Vreemde mods in Gates/Kamprad draad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik keek van enkele willekeurige reacties de moderaties na en vond wat vreemde dingen.
Iemand heeft deze, deze, en deze reactie een First Post beoordeling gegeven. Ze behoren tot een subthread en zijn dus per definitie geen first posts.
En degene die deze reactie Informatief vond, mag ook wel eens een lesje modden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Degene die 'm informatief vond, is een bekende, maar mijns inziens in positieve zin.... misschien een foutje?

De first-Postert heb ik ook ff bekeken, persoon heeft slechts 3 moderaties in dat topic gedaan en die heb je alledrie gevonden....
Aan de andere kant, hoewel het niet de bedoeling is, klopt de score wel.
* Delerium gooit dit dus in de groep.

Straf? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:48

botoo

💀 too old to die young

De first-post werper gooit de first-post moderatie wel erg vaak :/
Die gaat door naar pmo.

Degene die
die gast van ikea is een vieze nazi.
informatief vond mag dat best uitleggen, mogelijk zit er meer waarheid achter die bewering dan ik weet.
Anders is die post en die moderatie uiterst discutabel, om niet te zeggen volledig verwerpelijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dat laatste kan natuurlijk ook een vergisssing zijn. Je kunt altijd misprikken met de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

polaris schreef op 05 april 2004 @ 19:05:
Dat laatste kan natuurlijk ook een vergisssing zijn. Je kunt altijd misprikken met de muis.
Ja natuurlijk, en daar word je heus niet op afgerekend.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Kamprad is idd een voormalig nazi-sympathisant. Geen oorlogsmisdadiger, geen echte economische winst dankzij, maar niet schoon.
Ff Googelen:
Kamprad started Ikea as a 16-year-old in 1943 (...) During the business' infancy, between 1945 and 1948, Kamprad attended several pro-Nazi meetings led by Swedish rightist Per Engdahl. (...) "This is part of my life I bitterly regret," Kamprad said in a statement after the news broke. "At first I got in touch with a pair of Nazified organizations and perhaps I even became a member, I have forgotten. However, after a couple of meetings in pure Nazi style, I quit." (...) In order to help stem the tide, Kamprad issued a letter of apology to his 25,000 employees titled "The Greatest Mistake of My Life." In it, he claimed he was only an active participant in the pro-Nazi New Swedish Movement and that he was never a member.
Onbeholpen weggepoetste jeugdzonde a la Bernard (toch?) en/of Luns (toch?) of zo dus, nothing fancy.

Dat mensen nazi's vies vinden, tja - daar ga ik niks van zeggen. Zoals het in botoo's post staat: edit terecht. Daar kunnen alleen maar flames van komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 05-04-2004 22:00 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
botoo, ik vind dat iemand die dat inzichtvol vind, wel even een mailtje mag krijgen, de poster ervan incluis :)

offtopic:
sorry voor mn afwezigheid, duurt nog wel even. heb tot de 16e tentamens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

G33rt schreef op 05 april 2004 @ 22:04:
botoo, ik vind dat iemand die dat inzichtvol vind, wel even een mailtje mag krijgen, de poster ervan incluis :)
Hm - ik denk dat de rijkste man ter wereld best enige scrutiny aangaande z'n verleden mag verwachten; en het lijkt me gepast dat als zo iemand een paar dubieuze stappen heeft gezet, dit - jawel - tot in lengte der dagen in de beeldvorming mag worden meegenomen, spijt of niet. Dat 'ie "vies" is is flamerig, maar IKEA heeft bijvoorbeeld ook aanklachten wegens kinderarbeid achter de kiezen en hun/zijn sociale gedrag staat dus wel degelijk ter discussie.

Zonder hier zelf stelling te willen nemen: de constatering dat 'ie nazisympathieen had of heeft en het vaststellen van het belang hiervan voor de discussie (i.c. de moderatie "inzichtvol") vind ik allebei heel normaal. Lijkt me bovendien een aardige relativering van Gates, die wellicht onzindelijk veel geld heeft verdiend met monopolie-achtige praktijken, maar die nooit de mensenrechten heeft geschonden (- niet dat ik weet :)).

