Toon posts:

P2-350 passief

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een p2-350 mhz slot 1
nu maakt dit dingen een herrie van heb ik jou daar!

is het mogelijk om de cpu fan van dit ding niet te laten werken zodat ie pasive gekoeld word door de standaard cooler ? of kan de p2 dat niet aan ?

if not, hoe krijg ik dat ding stiller ? maybe de cooler die erop zit vervangen door een papst? en welke maten zijn die coolers ook alweer ? 40x40 toch

alvast bedankt

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15
Ik heb zelf een P2 - 333, op 66 MHz bus, die standaard passief gekoeld is. Hij wordt ook niet echt warm, dus misschien dat het zonder fan werkt :)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
zijn vele oplossingen, die je mbv. search ook makkelijk kunt vinden hoor.. ;)

- probeer gewoon passief te draaien. als je heatsink heel heet wordt of je pc blijft hangen, lukt passief dus niet, of je moet een grotere heatsink op zetten.
- zet er een grotere fan op (80mm bv.) en laat em op 5V draaien.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hetzelfde probleem hier. Die cartridge is amper open te krijgen zonder 'm volledig te slopen, van spec-sheets weet ik dat onder het plastic nogal wat spul zit dat niet echt tegen stof kan. Het ventilatortje zit er helemaal ingebouwd en is dus niet bepaald makkelijk te vervangen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Klopt ontzettend irri dingen om te vervangen zonder te slopen! :(

This me trouwens wel gelukt... met veel, heeeeeel veel geduld! |:(

Je kunt het proberen, maar je hebt grote kans dat je hem sloopt.. :X Ik zou gewoon de fan niet aansluiten op het mobo.. dan kijken of de temps redelijk zijn, dat ie stabiel blijft. Zo ja. lekker eraf laten. En ervaar de rust hem zelfe :Y)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 16:52 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 00:19
Is idd gewoon een kwestie van proberen. Zo heb ik ook een P!!! 650 passief gekoeld. Gewoon meten hoe warm dat ding wordt en of er geen gekke dingen gebeuren tijdens het gebruik. Als je dat eenmaal getest hebt hoef je je er verder niet druk om te maken (of we moeten weer zo'n infernale zomer krijgen, dan mag je het zaakje wel eens opnieuw meten en bekijken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

Gallus

Cheesy

Ik heb een Compaq Deskpro met passief gekoelde p2-350. De enige actieve cooling is de voedingsfan. Dit werkt uiteraard probleemloos.

Het koelblok is echter wel wat groter dan gemiddeld.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Ik heb mijn Cellie 333 Mhz (dezelfde core?) passief gekoeld met een standaard AMD athlon koeler in me server...alleen de voeding hoor je nog :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 05-04-2004 17:16 ]

An Explanation of l33t Speak

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn server draait met een PII-350, er zit een vrij klein koelblok met fan op. Ik heb het stekkertje van de fan eruit gehaald, en inmiddels draait ie al 2 jaar zonder problemen. De heatsink is niet aan te raken zo heet is ie, maar dat heeft nog nooit problemen opgeleverd.
Passief moet wel kunnen dus :P

Verwijderd

Met een 300 MHz-PII van de ouwe generatie kun je dat wel vergeten, de nieuwere (sinds de 333 Mhz-versie op de markt kwam) chips kun je wel makkelijk passief koelen. Overigens blijft passief koelen een beetje linke soep en is het ook niet nodig om een stille PC te krijgen. Met een beetje creativiteit zit er zo een 80 mm casefan op die heatsink, die je dan op de 5- in plaats van de 12-voltslijn aansluit. Hoor je niks van.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:15:
ik ben in het bezit van een p2-350 mhz slot 1
nu maakt dit dingen een herrie van heb ik jou daar!

is het mogelijk om de cpu fan van dit ding niet te laten werken zodat ie pasive gekoeld word door de standaard cooler ? of kan de p2 dat niet aan ?

if not, hoe krijg ik dat ding stiller ? maybe de cooler die erop zit vervangen door een papst? en welke maten zijn die coolers ook alweer ? 40x40 toch

alvast bedankt
Mja, zelf heb ik hier ook een P2-350MHz, waarvan het fannetje ook een *****-herrie maakte. Hier heb ik idd een papst-fan op gezet. Maar 2 puntjes: 1) Die 40mm papst draait 6000tpm, dus horen doe je m toch wel (echter niet storend, zoals eerst). 2) Volgens een andere winkel (waar ik schroefjes wilde halen) waren die kolere schroefjes puur fabriekswerk en dus niet los verkrijgbaar, dus heb ik m vast gezet met 3 tie-wraps. :P

Overigens heb ik het oude fannetje er gewoon afgeschroefd. Dit itt wat AtleX beweert dus, maar wellicht zijn er verschillende modellen heatsinks. :)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Een P2-350 stook toch wel aardig wat warmte af, 21.5-24.5Watt max. Door het grote koellichaam heb je al wel een groot koeloppervlak wat ook aardig wat warmte kan wegwerken. Ook mag ie best wel warm worden.

