Toon posts:

access versieprobleem 2003 <> 97

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem: ik heb een access-database in access 2003 gemaakt in het kader van mijn afstudeer-onderzoek geneeskunde.
Ik merkte al snel op dat ik op de uni en in het ziekenhuis de DB niet kon openen met access 97. Dus: ik heb de db conversie gedaan. Probleem is nu dat ik geen wijzigingen meer kan maken!

Wat kan ik hier aan doen>? de database moet uiteindelijk kunnen draaien in het ziekenhuis, als hulp voor kindercardiologen die even snel wat gegevens willen opzoeken van patientjes met een bepaald syndroom.

Zou ik access 97 kunnen installeren (dus samen met office 2003)?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Je zou het ook nog met Access 2000 kunnen proberen; dit formaat kan wel goed door 97 gelezen worden (op een paar problemen na dan).

Laat me raden: je studeert in Leiden?

Verwijderd

Topicstarter
nee rotterdam.

Dus access 2000 is een soort tussenvorm die door beide versies gelezen kan worden?

en... kan ik met behoud van office2003 gewoon access 97 installeren? dat zou een boel problemen schelen!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Office 2000 formaat is niet te lezen door Access 97.

Er is eigenlijk niet echt een goede oplossing. Het beste kan je zelf ook Access 97 installeren. Dat kan gewoon naast Access 2003. (heb zelf 97,2000 en XP op 1 pc draaien...)

En ik hoop dat je verder geen verwijzingen hebt naar andere office onderdelen (mailmerge met word ofzo) want dat werkt ook beroerd als je verschillende versies moet ondersteunen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
aha, als dat lukt down ik office97 ff, of ik kijk even of ik m nog ergens op cd heb liggen... slecht zeg, dat nieuwe versies totaal niet compatible zijn. typisch MS zou ik zeggen

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Slecht? Ik vind het redelijk netjes. Access 2003 kan prima bestanden openen van Access 97, wat inmiddels ruim 7 jaar oud is. Je moet dan wel een aantal beperkingen voor lief nemen, maar het kan wel. Dat is in deze tijd heel wat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
zoals je hebt kunnen lezen gaat het erom dat je op oudere versies helemaal NIETS kan doen met bestanden van acces2003. andersom kan wel, maar op97 kan je ze niet eens inzien!

kan bij .doc bestanden toch ook gewoon>? ik begrijp wel hoe dat komt enZo, maar ik vidn het verdraaid lastig!
Pagina: 1