Toon posts:

[Photoshop] Save For Web werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt denk ik al genoeg. Opeens kan ik bestanden niet neer opslaan for the web.

Wat heb ik geprobeerd?

- PS een paar x opniew geinstalled
- reg edit gebruikt en de map Adobe weggehaald
- de bestanden in Common Files/Adobe wegehaald
- CRTL + SHIFT + ALT voor de tools reset

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Heeft dit misschien met je image Mode te maken? Afhanklijk daarvan willen nog wel eens features gedisabled worden namelijk. Kijk even waar die op staat? :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 15:11

Bosmonster

*zucht*

Krijg je een foutmelding dan? Of is gewoon de optie disabled?

En wat zegt Adobe Support?

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Bij mij staat er "Save for Web - powered by ImageReady", dus zou even bij ImageReady kijken.

Bijdeweg: Save for Web is een plug-in

[ Voor 45% gewijzigd door RèLF op 05-04-2004 16:23 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
R4NCOR schreef op 05 april 2004 @ 16:14:
Heeft dit misschien met je image Mode te maken? Afhanklijk daarvan willen nog wel eens features gedisabled worden namelijk. Kijk even waar die op staat? :)
Nee helpt niks. Stond gewoon op RGB 8 bit. Als je daar iets aan verandert helpt het ook niet. Maar volgens mij heeft het hier niks mee te maken.

Dus als ik onder file op "save for the web" klik gebeurt er gewoon niks. Terwijl er eigenlijk zo'n scherm te voorschijn moet komen waar 4 chermen te zien zijn en waar je aan de rechterkant de kleur instellingen kan veranderen.
Bosmonster schreef op 05 april 2004 @ 16:16:
Krijg je een foutmelding dan? Of is gewoon de optie disabled?

En wat zegt Adobe Support?
Nee je kan het gewoon aanklikken, daarom is het ook zo vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 16:21 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Of is het plaatje zo groot dat 'Save for web' domweg niet gaat lukken? Dat heb ik soms wel eens gehad als ik vergeten was een offset plaatje eerst naar 72 dpi te schalen.

Verwijderd

Topicstarter
benoni schreef op 05 april 2004 @ 16:26:
Of is het plaatje zo groot dat 'Save for web' domweg niet gaat lukken? Dat heb ik soms wel eens gehad als ik vergeten was een offset plaatje eerst naar 72 dpi te schalen.
Nee daar heeft nhet niks mee te maken :( btw, is er ook de mogelijkheid om ipv de tools, alles te resetten?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 20:06:
[...]

Nee daar heeft nhet niks mee te maken :( btw, is er ook de mogelijkheid om ipv de tools, alles te resetten?
Misschien een herinstall?

Verwijderd

Topicstarter
GFM schreef op 05 april 2004 @ 20:08:
[...]

Misschien een herinstall?
Heb ik al gedaan, een paar keer zelfs. Heeft echt niemand dir probleem ooit zelf gehad? Ik kan nu niet echt verder zo.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 20:25 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 08:55

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Installeer je hem dus mét ImageReady helemaal? Dat heb ik eigk nog niet van je bevestigd gehoord.

benoni: ik ben het op een Mac nog nooit tegengekomen eigk, ik ben een tijd geleden een keer zo dom geweest om lekker duf op Save For Web te klikken, en toen begon hij te rekenen... en ik geloof dat hij toen na lang puzzelen een melding gaf dat de afbeelding niet geschikt was om op het web te publiceren :P
Bovendien kun je in Save For Web ook nog het formaat wijzigen (dpi weet ik zo niet)

Hoe kun je hem dan niet gebruiken,
a) is hij grayed out in het lijstje
b) kun je hem wel aanklikken maar geeft hij een foutmelding, zo ja welke
c) staat hij helemaal niet in het lijstje
d) kun je hem wel aanklikken maar gebeurt er verder niets, ook geen pc activiteit zo lijkt?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Welke versie van Photoshop hebben we het hierover? En ik mag hopen een legale gekochte versie?

• RèLF
Dark Blue schreef op 05 april 2004 @ 20:50:
benoni: ik ben het op een Mac nog nooit tegengekomen eigk, ik ben een tijd geleden een keer zo dom geweest om lekker duf op Save For Web te klikken, en toen begon hij te rekenen... en ik geloof dat hij toen na lang puzzelen een melding gaf dat de afbeelding niet geschikt was om op het web te publiceren :P
Bovendien kun je in Save For Web ook nog het formaat wijzigen (dpi weet ik zo niet)
Haha, ja ik ken het. Beetje haast, verkeerde uit het rijtje gekozen... Mijn Mac met PS CS geeft dus geen melding en gaat op z'n gemakje een A4 fc omzetten met save for web. Duurde ongeveer een minuut of 10 voordat ik kon cancellen... :)

Save for web zet altijd de resolutie automagisch terug naar 72 dpi... 8)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RèLF schreef op 05 april 2004 @ 22:37:
...
Save for web zet altijd de resolutie automagisch terug naar 72 dpi... 8)
...en blaast daarbij het beeld op tot megawebpagina (in jouw geval).

@Bokkepootje: ff achter het lijstje van Dark Blue aanhobbelend: misschien plaatst ie de foutmelding wel in de systeemlogbestanden (Hulpprogramma's -> Console -> Photoshop logs).

Edit: :X het zal een Windows OS zijn waarop je zit te werken... nouja ergens moeten wel logbestanden zijn nietwaar?

[ Voor 17% gewijzigd door benoni op 05-04-2004 23:01 ]

• RèLF
Klik hier

En lees dan vooral het stuk onderaan de pagina.. :)

Verwijderd

Topicstarter
RèLF schreef op 05 april 2004 @ 23:17:
Klik hier

En lees dan vooral het stuk onderaan de pagina.. :)
RèLF, bedankt voor je link. Helaas heb ik er niks aan. Ik kan wel "Save for the web" aanklikken maar als ik dat doe gebeurd er gewoon niks. Het gekke is dat de Save For The Web wel in de plugin map staat. Maar wat ik ook probeer, Herinstall enz. Het helpt allemaal niks. Ik heb eerlijk gezegd geen zin door dit probleem heel XP opnieuw te installen.
Pagina: 1