Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47692

Topicstarter
Afgelopen zaterdag heb ik op een rommelmarkt het volgende toestel op de kop getikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~entrain/phones/metaal/d-30/photo.jpg

We hebben het apperaat aangesloten op onze bedrijfstelefooncentrale (Avaya Multivantage) en zijn er zowaar in geslaagd om een kiestoon te krijgen... _/-\o_

We hebben nog twee probleempjes:
- Verbinding opbouwen werkt niet (pulskiezen is wel ingesteld)
- Als we het apperaat bellen gaat de bel niet af

Het toestel heeft 5 aansluitpunten !

A : nu verbonden met de rode draad
B : niet verbonden
C : niet verbonden
J : niet verbonden
L1 : Verbonden met groene draad
L2 : Niet verbonden

Weet iemand wat deze aansluitpunten doen en welke verbindingen we nog zouden moeten maken om e.e.a. volledig aan de praat te krijgen?

Andere tips zijn ook welkom natuurlijk

* Anoniem: 47692 heeft nu een IP-toestel en een toestel uit 1930 op zijn bureau staan :+

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 47692 op 05-04-2004 16:57 . Reden: tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
als je vanuit analoge toestellen uitgaat, is de gele voor de bel. deze moet je nu omdat het signaal niet meer apart gestuurd wordt, aansluiten op a of b

code:
1
2
3
   a          b

c    d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07
Misschien kun je aan KPN nog om informatie vragen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SPee schreef op 05 april 2004 @ 17:05:
Misschien kun je aan KPN nog om informatie vragen.
LOL KPN he... :+

Naja deze apparaten zijn alleen in denemarken verkocht dus ik denk dat ik het meer daar moet zoeken ;)

Maar goed de bel kan ook rot zijn, ik snap alleen niet waarom pulskiezen niet werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56146

Anoniem: 47692 schreef op 05 april 2004 @ 17:25:
[...]
..8<..

Maar goed de bel kan ook rot zijn, ik snap alleen niet waarom pulskiezen niet werkt :?
Veel toestellen die toon kiezen ondersteunen, hebben ook nog een pulskies-optie.

Misschien een goed idee om eens te kijken of pulskiezen echt wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 02:14

ThaHandy

Discovery Channel

volgens mij hadden die oude (type) telefoons een a,b,Ri en een GND volgens mij

en heb wel eens gezien dat er een draad overbrugt is Ri met a of b ofzow maar is niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 23:03
Neem eens contact op met de fabrikant, misschien kunnen ze je een handleiding sturen... :+

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Leuk topic wordt dit zo weer eens wat anders dan die eeuwige nokia-topics :P

Over het toonkiezen: ik denk dat dat niet echt relevant is voor dit toestel. Toon bestond 70 jaar geleden nog niet ;) Overigens hebben we in de pabx het toestel als pulskiezen ingesteld (hebben we voor sommige hele oude faxen ook en dat werkt prima, dus daar ligt het niet aan)

Thahandi: waar staat die Ri voor? RIng? We hebben overigens al getest met de andere aansluitingen maar het toestel gaat niet over. Als je opneemt heb je overigens wel een gesprek, wellicht dat de bel rot is..... :?

Kurgan: Is wel een goed idee maar volgens mij bestaat de fabrikant niet meer. Ik heb overigens wel een link naar het Deens Telefoonmuseum gevonden, staat alleen nergens een mailadres bij :(

Indien iemand nog een idee heeft over de genoemde coderingen uit de startpost hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In het kader van onorthodox Telefoon Management; als je de telefoon oppakt en schud hoor je de bel fan wel :?
Als hij bij een lichte scheet al rinkelt als een gek, dan zal de bel zelf idd rot zijn (of iig de klepel ergens losliggen).
Maar als hij bij flink schudden tring geluiden geeft zou je er lichtelijk vanuit kunnen gaan dat de bel nog goed zit.

Hoewel het natuurlijk geil is om zo'n ding op een IP based PABX aan te sluiten, is het misschien makkelijker troubleshooten op een normale huis/tuin/keuken analoge aansluiting ?

