Toon posts:

Far Cry loopt niet soepel *

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds kort het fantastisch spel Farcry gekregen, nou heb ik alleen het volgende probleem:
Het spel start zonder problemen, als ik dan met het spel begin dan duurt het niet lang voordat het beeld begint te schokken. B.v. ik draai met de muis naar links en dan gaat het met schokjes naar links duurt wel 30 sec! als ik dan ook nog schiet dan gaat na die 30 nog eens 10 sec overeen voordat het schot klinkt zeg maar!
Ik al over ongeveer hetzelfde probleem gelezen maar er is geen oplossing voor gevonden, aangezien ik erg weinig verstand heb wilde ik dit probleem graag aan de kenners voorleggen!
Voorzo ver ik weet heb ik deze pc: P4 2.66
80 gb
512 intern
videokaart ik geloof een radeon? Welke weet ik echt niet
Als jullie me makkelijk kunnen uitleggen hoe ik dit kan zien graag!
Ik las allerlei dingen over overclocken enz, maar hier heb ik weinig kaas van gegeten……:)

Dus graag jullie hulp!

Alvast bedankt!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Bij apparaat beheer staat vast wel welke videokaart je hebt.

Als je een Radeon hebt zou ik ff de nieuwste drivers van de ati site afhalen en installeren (catalyst 4.3 als ik me niet vergis) should do the trick

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Je videokaart is een heel belangrijk onderdeel als je een spel als Farcry goed wil kunnen spelen. Als je wil zien wat voor videokaart er in je pc zit kijk je bij configuratiescherm -> systeem -> apparaatbeheer -> beeldschermadapter :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een echte Pentium 4 of een Celeron 2,6Gh?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
wow dat gaat rapjes!

ik kijk vanavond gelijk ff!!!!!
het is wel een echte pentium en geen celeron, daar ben ik voor gewaarscguwd! :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Goed, nu ja. we zullen wat meer informatie inderdaad nodig hebben..zoals wat voor geheugen..moederbord en inderdaad..videokaart.

Maar ga er maar van uit dat FarCry een zware game is en dat... zefls mensen met een 9800 Pro het moeten doen met "net aan" framerates.

Zie farcry als een kijkje in de toekomst... de toekomst waar zwaar weer zwaar is!

There is no place like ::1

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
op welke resolutie probeer je te draaien eigenlijk...?

btw, als je radeon een een lager nummer heeft als 9500 weet je dat het tijd is voor een nieuwe :P

TheS4ndm4n#1919

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het spel farcry maakt gebruik van directx 9, als je videokaart dit niet goed ondersteund draait het spel best slecht (helaas hier ook)

(trouwens is een celeron ook een echte pentium :))

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

swampy schreef op 05 april 2004 @ 18:26:
Goed, nu ja. we zullen wat meer informatie inderdaad nodig hebben..zoals wat voor geheugen..moederbord en inderdaad..videokaart.

Maar ga er maar van uit dat FarCry een zware game is en dat... zefls mensen met een 9800 Pro het moeten doen met "net aan" framerates.

Zie farcry als een kijkje in de toekomst... de toekomst waar zwaar weer zwaar is!
precies, het spel is gewoon erg zwaar. Dus wanneer je minder dan een 9800 hebt zul je dat gaan merken in kwaliteit/speelbaarheid. Wat veel scheelt is natuurlijk alle settings op (very) low zetten. Doe daarom ook een automatische wizard. Dan stelt de game alles precies in.

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen

in elk geval bedankt voor de reacties, ik heb even gekeken en het blijkt dat ik een radeon 9200 heb, direct 9 is geinstalleerd

maar hij zegt als ik hem automatisch doe zeg maar, hij middel details pakt, dus niet low, dat zal toch betekenen dat hij het goed moet doen!
kan ik mijn videokaart ook upgraden ofzo?
of wat kan ik nog meer doen? i.p.v. een nieuwe videokaart kopen......:)
graag tips, want ik wil hem erggggg graag op mijn eigen pc spelen.....

thnx

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

Hij heeft idd een P4 2,66 ghz, met een ati 9200 128 mb.
Tis dus een directx8 kaart.
Volgens Mister22, schokt ie ook bij multiplayer, en dat terwijl en dus geen of haast geen tegenstanders in zitten. Verder schokt ie niet de hele tijd, gaat 5 min goed en dan gaat ie af en toen ineens vet haperen, alsof je geheugen vol zou zitten.
Ik heb geen idee waar het van komt.. mischien iemand anders.

Wat ik wel weet is dat véél meer mensen last hebben van slechte gameplay, haperen, van alles onzichtbaar, dus je bent niet de enige. Lijkt erop dat de makers spel beetje te snel hebben uitgebracht ofzo....

systeem specs

Pagina: 1