512 MB PC2700 nu 101 euro en PC3200 zelfs 120 euro !!! Kingston geheugen is met 109 euro iets goedkoper.

• Victor
  • Niet online
trixx schreef op 06 april 2004 @ 16:05:
Ik hoop niet dat elke keer als er een prijstijging plaatsvindt we een post krijgen. Anders wordt GoT overspoeld. Zo werkt het nu eenmaal in deze business. Anders moet je puzzelen als hobby gaan nemen.

Zo iemand als mercenary noem ik dan ook een forum vervuiler beetje jammer.

Als je een beetje actief tweaker bent dan kijk je ook altijd voordat je iets wilt kopen naar de pricewatch. Schijnt wel een goede indicatie te zijn voor de actuele prijs.
Natuurlijk dalen en stijgen prijzen voordurend, maar op dit moment zijn de prijzen heel flink omhoog gegaan. GoT zou behoorlijk leeg zijn als Twiekers niet hun mening gaven over allerlei zaken, waar dus ook idiote prijsstijgingen bijhoren.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

lol, ik had eergister wat onderdelen bij salland besteld, waaronder 512mb (kit of 2) pc3200 van Twinmos voor €89,- :)
Gister keek ik even hoever m'n bestelling vorderde, zie ik opeens dat hetzelfde geheugen nu € 121,- kost.. 8)7

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18
Ik heb net 4 * 2048 mb aan geheugen gekocht :) Hopelijk sitjgt dat ook in prijs ..

• Vorkie
  • Niet online
Ik wilde upgraden... laat nu maar eventjes zitten... wacht wel weer...

Zit nu met 1.5Gb op deze pc wilde er 3Gb van maken zodat de rest van mijn pc's weer allemaal op 1Gb kwamen...altans met 2 extra 512Mb reepjes

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Ik had mn ram(3 x 512mb twinmos) 2 maanden geleden gekocht voor 66 euro ps. Als je nu kijkt wat het goedkoopst is kom je misschien net onder de 80. Het is echt ontzettend in prijs gestegen.

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Hmmm...geheugen duurder....zwaar irritant....net nu ik een nieuwe pc wil gaan kopen. Wat een tegenslagen ook he. Socket939 later, geheugen duurder.
Niemand die een ddr ram uitleendienst gaat beginnen? Tegen uurtarief?
Flikker ik er tijdens lanpartys 512 in en doe de rest op 128mb :D

Verwijderd

Ik zie ook net dat mijn geheugen van 91 naar 125 is gegaan, dat noem ik nog eens inflatie :D. Alleen jammer dat ik er toch nog een blokkie bij wil :(.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb van de week bij interngeheugen.com nog even een 512MB SO-dimmetje kingston gekocht. Was er 92 euro voor kwijt (ofwel, erg weinig). Ik kijk wat daar een 512MB dimmetje kost, 117 euro, gewoon 25 euro meer. beide PC2100 mem overigens. Ben benieuwd wat SO gaat doen, dalen zal het niet dus heb het maar vlug besteld.
ben nog best blij met de 2x256MB ECC PC2100 die ik hier heb ligggen :P
als dat spul ook flink gaat stijgen dan is het nog leuk om dat weer door te verkopen :D.

* TERW_DAN gaat het lijstje van 2ehands geheugen in het taxatie topic ook maar eens aanpassen.

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-04 09:54
ow dam
:)
Net nu ik er 1Gb ram van wou maken(heb 512) wordt dat ding duurder
Van ongeluk gesproken man :(
Kmeende hem na pasen te gaan halen(ben 17 en als ik bij oma wat fleem krijg ik altijd wel wat PC-geld :) )
Maarnu is de prijs van 90 euro naar 116 gestegen voor DDR 400mhz Apacer ram van 512MB :? 8)7 :'(

Het is toch wel voor te blijten he (voor te wenen in het A.N. )

Maar de vraag is,waarom?
Ze willen hoge prijs,akkoord maar de prijzen waren nog niet duur genoeg ofwat?
Misschien zien ofdat we een IA kunnen starten en zo op kunstmatige wijze de prijzen momenteel terug naar beneden halen?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

• stylezzz
Prijzen stijgen nog elke dag, dus een inkoopaktie zal eerder een negatief effect hebben. (tegen de tijd dat je genoeg volk bij elkaar zou hebben dan is de prijs alweer een stuk hoger)

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:58

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik had 2x 512 geil pc4000 besteld voor 228. Komen ze vandaag binnen bij de winkel. Belt hij op: uuu het geheugen is binnen...maar hij kost nu 310!!!! Hij had ze al terug gestuurd.. en gaat nu zeiken bij z'n leverancier...hopen dat daar nog iets uitkomt...

Welk?

Verwijderd

tjsa ik heb vorige maand een 1 GB dual channel kitje van twinmos gekocht voor 160 euro en 3 maanden terug een paar kingston/winbond CH5 reepjes van 512 MB voor 85 euro per stuk. dat reepje doet momenteel 130 euro (en dan zul je ongetwijfelt krisis chips er op krijgen) bij informatique

ik ben dus zelf nog net op tijd geweest. alleen m'n servertje die ik aan het bouwen ben gaat een probleem worden dan. het geheugen wordt nog duurder dan de rest van het systeem (wil er 2x 512 MB sdram in hebben, heb er nu 2x 256 MB voor liggen) ze zijn momenteel 143 euro per stuk van kingston.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 17:12 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

extreem duur :? Ghi, ik weet nog dat ik 2 reepjes 16MB sdram PC66(of 100) kocht voor 1200 piek. Dat was pas extreem.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Madrox schreef op 08 april 2004 @ 17:30:
extreem duur :? Ghi, ik weet nog dat ik 2 reepjes 16MB sdram PC66(of 100) kocht voor 1200 piek. Dat was pas extreem.
Das goedkoop.....heb nog 120 piek voor 1megabyte betaald!! win3.0 op 2meg
jaja.....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar dan hebben we het ook over ontwikkelingen van Jaaaaren geleden. Over 10 jaar verklaart men mij ook voor gek als ik zeg dat 2x 512MB me 144 euro gekost heeft.

* TERW_DAN bedenkt ineens dat er nog een dooie kingston tegen de muur hangt :P
eens RMAen dat geval.

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 18:21
en het blijft maar stijgen, op 1 week tijd +40 € voor DDR400 512Mb
heb veel geluk, had mijn 512 verkocht om dan 2x512 dual channel te kunne kopen. kmocht al meer betalen vorige week, maar nu zou ik €80 meer moeten betalen hebbe, voor een student is dat toch niet niks :s

Alleen jammer dat de verkopers hun prijzen altijd zo vlug naar boven doen als er een prijs stijging is. Wanneer er een prijsdaling is duurt het soms wel een maand voor hun verkoopsprijs naar beneden gaat :)

[ Voor 28% gewijzigd door LittleWan op 10-04-2004 16:49 ]

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
De prijzen zijn nog steeds hoog het lijkt wel of het nog steeds doorstijgt. Net nu mijn mobo kapot is en ik ddr geheugen nodig heb.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, aangezien hier een weinig zinnige discussie uit voortkomt gaat dit topic maar dicht :)

Het komt er toch op neer dat de prijs puur afhangt van de Fabrikant en de Markt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.