[Access/ODBC] Teveel aan indexen omzeilen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:20
Wanneer ik in Access een tabel via ODBC koppel krijg ik de volgende melding :
De bewerking is mislukt. Er zijn teveel indexen voor OMNIS.F_CENTRAAL. Verwijder enkele indexen voor de tabel en probeer de bewerking nogmaals.
Punt is dat ik dus niks kan aanpassen aan de te koppelen tabel.

Is er een manier om dit te omzeilen zodat ik toch de tabel binnen access kan benaderen ? Mijn zoekacties op Google/GoT leverden niks op.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Kun je nog een error code opvragen of iets. Deze heb ik nog nooit gezien. :?

[ Voor 4% gewijzigd door pjvandesande op 05-04-2004 16:11 ]

Verwijderd

Nope, volgens mij niet.... :?

Maximaal 32 indexen per jet tabel waarvan 5 meervoudige velden kunnen omvatten. Indexen zijn alleen gunstig voor de zoekprestaties. Je bewerkingen worden vertraagd, zoveel langzamer als het duurt om je indexen bij te werken.

Kun je niet indexen verwijderen? Kun je helemaal niet bij de tabellen komen dan?

• Wom
@ questa :

Nee sorry, de quote hierboven is het gehele bericht. Kan op OK of Help drukken, maar bij de help krijg ik een leeg scherm als uitvoer.
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:13:
Nope, volgens mij niet.... :?

Maximaal 32 indexen per jet tabel waarvan 5 meervoudige velden kunnen omvatten. Indexen zijn alleen gunstig voor de zoekprestaties. Je bewerkingen worden vertraagd, zoveel langzamer als het duurt om je indexen bij te werken.

Kun je niet indexen verwijderen? Kun je helemaal niet bij de tabellen komen dan?
Ik kan de tabellen alleen benaderen om gegevens uit te halen, maar kan er niks in aanpassen. Is een database van een commercieel product, waar ik (met toestemming) een klein access programma voor maak met enkele extra queries.

[ Voor 75% gewijzigd door Wom op 05-04-2004 16:17 ]

Verwijderd

Dan ben ik bang dat je niet veel ermee kunt :?

///edit : hooguit de gegevens met de basis queries lezen en in een 'eigen' tabel opslaan en daar dan weer jouw queries op los laten......

Misschien is dat een mogelijkheid ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 16:23 ]

• Wom
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:21:
Dan ben ik bang dat je niet veel ermee kunt :?
Dat zou wel balen zijn. Ik kan wel via een ODBC enabler tabellen uitschakelen zodat Access ze niet ziet, maar dan nog kan ik niks aan de indexen aanpassen. Via WinSQL kan ik zien dat er bijna 60 indexen zijn :?
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 16:21:
///edit : hooguit de gegevens met de basis queries lezen en in een 'eigen' tabel opslaan en daar dan weer jouw queries op los laten......

Misschien is dat een mogelijkheid ;)
Ik kan dus de basis queries niet uitvoeren, omdat ik deze melding krijg terwijl ik de tabel aan het koppelen ben. Nog voor het moment dat ik de sleutel moet aangeven.

[ Voor 39% gewijzigd door Wom op 05-04-2004 16:26 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je kan vragen aan de beheerder van de database of ze een querie/view voor je kunnen maken op de tabel die je nodig hebt. Daar zitten dan geen indexen in, en zou je dan wel goed moeten kunnen koppelen met Access.

Alleen weet ik niet of je contact hebt met de database beheerders... Anders wordt het lastig!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

als je de tabelnamen kunt lezen kun je deze ook leeghalen door met bijvoorbeeld een JET OLEDB de kolommen en hun definities op te halen en eenzelfde tabel via een CREATE TABLE aan te maken. Daarna de gegevens uitlezen en rij voor rij naar je 'eigen' database laten schrijven waarna je volledig eigen beheer hebt ;)

Tis maar een idee....wat brainstorming....weet namelijk niet pcies wat jij allemaal in/van die database kunt zien.

• Wom
Boss schreef op 05 april 2004 @ 17:27:
Je kan vragen aan de beheerder van de database of ze een querie/view voor je kunnen maken op de tabel die je nodig hebt. Daar zitten dan geen indexen in, en zou je dan wel goed moeten kunnen koppelen met Access.

Alleen weet ik niet of je contact hebt met de database beheerders... Anders wordt het lastig!
Ik heb de tools gekregen om de database open te zetten, maar dit wordt verder geleverd 'as is'. Maw. : zoek het uit.
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:32:
als je de tabelnamen kunt lezen kun je deze ook leeghalen door met bijvoorbeeld een JET OLEDB de kolommen en hun definities op te halen en eenzelfde tabel via een CREATE TABLE aan te maken. Daarna de gegevens uitlezen en rij voor rij naar je 'eigen' database laten schrijven waarna je volledig eigen beheer hebt ;)

Tis maar een idee....wat brainstorming....weet namelijk niet pcies wat jij allemaal in/van die database kunt zien.
Dit is misschien een idee, weet alleen niet of het te verwezenlijken is. Zal het eens proberen. Alvast bedankt voor het meedenken :)

• Wom
AudiRS4 schreef op 06 april 2004 @ 07:37:
[...]

Dit is misschien een idee, weet alleen niet of het te verwezenlijken is. Zal het eens proberen. Alvast bedankt voor het meedenken :)
Helaas, is ook niet mogelijk. Ik kan binnen de bestaande database geen nieuwe tabel aanmaken ;(

Iemand anders nog een suggestie ?

Verwijderd

Audi,

Je moet niet binnen de bestaande database een nieuwe tabel aanmaken maar in een nieuwe database. ;) Met ADO bijvoorbeeld

• Wom
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 10:41:
Audi,

Je moet niet binnen de bestaande database een nieuwe tabel aanmaken maar in een nieuwe database. ;) Met ADO bijvoorbeeld
Maar dan zit ik met het probleem dat de gegevens binnen mijn gekopieerde tabel nooit helemaal up-to-date zijn met de originele tabel.

• Wom
Mijn probleem is opgelost, ondanks mijn lompigheid O-) |:( :X .
Ik werk namelijk in een kopie van het originele databestand om fouten te voorkomen, en je raadt het al, ik zat de tabellen in het originele databestand aan te passen (de ODBC Enabler is niet de meest handige...). Na de juiste tabellen aangezet te hebben en deze te updaten binnen het originele programma kan ik nu wel via Access de tabel benaderen.

Ik schaam me diep, maar van fouten leer je zeggen ze wel eens. In ieder geval iedereen bedankt die meedacht met me _/-\o_
Pagina: 1