Toon posts:

GA-K8VT800 + Asus GF4ti4400 conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een week geleden, vlak voordat ik op vakantie ging, heb ik mijn bestaande pc (was amd athlon 1200MHz) geupgrade met een gigabyte k8vt800 + amd64 3000+ cpu + 512MB geheugen.

In eerste instantie probeerde mn bestaande win2000 (sp4) installatie te laten draaien op deze nieuwe setup, maar na een aantal terugkerende random crashes besloot ik win2000 opnieuw te installeren.

Alles leek goed te gaan, tot ik de drivers van mn grafische kaart (asus geforce4 ti4400) installeerde, en ik deze random crashes (soms na 1 minuut in windows, soms na 5 maar onafwendbaar) weer terug kreeg.
Ik probeerde te booten met een knoppix cd om te zien of het aan mn OS lag, en omdat ik daar geen problemen had installeerde ik winXP.

Helaas heb ik ook hier dezelfde problemen en crasht mijn pc (geen foutmelding, directe bevriezing) na installatie van de nvidia drivers na enkele minuten.
Bij gebruik van de standaard VGA driver van winXP is er niks aan de hand, maar dan ik ook logischer wijze niet de 'echte' functies van mn grafische kaart benutten.

Mijn vraag dus: Is dit een bekend hardware conflict ? Zo ja, is hier een oplossing voor. Ik gebruik de pc hoofdzakelijk voor gaming (fps) en office toepassingen, dus winXP of win2k is eigenlijk een must.

Ik heb de nieuwste moederbord en grafische kaart drivers gedownload en installeerd, ook heb ik het BIOS geupdate naar de nieuwste versie, helaas allemaal zonder resultaat. Een oude gf2mx videokaart die ik nog had liggen werkte wel, maar dat is geen bevredigende oplossing.

Bij voorbaat hartelijk dank voor enige hulp.

P.S. de gf4 videokaart werkte zonder problemen in de oude setup

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 18:00 . Reden: toevoeging ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het kan aan de drivers van je moederbord (AGP) icm de videokaart liggen.
Misschien dat die nog niet helemaal goed doorontwikkeld zijn.
Je zou nog kunnen proberen wat te tweaken met de instellingen in de BIOS,
ik zou aanraden om met de allerslechtste instelling te beginnen (AGP1x met alle features op low/min/uit).
Misschien is het 'slechts' een stap van 4xAGP naar 8xAGP die de boel verpest.

Het hoeft geen echt hardware probleem te zijn, maar een hoop ellende komt ook door software omdat er meer dan vroeger gebruik van gemaakt wordt.

Senile! Senile Oekaki