Iig is het een geil phonetje B)

offtopic:
Alstie 't doet , moet je natuurlijk wel met een Mien Dobbelsteen stem opnemen :+

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Humor, hard schudden, schoppen, kloten, dan weer proberen.

Zeg ik ook altijd tegen klanten als er storingen zijn, in 90% van de gevallen is de storing verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb een beetje rondgegoogled, omdat dit me wel interessant leek :)

En misschien heb je wel wat aan deze site :

http://web.ukonline.co.uk/freshwater/pstconv1.htm

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09-2024

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Cai schreef op 05 april 2004 @ 22:20:
[...]

Humor, hard schudden, schoppen, kloten, dan weer proberen.

Zeg ik ook altijd tegen klanten als er storingen zijn, in 90% van de gevallen is de storing verholpen
Misschien zeggen ze dat en zijn ze naar een ander gegaan..Oftewel probleem opgelost :+

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koffie schreef op 05 april 2004 @ 22:07:
In het kader van onorthodox Telefoon Management; als je de telefoon oppakt en schud hoor je de bel fan wel :?
Als hij bij een lichte scheet al rinkelt als een gek, dan zal de bel zelf idd rot zijn (of iig de klepel ergens losliggen).
Maar als hij bij flink schudden tring geluiden geeft zou je er lichtelijk vanuit kunnen gaan dat de bel nog goed zit.
lol, onorthodox Telefoon Management is het natuurlijk al ;)
Anyway ik vermoed dat het wel goed zit met die bel (bij licht rammelen begint er inderdaad iets te rinkelen) maar dat mijn aansluitwijze nog niet is wat ie moet zijn. :+
Hoewel het natuurlijk geil is om zo'n ding op een IP based PABX aan te sluiten, is het misschien makkelijker troubleshooten op een normale huis/tuin/keuken analoge aansluiting ?
But where's the fun in that :?
Iig is het een geil phonetje B)
Hehe, je zou hem eens moeten zien naast mijn Avaya 4620 IP station. Is echt zo anachronistisch als de nete 8)
offtopic:
Alstie 't doet , moet je natuurlijk wel met een Mien Dobbelsteen stem opnemen :+
offtopic:
Hehe ik hang er wel een voicemailbox achter en vraag je vrouw om de boodschap in te spreken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je weet niet wat je nu zegt. Volgens mij is het exploiteren van dat soort lijnen geen company policy en zijn de risico's vast niet akkoord bevonden door Riskmanagement >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Als je het toestel belt, krijg je dan wel wektoon op het oproepende toestel? En zo, ja, probeer dan es gewoon op te pakken... Zonder belstroom kan er nog wel verbinding tot stand komen.

Verder: Supervet :) Dit lijkt me wel een leuke case voor Avaya zelf, vinden ze vast tof om wat meer aandacht aan te besteden, als was het maar om de reclame :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tweakduke schreef op 05 april 2004 @ 22:23:
Ik heb een beetje rondgegoogled, omdat dit me wel interessant leek :)

En misschien heb je wel wat aan deze site :

http://web.ukonline.co.uk/freshwater/pstconv1.htm
Heeej, dat ziet er interessant uit, volgens mij moet daar wel iets uit te destilleren zijn :)
* Anoniem: 47692 loves schema's

offtopic:
Dit topic is nu al een halve dag open en nog steeds niet gemoved of gesloten. Begin je mild te worden Koffie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inbellen via modem gaat Avaya vast niet lukken O-)

Hij heeft hier geen rechten :P

[ Voor 25% gewijzigd door Koffie op 05-04-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koffie schreef op 05 april 2004 @ 22:37:
<span style="color:purple">Je weet niet wat je nu zegt. Volgens mij is het exploiteren van dat soort lijnen geen company policy en zijn de risico's vast niet akkoord bevonden door Riskmanagement >:) </span>
Ik heb zoals elke goede systeembeheerder dat doet, de Riskmanager natuurlijk meteen medeplichtig gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Touche

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freggel_United schreef op 05 april 2004 @ 22:38:
Als je het toestel belt, krijg je dan wel wektoon op het oproepende toestel? En zo, ja, probeer dan es gewoon op te pakken... Zonder belstroom kan er nog wel verbinding tot stand komen.

