Toon posts:

[XP] Windows netwerk service*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een netwerk bij mij thuis, ik heb 2 pc's. Die van mij heeft windows xp pro en de ander windows xp home. Als ik van de home editie via het netwerk in de computer van mij wil komen krijg ik een fout melding:

\\******* is niet toegangkelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerk bron. Neem contact op met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. De server-services is niet gestart.

Als ik vervolgens bij de services op mijn pc en de ander kijk staat de server onder services gewoon gestart. En na een herstart van de server service werkt eht nog niet en krijg ik nog steeds de zelfde foutmelding. Maar als ik op mijn eigen pc via netwerk in mijn pc weer probeer te komen lukt het wel en kom ik gewoon bij alle gedeelde bestanden. Ik heb ook al bij mapopties het makkeliijk delen weergeven uitgezet. Ook heb ik op mijn eigen pc een wachtwoord bij mijn eigen account en die van de administrator. Als ik via mijn eigen pc in de home editie probeer te komen lukt dat wel, deze heeft nergens een wachtwoord staan.

Heeft iemand misschien een oplossing??

Bijvoorbaat dank :)

Verwijderd

net use * \\compname\sharename * /user:username

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je hiermee??
Moet ik dat bij uitvoeren gebruiken?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten voortaan :)

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-01 12:29
Zorg er voor dat op beide systemen de zelfde gebruikersnamen en wachtenwoorden aanwezig zijn, en zorg dat die gebruikers rechten tot de shares hebben die jij wilt.
De gebruikers die alleen voor de shares aanwezig zijn kun je gewoon van het log-in scherm laten verdwijnen met TweakUI.
En als je een software firewall hebt draaien, zorg dan dat de IP rechten kloppen.