Okay, ik ben bezig met het valideren van input via een form. Er mag op een bepaald veld alleen maar integer worden ingevoerd. Ik zou dus is_int() kunnen gebruiken, maar omdat het via een form gaat zou ik is_numeral() moeten gebruiken, welke ook true geeft als er een float wordt ingegeven.
In ieder geval, ik wil dus zelf een functie schrijven.
en ja, ik wil een string terugkrijgen, geen boolean
op --removed want problem solved-- is te zien wat het resultaat hier van is.
Het probleem zit 'em dus in het feit dat ik er absoluut geen letters [a-zA-Z] in wil hebben. Ben al met ^ enzo bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar, en ik volg de guide op deze site, omdat nl.php.net te weinig info gaf... Ook GoT search gaf geen antwoorden. En ja, ik heb echt wel gezocht en zelf geprobeerd, maar 't lukt me gewoon niet...
edit ohja, voor het uitsluiten van letters had ik dus [^a-zA-Z] gebruikt, als in "(0|-?[1-9])[^a-zA-Z][0-9]*$" .
In ieder geval, ik wil dus zelf een functie schrijven.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function IsValidInteger($value) { if (ereg("(0|-?[1-9])[0-9]*$", $value)) { $result="true"; } else { $result="false"; }; return $result; }; |
en ja, ik wil een string terugkrijgen, geen boolean
op --removed want problem solved-- is te zien wat het resultaat hier van is.
Het probleem zit 'em dus in het feit dat ik er absoluut geen letters [a-zA-Z] in wil hebben. Ben al met ^ enzo bezig geweest maar krijg het niet voor elkaar, en ik volg de guide op deze site, omdat nl.php.net te weinig info gaf... Ook GoT search gaf geen antwoorden. En ja, ik heb echt wel gezocht en zelf geprobeerd, maar 't lukt me gewoon niet...
edit ohja, voor het uitsluiten van letters had ik dus [^a-zA-Z] gebruikt, als in "(0|-?[1-9])[^a-zA-Z][0-9]*$" .
[ Voor 16% gewijzigd door TheLunatic op 05-04-2004 16:54 ]
Mother, will they like this song?