Verder: Supervet :) Dit lijkt me wel een leuke case voor Avaya zelf, vinden ze vast tof om wat meer aandacht aan te besteden, als was het maar om de reclame :)
Jepz, als ik bel naar dat oude toestel en ik neem op dan gaat het goed, alleen wel heel zachtjes. Maar het gesprek wordt netjes opgebouwd. Andersom werkt het helaas nog niet.

Ik zal Avaya vertellen dat ik een nieuwe lijn toestellen heb gevonden die niet zo allejezus duur zijn als die dingen van hun, vinden ze vast leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 20:16
Die oude telefoons hadden bellen die een behoorlijk vermogen vroegen en daarom ook een extra draad voor de bel. Het is de vraag of de centrale in staat is dat vermogen te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Pc123 schreef op 05 april 2004 @ 22:55:
Die oude telefoons hadden bellen die een behoorlijk vermogen vroegen en daarom ook een extra draad voor de bel. Het is de vraag of de centrale in staat is dat vermogen te leveren.
Goed punt, ik had ook nog ergens gelezen dat je een soort versterkertje ertussen moest zetten, omdat er anders niet gegoeg vermogen was :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62616

Anoniem: 47692 schreef op 05 april 2004 @ 22:32:
Hehe, je zou hem eens moeten zien naast mijn Avaya 4620 IP station. Is echt zo anachronistisch als de nete 8)
Maak voor ons even een fototje van de situatie. Dan kunnen wij ook meelachen.

Zeer coole telefoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat punt over dat extra vermogen voor de bel is denk ik inderdaad erg relevant, zal eens ff navragen bij Avaya of ik daar iets mee kan. Anders schijnt een 9v batterijtje ergens tussen ook te helpen las ik ergens.

Foto's zal ik zeker maken, zodra ik mijn bureau een beetje opgeruimd heb. Echt wel leuk project gaat dit worden zo :)

Punt waar ik echt wel nog mee zit is dat pulskiezen, hoezo werkt dat niet? Voor faxen kan ik het wel als puls instellen binnen de switch en dat heb ik dus ook gedaan voor dit toestel... :?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 47692 op 05-04-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 15:11

XtremeNova

Alfa 145 Qv

Ik heb ooit ook eens een keer bij m'n oma de oude puls telefoon om moeten bouwen om 'm te laten werken op de nieuwe 2-draads aansluitingen van de KPN.
Toen kon je bij de Primafoon gratis een condensator ophalen (dacht iets van 100 nF/1500V). Typetje lomp en onbenullig voor dat doel, maar het werkt wel.
Misschien als je bij de Primafoon een oudere verkoper aanspreekt zou hij je nog kunnen helpen met je probleem. je zou ook zelf een beetje kunnen gaan spelen met een condensator. Ik zal ook nog even zoeken naar een beschrijving.

I like it red, with 150 bhp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals beloofd ff wat foto's van de situatie op mijn bureau
(duurde ff omdat ik eerst ff moest opruimen ;)

Mijn IP toestel "Avaya 4620 IP" (bouwjaar 2003) en daarnaast de "Telefon fabrik Automatic D30" (bouwjaar 1930):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koen22/phone/MVC-001S.JPG

De twee toestellen van de voorzijde:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koen22/phone/MVC-002S.JPG

En beide toestellen afzonderlijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koen22/phone/MVC-003S.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~koen22/phone/MVC-004S.JPG

Overigens heb ik ook een stroomschema gevonden van het apparaat, iemand die dit snapt?
Afbeeldingslocatie: http://www.erel.de/INH/21/2130302/2130302s.gif

Ik heb mede dankzij al een hoop ideeen over het oplossen van de genoemde probs uit de startpost. Helaas moet ik hier ook af en toe echt werken vandaar dat ik er nog niet aan toegekomen ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Sorry, kan het even niet laten: _/-\o_ SwyxWare _/-\o_

Ik vermoed dat je afd. systeem/netwerkbeheer zit ofzo? of hebben jullie ook een aparte telecom afd?

