ff een vraagje, ik heb een mooie zwarte kast en een fijne zwarte dts en ook nog zwarte muis en tb. Alleen die monitor is dus wit. Kun je je monitor uit elkaar schroeven en dan de buis loshalen en hem zo een kleurtje geven, zonder dat je al te veel risico loopt om je buis te slopen?
Als je het goed doet kan dit zonder de boel te slopen.
Normaal lukt dat wel.
Let gewoon op dat je met je fikken van je beeldbuis blijft, want als die ontlaad, ben je niet happy
Let gewoon op dat je met je fikken van je beeldbuis blijft, want als die ontlaad, ben je niet happy
Verwijderd
tuurlijk kan dat, als je maar oplet hoe alles vast zit en vooral hoe alles weer terugmoet. En je moet goed opletten dat je geen elektronica aanraakt, kan je een flinke klap krijgen.
Dit is heel goed te doen hoor! 
Zoals boven mij al een aantal keer wordt gezegd: haal de monitor netjes uit elkaar, zodat je hem ook weer netjes in elkaar kan zetten.
Let er alleen wel op: in je monitor huis zitten ook allemaal kleine ventilatie gaatjes. Die mogen niet dicht gaan zitten
Want als die dicht gaan zitten, dan warmt je buis op, en vliegt hij daarna misschien wel in de brand...
Suc6!
Zoals boven mij al een aantal keer wordt gezegd: haal de monitor netjes uit elkaar, zodat je hem ook weer netjes in elkaar kan zetten.
Let er alleen wel op: in je monitor huis zitten ook allemaal kleine ventilatie gaatjes. Die mogen niet dicht gaan zitten
Suc6!
Ik wil niet lullig doen, maar als de ventilatiegaatjes niet open zijn, dan komt er geen zuurstof binnen en zal het niet lang of zelfs helemaal niet fikken...
Nee, maar waarschijnlijk wel genoeg warmte om allerlei electronica te doen smelten, die vervolgens fijn gaat verdampen. Dit zie je als rook, en die is niet zo gezond (nogal kankerverwekkend, zelfs)KewlKiddo schreef op 05 april 2004 @ 15:24:
Ik wil niet lullig doen, maar als de ventilatiegaatjes niet open zijn, dan komt er geen zuurstof binnen en zal het niet lang of zelfs helemaal niet fikken...
Niet zo'n goed idee dus.
Smelten is idd wat anders, maar er werd gesproken over vlammenpepernoot schreef op 05 april 2004 @ 15:28:
[...]
Nee, maar waarschijnlijk wel genoeg warmte om allerlei electronica te doen smelten, die vervolgens fijn gaat verdampen. Dit zie je als rook, en die is niet zo gezond (nogal kankerverwekkend, zelfs)
Niet zo'n goed idee dus.
kheb zelf ook een 15" zwart gespoten.
heb geprobeerd de beeldbuis van de voorkap af te halen, maar lukte niet. dus toen maar gewoon afgeplakt en gespoten.
als je dit ook doet, heb je grote kans dat je, OF een beetje verf op je beeldscherm krijgt, OF een klein stukje wit houdt door 't tape, wat je later moet fixen met zwarte stift.
dus als 't ff kan, zou ik de monitor helemaal uit elkaar halen, zodat je alles grondig kan spuiten. duurt wel wat langer denk ik, maar dan heb je ook wat.
ach, bij mij is 't nog wel goedgekomen met wat aanstippen met een zwarte marker..
wat betreft die ventilatiegaten:
die zijn echt niet zo klein dat ze makkelijk verstopt raken hoor..
gewoon in dunne laagjes spuiten en je hebt nergens last van.
heb geprobeerd de beeldbuis van de voorkap af te halen, maar lukte niet. dus toen maar gewoon afgeplakt en gespoten.
als je dit ook doet, heb je grote kans dat je, OF een beetje verf op je beeldscherm krijgt, OF een klein stukje wit houdt door 't tape, wat je later moet fixen met zwarte stift.
dus als 't ff kan, zou ik de monitor helemaal uit elkaar halen, zodat je alles grondig kan spuiten. duurt wel wat langer denk ik, maar dan heb je ook wat.
ach, bij mij is 't nog wel goedgekomen met wat aanstippen met een zwarte marker..
[ Voor 15% gewijzigd door NewbieNeo op 05-04-2004 16:15 ]
M.a.w. je hebt door de ventilatiegaatjes direct op je electronica gespoten? is dat wel goed dan? kan dat geen problemen geven?NewbieNeo schreef op 05 april 2004 @ 16:14:
kheb zelf ook een 15" zwart gespoten.
lol nee, ik kreeg alle kappen los, behalve de voorkap, dus de randen die je van voor ziet.
de achterkap heb ik gewoon los gespoten dus..
de achterkap heb ik gewoon los gespoten dus..
Lijkt me dat je dan wel je garantie kwijt bent
let the past be the past.
Verwijderd
die komen na dat smelten vanzelf welKewlKiddo schreef op 05 april 2004 @ 16:07:
[...]
Smelten is idd wat anders, maar er werd gesproken over vlammen
Dat kan niet als 'r geen lucht/zuurstof is...
FF een vraagje? Het is toch echt de bedoeling dat je ff eerst zelf je best doet. En ik denk dat dit toch echt wel met wat zoekwerk te vinden is... succes!Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 15:13:
ff een vraagje, ik heb een mooie zwarte kast en een fijne zwarte dts en ook nog zwarte muis en tb. Alleen die monitor is dus wit. Kun je je monitor uit elkaar schroeven en dan de buis loshalen en hem zo een kleurtje geven, zonder dat je al te veel risico loopt om je buis te slopen?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()