Toch werd mijn P2-400 wel _erg_ warm toen ik hem passief probeerde te koelen. Heb er toen maar een 80mm @ 5v tegenaangeschoeft.

Later hetzelfde gedaan met een 35W P3-600 katmai en een 92mm fan@5v. De temperatuur zakte daarmee zelfs 10C tov. de originele 40mm 6000RPM herrieding :).

tvw

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

is onderklokken misschien ook een optie voor de TS?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
schaduw schreef op 05 april 2004 @ 22:06:
is onderklokken misschien ook een optie voor de TS?
Ja gewoon 50 MHz lager klokken en de spanning (met jumpers waarschijnlijk) zo lagg mogelijk instellen.

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:04 ]

Verwijderd

ik heb ook nog zon oud rekenwondertje
ik heb dat micro koelertje dat daar op zit eens een poos of 5 v laten draaien, ding kwam nog amper boven de 26 graden uit..

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:04 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik heb ook een P2 350, die wordt gewoon keurig passief gekoeld met een redelijk groot blok. Wordt niet eens handwarm, moet kunnen dus.
Daar heb je echt geen underclocken ofzo voor nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door m-m op 10-04-2004 23:39 ]

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:03 ]

• m-m
  • Niet online

m-m

Als server ja, maar er draaide tot gisteren ook een koe op, dus fully stressed.
Er zit wel een casefan in trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door m-m op 10-04-2004 23:43 ]

Verwijderd

Je zou je p2 350 gewoon passief moeten kunnen koelen.
Het toeval wil dat mijn servertje ook een p2 350 in zich heeft en deze is passief gekoeld. Het gaat hier om een Compaq Deskpro. Misschien als je hier ff op googled kan je misschien zien hoe ze daar de processor passief gekoeld hebben.
Succes!

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:03 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb hier nog een P200MMX@233MMX staan die samen in een kast zit met een Voodoo3 2000 heethoofd. Alles is passief gekoeld. Er zit geen enkele fan meer in, zelfs niet in de voeding. Werkt perfect. Wordt niet super heet, en het koelblok is ook niet super groot.
Bij jou moet het ook wel lukken met een grote koeler zonder fan. Zo stoken immers niet zo veel als een prescott... :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:49
heb hier ook p2-350 (schijnen wel veel mensen te zijn die nog zon ding hebben.
draait nog met 2 Hds grafische kaart enz in zelf in elkaar gesluetelde case.
en ook met een ouwe TNT
geen fans
ding is standard passief gekoeld de enige fan is die van de PSU.
en ding is van binnen gewoon lekker koel.
zou dus geen probleem mogen zijn.

moeilijkste is nog te bekijken hoe je hem erop zet denk ik zo .

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:03 ]

• m-m
  • Niet online

m-m

een voeding passief koelen zou ik niemand willen aanraden. een zwakkere fan of de fan op 7 volt kan vaak prima, maar helemaal geen airflow is toch wel wat link. Een te warme CPU crasht of overlijd misschien, een te warme voeding kan een boel vervelendere gevolgen hebben (spanningspiek die al je hardware meeneemt of zelfs een fijne fik).
Maar ja, dat is mijn mening.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 01:43:
Zeg, hoe doe je dat, een voeding zonder fan? Het lijkt me dat gewoon uitzetten niet zo een goed idee is :? :p ...zo een voeding zal wel niet voor niets een fan hebben...
Ik heb de fan er gewoon uit getrokken. Ik heb nog zat voedingen liggen mocht de voeding toch stuk gaan...
Ding heeft 4 dagen non stop 100% CPU load gedraait op de zonder weggestopt in een hoekje. Dus daar kan ie zijn warmte ook niet kwijt. Aangezien hij het na 4 dagen nog deed werkte het, anders was de voeding allang stuk geweest :P Hij draait nu gewoon nog dagelijks in een andere kamer als typ-pc.
Ik moet dat niet proberen met de pc die ik nu heb. Ik heb de voedingsfans wel op 7Volt lopen (12Volt was niet om aan te horen) De lucht die eruit komt is soms 40 graden. Alle Hitte van de cpu gaat er namelijk langs. Voor een Q-tec voeding is het een super ding. Kost niks, en werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Gisae op 11-04-2004 11:11 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 14:48
Passief koelen moet echt wel lukken, en hij mag ook best warm worden. Ik had zelf een PII-400 en wat ik daar allemaal niet mee heb gedaan :X In de koelkast, behuizing met een hamer eraf gesloopt, OC'ed totdat er een brandlucht kwam :P

Dat ding wil maar niet kapot :*)

* Oguz286 O+ P2's :D

• PD2JK
  • Laatst online: 23:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb hier (nu uitgeleend aan een vereniging) een P2-400, gekoeld met een redelijk groot socket 7 koelblok. Temp is een max 44C. Het kan dus zeker weten. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1