Heb je de ring draad al op A of B geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
shit

[ Voor 98% gewijzigd door mabarto op 07-04-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
barto018 schreef op 07 april 2004 @ 12:51:
Sorry, kan het even niet laten: _/-\o_ SwyxWare _/-\o_

Ik vermoed dat je afd. systeem/netwerkbeheer zit ofzo? of hebben jullie ook een aparte telecom afd?

Heb je de ring draad al op A of B geprobeerd?
Hehe, SwyxWare ziet er leuk uit maar ik beheer iets teveel poorten om daarmee te gaan spelen. :P

Daarnaast kan geen geen Leverancier tippen aan de ACD-functionaliteit die Avaya biedt (behalve misschien Nortel maar.... bestaan die nog ;) )

Wij zijn de afdeling telecom trouwens 8)

Oh trouwens ik heb nu een powerblokje waarmee ik vanuit het stopcontact 48v op pin 7 en 8 kan zetten, zou dat voldoende zijn en, waar sluit ik dat dan op aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 47692 op 07-04-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Prachtig, wij hebben ook nog ergens zo'n telefoon liggen. (in een schuur aan het wegrotten denk ik)
Als ik mijn ouders mag geloven maakt het rinkelen van de telefoon een enorm kabaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Als ik het schema een beetje snap is het een toestel voor twee lijnen (ledninger?) die je kunt kiezen met knop A of B.
De bel staat parallel tussen aansluiting A en L1. Als je de telefoonaansluiting op L1 en L2 hebt zou je dus A en L2 moeten doorverbinden. Dit zie je ook in het kader rechtsonder.

Om te testen of de bel het doet zou je een batterij (9v) tussen A en L1 kunnen proberen. Je hoort dan een enkele 'ting' (eventueel + en - omdraaien.) Met een wisselspanning krijg je een echte tring.

Dat het nummerkiezen niet werkt zou aan de 'timing' kunnen liggen. Misschien is de centrale erg kritisch. Ik neem aan dat KPN pulskiezen nog ondersteunt dus je zou het eens op een standaardaansluiting kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98757

Ik heb een tijd een 'ergens' gewerkt waar ik veel te maken kreeg met telefonie vragen.
ik denk dat je grootste probleem, de aansluitwaarde zal zijn, als centrales zoals de webvox een zware fax of een oude telefoon aangesloten hebben zitten dan kan het voorkomen dat de bel niet meer overgaat maar dat als je de lijn dan oppakt dat er dan wel een gesprek is, ik denk niet dat er een stickertje nog op zit met een aansluitfactor, de lijn is normaal gesproken na een centrale die bijgevoed is ongeveer 2,5 - 3. (ik geloof dat vroegar er ook maar 1 telefoon kon worden aangesloten) ik zou eff kijken als ik jou was naar een condensator.

succes. mooie pix's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Kewl :D

Heb een Avaya leverancier hierin nederland ook op deze topic gewezen en die gaan ook deze topic bekijken (de helpdesk dan).

Volgens mij heb je alleen een probleem met je puls kiezen, de nieuwste Centrales.
Die ondersteunen alleen Toon.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Renever schreef op 07 april 2004 @ 16:37:
Kewl :D

Heb een Avaya leverancier hierin nederland ook op deze topic gewezen en die gaan ook deze topic bekijken (de helpdesk dan).

Volgens mij heb je alleen een probleem met je puls kiezen, de nieuwste Centrales.
Die ondersteunen alleen Toon.
Lol, welke leverancier is dat? Volgens mij ken ik de meeste wel.
(misschien is het mijn leverancier wel ;)

Ik weet zeker dat pulskiezen moegleijk is hoor, kan gewoon op toestelniveau instellen of hij al dan niet puls ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Anoniem: 47692 schreef op 07 april 2004 @ 16:42:
[...]

Lol, welke leverancier is dat? Volgens mij ken ik de meeste wel.
(misschien is het mijn leverancier wel ;)

Ik weet zeker dat pulskiezen moegleijk is hoor, kan gewoon op toestelniveau instellen of hij al dan niet puls ondersteunt.
Westcon in Utrecht, en die persoon was druk aan het ontcijferen waar jullie zitten enzo :) , aan de hand van de foto's.

