Voedingaansluiting vast op mobo versmolten

Pagina: 1
Acties:

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 15:16
Hallo,

Hierbij een vraag je over mijn probleem. IK denk dat ik nu een nieuwe PSU en mobo nodig heb. maar ik zou het graag horen van de experts.

Probleem:
PC deed het goed(vorige weekend), begon een beetje raar te doen. Spontaan booten enzo(vanaf woensdag).
Vandaag weer eens opgestart na een weekend weg te zijn geweest en het dingetje doet het dus niet.
Krijg gelijk code FF op het mobo te zien(8RDA+ rev1.1)
- na een paar keer geprobeerd elke keer weer.

Dus ik wil de voeding van het mobo lostrekken, lukt het niet.
Dan maar aan het werk met wat tangetjes om te proberen de voeding los te krijgen, hoor ik trouwens een paar keer "krak". Blijkt dat er een paar pinnetjes zwart zijn.

Blijkbaar is dus het plastic van de voeding en het mobo in elkaar versmolten.
De zwart verbrande pinnetjes komen van "rode"voedingsdraadjes.

links in de hoek 2 stuks zwart en nog 2e rij onder rechts van het midden.
(sorry geen camera bij de hand)

Vraag: is dit een voeding die helemaal naar de T*ring is, of ligt het aan mijn mobo?

dan: Kan ik de voedingsaansluiting op het mobo vervangen? zo ja hoe.
de oude kan ik nl niet meer gebruiken overal zit "gebakken plastic.
of is de enige oplossing een nieuw mobo kopen?

de voeding vertrouw ik niet meer dusdie koop ik wel nieuw.

Graag Info.

bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent niet de enige ;) [search=voeding gesmolten] B)

• pindaman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03 15:16
Bedankt.

KOst dus toch een niuw mobo+voeding

Sh*t

Verwijderd

niet noodzakelijk.

heb ook eens het zelfde probleem gehad. Een handige vader van een vriend van me heeft toen een oude ATX connector van een oud kapot moderbord losgesoldeert, vervolgens die van mijn Epox 8KHA+ ook er afgehaald, en die van dat andere moederbord er binnen 15 minuten op gefabriekt. Na deze 'transplantatie' heeft het bordje altijd nog gewerkt, inmiddels niet meer in mijn bezit, maar ik neem aan dat hij nog steeds goed draait.

Dus: vind iemand die wat ervaring met electronica heeft (bv. iemand die TV's repareert of heeft gerepareert) En vraag hem vriendelijk en met een doos cigaren of hij dit voor jou zou willen doen.

Belangrijk: zoek wel iemand die er écht verstand van heeft, anders blaas je je MoBo straks nog op, en kan je ALSNOG een nieuw MoBo aanschaffen.

suc6

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb het zelf ook al eens meegemaakt, toen ging het gelukkig alleen om de 12v pin (helemaal op de hoek). Het zwart verbrande plastic heb ik voorzichtig met een schroeverdraaier losgebroken, waarna ik de stekker los kon halen. Vervolgens heb ik de voeding weggeflikkerd (zat bij een €40 kast) en een andere gekocht. Nadat ik al het verbrande plastic van de voedingsconnector op het moederbord helemaal weggehaald had kon er weer een stekker op. Het systeem draait nu al weer een half jaar prima :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