Toon posts:

Switch voor 5.1 Headset en 5.1 Surroundset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben nu 2 maanden in het bezit van een Zalman 5.1 headset.
Daarnaast heb ik een 5.1 Surround set van Philips en een Hercules Digifire 7.1 geluidskaart.
Ze hebben beide 3 draadjes (front/rear/center).

Nu ben ik op zoek naar een switch oid waarmee ik kan switchen tussen de headset en de surround set.

Ben al bijna overal geweest maar niemand heeft het.
Ik heb als alternatief 3 splitters gekocht. Hiermee dacht ik het op te lossen, maar deze passen niet naast elkaar. Het is simpelweg te krap.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier een oplossing voor? of weet iemand waar je zo`n 5.1 switch kan kopen?

Alvast veel dank,
danZone

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien gewoon zelf eens gaan klussen? :)
Bij de betere electronicazaak of Conrad hebben ze wel schakelaar voor 6 signalen (aarde hoef je niet te schakelen).
Je kan natuurlijk ook kijken of iemand in je kennissenkring zoiets kan maken.
Voor 15 euro moet dat best te maken zijn en het stelt eigenlijk weinig voor.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
omg whaha ik heb dat niet eens gezien!
heelveel thx man! _/-\o_

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09
een goedkopere opplossing (maar wel met kwaliteitsverlies) is:

geluids-uitgang -> verlengkabeltje -> splitter -> 1 naar surroundset en de andere naar je hoofdtelefoon

En dit natuurlijk voor alle 3 de geluidsuitgangen.... Je zal iets aan geluidskwaliteit verliezen, maar ik vraag me af of je dit hoort...

Ik kan met mijn onboard geluidskaart (op een a7n8x deluxe-mobo) de geluidsuitgangen veranderen. Op deze manier kan ik het probleem met de splitters op lossen. Mischien kan jouw moederbord/geluidskaart dat ook...

Maar wil je geen verlies in kwaliteit hebben is de al eerder genoemde oplossing natuurlijk mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
LuukNouwen schreef op 05 april 2004 @ 14:50:
een goedkopere opplossing (maar wel met kwaliteitsverlies) is:

geluids-uitgang -> verlengkabeltje -> splitter -> 1 naar surroundset en de andere naar je hoofdtelefoon

En dit natuurlijk voor alle 3 de geluidsuitgangen.... Je zal iets aan geluidskwaliteit verliezen, maar ik vraag me af of je dit hoort...

Ik kan met mijn onboard geluidskaart (op een a7n8x deluxe-mobo) de geluidsuitgangen veranderen. Op deze manier kan ik het probleem met de splitters op lossen. Mischien kan jouw moederbord/geluidskaart dat ook...

Maar wil je geen verlies in kwaliteit hebben is de al eerder genoemde oplossing natuurlijk mogelijk...
ja zo`n verlengkabel is wel een slim idee ;)
maar wat bedoel je met:
"Ik kan met mijn onboard geluidskaart (op een a7n8x deluxe-mobo) de geluidsuitgangen veranderen. Op deze manier kan ik het probleem met de splitters op lossen. Mischien kan jouw moederbord/geluidskaart dat ook..."

Ik heb een Asus a7v266-ex.
Ik kan wel met een hercules proggie kiezen welke audio ik wil, zoals:
koptelefoon, 2, 2.1, 4, 4.1, 5.1, 6.1 en 7.1. Maar het moet gewoon 5.1 zijn.

Net ook even gekeken, die zalman 5.1 switch is 79 euro ;(

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:09
ik heb dus een a7n8x deluxe. Deze heeft een nvidia soundstorm chipset voor het geluid.

De instellingen lopen via het NVIDIA SOUNDSTORM BEDIENINGPANEEL, waar weer de optie WIZARD SPEAKERINSTELLING op zit. Bij de laatste stap van deze wizard kan ik aankruisen dat mijn achterste speakers op de 'line in'van mij geluidskaart zit en of mijn center/bas op de 'microfoon-ingang' zit. Op deze manier kan ik ik dus zowel de center als de achterspeakers op 2 plaatsen aansluiten. En dus zo het probleem oplossen met de jack-splitters die te dicht op elkaar zitten....

Tot zover deze oplossing, want ik lees net dat je een losse geluidskaart hebt. Daarbij gaat deze oplossing dus niet werken.... Ik moet toch een beter gaan lezen voordat ik reply |:(

Gelukkig kan de oplossing met de verlengkabels nog altijd...... :)
Pagina: 1