Maar ik denk niet dat er op een toestel uit 1930 een optie zit om om te kunnen schakelen naar toon kiezen.

Mijn collega heeft ook zon telefoon thuis staan en die heeft het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Elleonrojo bedoelt dat hij specifiek in de centrale op toestel/hardwareport niveau kan instellen of het een puls danwel toon toestel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Anoniem: 47692 schreef op 07 april 2004 @ 13:27:
[...]

Hehe, SwyxWare ziet er leuk uit maar ik beheer iets teveel poorten om daarmee te gaan spelen. :P

Daarnaast kan geen geen Leverancier tippen aan de ACD-functionaliteit die Avaya biedt (behalve misschien Nortel maar.... bestaan die nog ;) )
Wil je vechten? O-)
Ik weet niet wat voor bedrijf je zit, maar gezien Avaya, zal het geen kleine jongen zijn, maar ik zou best wel eens even met je willen klankborden. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat SwyxWare echt alles kan wat je wilt, omdat je zelf ermee kunt programmeren.
Kijk ik moet wel toegeven dat de lijst van Avaya (http://www1.avaya.com/ent...tions/convergence/eclips/) van modules veel uitgebreider is dan van SwyxWare. De modules die men nodig heeft in de markt willen wij gratis gaan realiseren (voor onze klanten).

Ik ben nu dus bloedje serieus. Voor wat hoort wat natuurlijk.

Overigens zou je telefoon met SwyxWare zo werken O-) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
Anoniem: 87748 schreef op 07 april 2004 @ 13:41:
Prachtig, wij hebben ook nog ergens zo'n telefoon liggen. (in een schuur aan het wegrotten denk ik)
Als ik mijn ouders mag geloven maakt het rinkelen van de telefoon een enorm kabaal :)
Overneem mogelijkheden? Kijken of ik TS in kan halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Renever schreef op 07 april 2004 @ 16:53:
[...]

Westcon in Utrecht, en die persoon was druk aan het ontcijferen waar jullie zitten enzo :) , aan de hand van de foto's.
Ik wens hem veel suc6 ;)
Misschien kan je proberen om Koffie om te kopen, de weet precies waar ik zit. >:)
Koffie schreef op 07 april 2004 @ 18:43:
Elleonrojo bedoelt dat hij specifiek in de centrale op toestel/hardwareport niveau kan instellen of het een puls danwel toon toestel is ;)
Right on the money! Ooit aan een carriere in de telecom gedacht :+
barto018 schreef op 07 april 2004 @ 19:22:
[...]

Wil je vechten? O-)
Ik weet niet wat voor bedrijf je zit, maar gezien Avaya, zal het geen kleine jongen zijn, maar ik zou best wel eens even met je willen klankborden. Ik ben er namelijk heilig van overtuigd dat SwyxWare echt alles kan wat je wilt, omdat je zelf ermee kunt programmeren.
Kijk ik moet wel toegeven dat de lijst van Avaya (http://www1.avaya.com/ent...tions/convergence/eclips/) van modules veel uitgebreider is dan van SwyxWare. De modules die men nodig heeft in de markt willen wij gratis gaan realiseren (voor onze klanten).

Ik ben nu dus bloedje serieus. Voor wat hoort wat natuurlijk.

Overigens zou je telefoon met SwyxWare zo werken O-) :Y)
Vechten doe ik nooit ;)
Tsjaa zelf proggen doe ik liever niet. Ik koop liever kant en klaar :P
Naja, ik heb wel naar de site gekeken en het ziet er allemaal wel erg mooi uit hoor. Misschien over een jaar of drie :)

Enniewee, het ziet er naar uit dat ik inderdaad met een condensator aan de slag moet. Een probleem is wel dat ik geen reet van stroomhandel snap. Heeft iemand wellicht een schemaatje voor me?

