Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

CPU geroosterd door 3 volt lijn ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het volgende probleem, kheb een p2 moederboard, kweet merk zo niet staat ook helemaal nix op. Werkte allemaal goed, alleen na m'n mod ( eigen behuizing gemaakt ) ik sluit alles aan ( in garage ) en alles werkt.

Sjouw ik die pc naar boven werkt hij ineens niet :S. Toen rook ik ineens een dikke brandlucht, meteen stekker eruit, en met m'n neus overal langs gegaan. Nu blijkt dus dat m'n cpu doorgefikt is. Ach geen nood is een p2 cpu.

Dus heb ik nu een nieuwe besteld, en ook alweer binnen gekregen. Aangesloten en wat denk je ? Precies hetzelfde ! ! ! Weer een cpu doorgefikt. Ik d8 toen de 1e cpu doorgefikt dat het lag aan de cpu. Maar misschien nu toch niet ? :?

Maar nu begin ik te twijfelen, dus heb ik hele mobo rondgezocht of ik iets vreemds zag, toen kwam ik tot mijn verbazing erachter dat 1 pin van m'n atx connector eraf ligt. Nu heb ik ff opgezocht wat voor lijn dit is, en het bleek de 3 volt lijn te zijn.

Maar is het mogelijk dat m'n cpu doorgefikt is omdat de 3 volt lijn niet is aangesloten ? Want ik baal nu echt wel als een stekker, en zit erover na te denken om het moederboard uit het raam te gooien.

Maar als het aan de 3 volt lijn ligt, dan kan ik dat wel solderen, en weer een nieuwe cpu kopen. Maar omdat dit mobo de afmetingen 31 x 17 is ( lekker smal :D ) kan ik als ik een nieuw mobo wil hem niet meer in deze behuizing bouwen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 15:18 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lees even BalusC in "Welke spanningen heeft een mobo echt nod..." en de verdere reacties in dat topic.

Je CPU loopt niet op 3.3V, maar AGP, PCI en DRAM zal niet werken. Dus als je dit werkend wil krijgen dus je de 3.3V wel moeten repareren.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok, dus de cpu heeft geen 3,3 volt nodig. Maar heeft het ontbreken van de 3,3 volt lijn geen invloed op mijn cpu ?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Je 3.3V zijn altijd 3 draden ...

Dus ik vermoed dat een ander lijntje mist

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het 1e pinnetje is afgebroken

Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/resources/images/atx.jpg

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 17:25

The_Scarabial

MTB for life!

gewoon solderen en dan weer proberen, want iets missen is nie goed, lijkt mij

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Nouja ...

Je mist 1 van de 3 pennen ... daar mag je CPU echt niet van in rook opgaan.

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
The_Scarabial schreef op 05 april 2004 @ 16:31:
gewoon solderen en dan weer proberen, want iets missen is nie goed, lijkt mij
Ja weer proberen en weer een cpu door laten fikken ? Sorry maar ik ben echt niet rijk.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kijk alles na en soldeer die pin, duw je daarna een doorgefikte cpu erin.. als die verder rookt weet je dat het nog steeds niet goed is? :D

• I386DX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 20:12
Zoals Sine al zei, je mist slechts 1 van de 3 pinnen die 3,3 Volt leveren. Dit zou geen probleem mogen zijn.

* Ik zou eerder eens kijken of je nergens kortsluiting maakt met je behuizing of iets dergelijks.

* Eventuele jumperinstellingen voor de spanning goed?

* Eens opstarten (met kapotte cpu of zonder cpu) en de spanning eens meten die hij krijgt (op site Intel ff datasheet zoeken voor pin-out)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hij kan nergens kortsluiting maken, omdat ik hem uit de behuizing heb draaien. Maar ik zal hem wel eens opstarten.

Ik weet alleen niet helemaal 100% cker of de 2e cpu nou daadwerkelijk kapot is, ik rook de geur wel, maar misschien kan dit ook nog de geur zijn van de 1e cpu.

Ik hoop dat m'n zus ff snel een keer niet een dag thuis is, dan kan ik bij haar mijn cpu testen zonder dat ze het merkt. Dan weet ik meteen of de cpu nou kapot is.

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 20:01
lol..straks zussies mobo dood

en leg dat maar eens uit...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, geen id hoe dat komt, ik denk omdat je pc zo oud is. Tis ook nog een P2 he, mjah die dingen gaan gauw kappot.

Ff ontopic, Ik denk niet dat haar mobo naar de kloten gaat door een eventueel defecte cpu ? Denk je wel ? :)
Pagina: 1