En om sec omwille van het woord 'vies' (al is het dan niet onderbouwd) een mailtje te versturen - nee, daar ben ik niet voor. Storm in een glas water - I move we leave it at that.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een stekelige kwestie (zie gegoogle by Rataplan). De bewuste reactie is inmiddels van een admin-edit voorzien, misschien niet de mooiste oplossing, maar wel de minst flame-war gevoelige.

Per saldo:

Iemand zonder bron voor nazi uitmaken is wmb lage vuilspuierij, volstrekt onnodig en heel erg flame-war gevoelig.
Iemand voor _vieze_ nazi uitmaken (nog steeds zonder bron) is onnodig gescheld, en dat willen we niet op de FP.

Het is dus aan smvs om met bronnen en/of goede redenen te komen als hij zijn post wilt rechtvaardigen.

Evenzogoed is het aan de inzichtvol *informatief* uitdeler om die moderatie te verklaren of anders de faq nog eens goed door te nemen, en daar een conclusie aan te verbinden.

[ Voor 2% gewijzigd door botoo op 05-04-2004 22:49 . Reden: inzichtvol -> informatief ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
G33rt schreef op 05 april 2004 @ 22:04:
Het werd niet inzichtvol gevonden, maar informatief. Achteraf gezien dus terecht, al had de poster de verklaring er wel bij mogen geven. Helaas is de reactie al weggeëdit door een adje die niet wist dat het waar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

polaris schreef op 05 april 2004 @ 22:43:
[...]

Het werd niet inzichtvol gevonden, maar informatief. Achteraf gezien dus terecht, al had de poster de verklaring er wel bij mogen geven. Helaas is de reactie al weggeëdit door een adje die niet wist dat het waar was.
Ik heb nog niks over Kamprad en substandaard zeepgebruik mogen vinden :+

Vanaf hier wordt er gelukkig iets (iets!) inhoudelijker op nazisme en kinderarbeid ingegaan, dus we kunnen de bovenbesproken post verder missen als kiespijn.

Als deze nog lang op +3 blijft staan ga ik meer dan één flamebait uitdelen, denk ik. D'r staan nog meer verbasteringen van 's mans naam in de draad - wel erg leuk gevonden vond ik de nieuwste troll: IK€A :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 05-04-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Rataplan schreef op 05 april 2004 @ 23:04:
. . . Als deze nog lang op +3 blijft staan ga ik meer dan één flamebait uitdelen, denk ik. . .
[PM] -1 flamebait it is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dat krijg je...met die Kampratten :+
Hij is grappig bedoeld, maar niet erg geslaagd. Maar kijk nou eens naar de moderaties:
Beoordelingen: , +1, -1: First post, +1: Behulpzaam, +1: Interessant, +1: Interessant, 0: Gemodereerd, 0,67: Interessant, -0,57: Overgewaardeerd, -0,50: Overbodig, -3,60: Flamebait, 0,36: Gemodereerd, Som: -0.64 / 11x
Een +1 Grappig zou ik nog kunnen begrijpen. Maar First Post? Behulpzaam? Interessant? Ik krijg de indruk dat veel mensen modden zonder te weten wat ze doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Polaris op 06-04-2004 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Die First-Poster is al van een mailtje voorzien polaris, deze mismoderatie is geen uitzondering op zijn mod-gedrag.

Maar je hebt helemaal gelijk dat er teveel mensen modden zonder voldoende kennis en/of interesse :|

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
polaris schreef op 05 april 2004 @ 22:43:
Helaas is de reactie al weggeëdit door een adje die niet wist dat het waar was.
Iemand botweg vergelijken met een nazi gaat voor mijn doen erg ver, dan had hij op zijn minst een of meerdere bronnen moeten neerzetten om die stelling te funderen. Zonder fundering is die reactie een troll, al helemaal als je iemand gaat vergelijken met 'een vieze nazi'. Hij moet er ook niet van uitgaan dat iedereen op de hoogte is van Kamprad's pro-nazi-praktijken.
Pagina: 1