offtopic:
Waarom krijg ik die tekst niet paars...?
|:(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 47692 op 07-04-2004 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

offtopic:
dat zal ik je nog wel leren, omdat jij geen HTML rechten hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:'(

offtopic:
[10:45:pm] -Bolk- I've last seen koffie 2days 17mins 18secs ago Parting #tweakers.net
[10:45:pm] -Eitje- koffie (koffie@217-19-28-216.dsl.cambrium.nl) is het laatst gezien bij quitting #netwerken 1 dag 23 uur 59 minuten geleden (05.04. 22:46) met quitmsg "Quit: Elke dag een nieuwe slet: http://www.sletvandedag.nl" na 33 minuten daar zijn geweest. :)

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 47692 op 07-04-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
supertof toestel, wat kostte hij eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cornelixnootje1 schreef op 07 april 2004 @ 22:50:
supertof toestel, wat kostte hij eigenlijk? :)
2 euro :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
2 euro, helemaal te gek! :)

maar waarom staan die letters bij die cijfers?

ben je niet genept met een 1930 look a like? ik bedoel: wat hadden ze toen nou aan die letters? naambellen? vast niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
das de grap, dat hadden ze dus wel
kijk maar naar het eerste plaatje dat is een originele uit het telefoonmuseum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-06 09:42
cornelixnootje1 schreef op 07 april 2004 @ 22:54:

ben je niet genept met een 1930 look a like? ik bedoel: wat hadden ze toen nou aan die letters? naambellen? vast niet...
Dat is gemakkelijker om te smsen, he!

Wij hebben thuis nog een telefoon van 1950 (uit 'de mijn') zal eens een fotootje maken en aan pa vragen hoe hij die heeft aangesloten; want hij werkt perfect!

[ Voor 43% gewijzigd door DriesA op 07-04-2004 22:59 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

cornelixnootje1 schreef op 07 april 2004 @ 22:54:
2 euro, helemaal te gek! :)

Dat wij hier nou nog steeds moeite hebben met naambellen, voor zover ik weet is dit in andere landen (bijv. USA) net zo gewoon als .. euh .. een telefoonboek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94256

Als ik mij niet vergis werken die bellen in oude telefoons met wisselstroom. Ze zullen dus bij gelijkstroom enkel één tik geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dries_Aendekerk schreef op 07 april 2004 @ 22:58:
[...]

Dat is gemakkelijker om te smsen, he!

Wij hebben thuis nog een telefoon van 1950 (uit 'de mijn') zal eens een fotootje maken en aan pa vragen hoe hij die heeft aangesloten; want hij werkt perfect!
LOL
Volgend project sms-en met een draaischijftoestel. :)

Ga denk ik binnekort ook een topic openen in PNS over het aansluiten van een Abacus op een Cisco 4507 switch :+
(Eventueel aanwezige Riskmanagers hoeven zich geen zorgen te maken, we maken een apart Vlan aan >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Volgens mij gaat dat naambellen niet werken.
Het 1930 toestel heeft andere letter-cijfer combinatie als mijn mobieltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64859 schreef op 07 april 2004 @ 23:13:
Volgens mij gaat dat naambellen niet werken.
Het 1930 toestel heeft andere letter-cijfer combinatie als mijn mobieltje
Het zal wel niet helemaal compatible zijn inderdaad.
Al was het alleen al vanwege die scandinavische o (met een streepje erdoorheen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Vader even gebeld. :)

Volgens hem zou dit moeten werken als je de twee bel draden apart patcht op je LSA+ strook. (dus twee aderparen gebruiken ipv één.)
Deze zou 48volt leveren, wat genoeg moet zijn.

Hij gaat het zelf overigens morgen ook even proberen met een analoge Siemens met toon/pulse switch en een Avaya Definitiy centrale.

edit:
Hm, kan het kloppen dat je toestel type 2420 hebt? Gekke pa had alleen maar een beschrijving nodig en kwam daar mee aanzetten. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door r0b op 08-04-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tis de 4620 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

Xanax959

relax...

Ik sinds kort ADSL en dus ook dat belprobleem. Mijn telefoons moeten met drie draden aangesloten worden, en ik heb nu dus maar twee draden.

Er werd iets gezegd over een condensator die het probleem kon oplossen?

Jaren '30 heemaf (luidspreker en microfoon van de bekende grijze telefoon passen in de hoorn, dus prima geluid en verstaanbaarheid)

Afbeeldingslocatie: http://ftp.castel.nl/~wijnh10/afbeeldingen/279.jpg

Jaren '60 heemaf

Afbeeldingslocatie: http://ftp.castel.nl/~wijnh10/afbeeldingen/243.jpg

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Ok dit wordt me even te veel mensen die om 12 uur 's avonds andere mensen gaan bellen voor iemand op internet die wil weten hoe hij een 73 jaar oude telefoon moet aansluiten op een telefooncentrale LOL en dan ook nog een die precies weet te vertellen wat voor type telefoon het is haha.. ok ik ga slapen leuk topic hoor denk dat je hem wel aan de praat krijgt.

Zijn de batterijen niet gewoon op ? Of hadden ze toen nog geen draadloos :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Koffie schreef op 07 april 2004 @ 18:43:
Mjah sorry :) had zijn eerdere post waarin hij dat melde over het hoofd gezien.

in de post waar ik op antwoorde had hij het over 'op toestelniveau' en dat is toch echt op het toestel zelf en niet op de analoge centrale aansluiting op de centrale ;)

Maar ik hoop dat het gaat werken :) dan gaat me collega hem hier ook eens aansluiten, maar dan op een Siemens Centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Die foto's de achtergrond komt me wel bekend voor. Is het toevallig een inholland locatie?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Anoniem: 29171 schreef op 08 april 2004 @ 02:12:
Ok dit wordt me even te veel mensen die om 12 uur 's avonds andere mensen gaan bellen voor iemand op internet die wil weten hoe hij een 73 jaar oude telefoon moet aansluiten op een telefooncentrale LOL en dan ook nog een die precies weet te vertellen wat voor type telefoon het is haha.. ok ik ga slapen leuk topic hoor denk dat je hem wel aan de praat krijgt.

Zijn de batterijen niet gewoon op ? Of hadden ze toen nog geen draadloos :Y)
offtopic:
Bellen .. tja .. intern bellen, wel te verstaan. ;)
Misschien een titlechange naar 'Het grote pats-hier-met-je-oude-telefoon-op-een-nieuwe-PABX topic'? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de 4620 inderdaad (IP) ;)
De 2420 zie je net achter de 4620 staan op de foto's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:44
Anoniem: 47692 schreef op 07 april 2004 @ 21:35:
Enniewee, het ziet er naar uit dat ik inderdaad met een condensator aan de slag moet. Een probleem is wel dat ik geen reet van stroomhandel snap. Heeft iemand wellicht een schemaatje voor me?
De condensator zit in het toestel. Heb je m'n vorige post gelezen? Aan de hand van je eigen schema moet het lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frien010/captured5.jpg
Deze hadden wij zelf ook gewoon staan (mischien wat vaker me ogen opendoen als ik door de gang loop hier)

mijn collega heeft hem opengemaakt :
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frien010/captured4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frien010/captured.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frien010/captured3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frien010/captured2.jpg

Op de onderste foto zie je de aansluiting die naar de wandcontactdoos gaat:

3 = rood
4 = wit
5 = zwart

3+4 gaan naar A
5 gaat naar B

dit werkt gewoon bij ons, al moet ik er wel bij vermelden dat die van ons bij de PTT vandaan komt, tenminste dat staat aan de binnenkant.

Misschien heb je hier iets aan.

(sorry voor de brakke foto's had alleen een elcheapo webcammetje liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:13

Xanax959

relax...

Yep, drie draden werkt perfect, maar het gaat erom om het bel gebeuren met een twee draads aansluiting aan de gang te krijgen. (leuke telefoon trouwens :) )

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

Renever schreef op 08 april 2004 @ 12:45:
3+4 gaan naar A
5 gaat naar B
Xanax schreef op 09 april 2004 @ 17:58:
Yep, drie draden werkt perfect, maar het gaat erom om het bel gebeuren met een twee draads aansluiting aan de gang te krijgen. (leuke telefoon trouwens :) )
Ziet er redelijk tweedraads uit volgens mij hoor. O-)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1