Ik heb dus een folder met allerlei bestanden en die wil ik alle compressen met 7-zip. Elke bestand moet in een apart .7z bestand komen. dus text1.txt word text1.7z en text2.txt word text2.7z. Ik heb geen functie kunnen vinden die dit automatisch kan. Ik moet nu dus alles handmatig doen, maar dat gaat teveel tijd kosten omdat het meer dan 250 bestanden zijn. Weet iemand hoe ik dit kan doen met 7-zip of ZigZag of een soortgelijk programma. In WinRAR zit wel zo'n functie (each files in seperate archive). Iemand die mij kan helpen?
Waarom doe je dat dan niet met WinRAR?
Omdat WinRAR geen 7-zip ondersteund en 7-zip bestanden beter comprimeerd als WinRAR (bestanden worden een stuk kleiner).
Zou dat echt zo veel schelen?? Dat 7-Zip en WinRAR?? Ik dacht dat de multimedia compressie van WinRAR ook best goed was? Heb trouwens ook effe in WinACE zitten kijken maar heb daar niet zo'n optie kunnen vinden.
Misschien dat 7-zip ook met de command prompt aangestuurd kan worden om zo in een batch file het geheel in apparte zip's te zetten?
Misschien dat 7-zip ook met de command prompt aangestuurd kan worden om zo in een batch file het geheel in apparte zip's te zetten?
Als 7-zip command line commando's ondersteund (ok, dat doet het dus), kan je dat gebruiken. Je kan dan een .bat bestand maken bijvoorbeeld. Een mooie basis daarvoor is een dir opslaan in een bestand.
En vervolgens editten. Tik bijvoorbeeld aan het begin van elke regel een \ en doe daarna een search & replace van \ naar "7z a ". Probleem is dat je voor elk bestand ook de naam van het archief moet opgeven, maar dat kan je wellicht oplossen door een editor met blockselect te gebruiken. Nou ja, een beetje creatief zijn dus.
code:
1
| dir /w > dir.bat |
En vervolgens editten. Tik bijvoorbeeld aan het begin van elke regel een \ en doe daarna een search & replace van \ naar "7z a ". Probleem is dat je voor elk bestand ook de naam van het archief moet opgeven, maar dat kan je wellicht oplossen door een editor met blockselect te gebruiken. Nou ja, een beetje creatief zijn dus.
offtopic:
Mijn ervaring is dat 7-zip erg weinig scheelt met rar.
Mijn ervaring is dat 7-zip erg weinig scheelt met rar.
[ Voor 8% gewijzigd door jvo op 05-04-2004 13:04 ]
TimBosua schreef op 05 april 2004 @ 12:49:
Waarom doe je dat dan niet met WinRAR?
Beide graag ontopic blijven. De TS wil 7-zippen, niet rarren of acen want dat had hij dat wel gevraagd.Sierra-NL schreef op 05 april 2004 @ 13:01:
Zou dat echt zo veel schelen?? Dat 7-Zip en WinRAR?? Ik dacht dat de multimedia compressie van WinRAR ook best goed was? Heb trouwens ook effe in WinACE zitten kijken maar heb daar niet zo'n optie kunnen vinden.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Nou als het om 1 of 2 bestandjes gaat dan scheelt het inderdaad niet echt veel, maar als het om 250 bestanden van ongeveer 6 MB per stuk gaat dan scheeld het aanzienlijk. Ik had alle bestanden eerst gecompressed met winRAR en dan de best compression optie, maar ik heb ook een deel met 7-zip gedaan en die worden gewoon kleiner. En in winRAR zit zeker wel zo'n functie. Dan moet je de GUI starten van winrar en dan de map openen met de bestanden die je wilt compressen. Dan selecteer je alle bestanden (CTR + A) en dan druk je op ADD. dan ga je naar het tabje Files en dan kies je daar de optie "Put each file to seperate Archive".
Maar ik hoop dat er ook zoiets is voor 7-zip of een programma dat overweg kan met het .7z formaat.
Maar ik hoop dat er ook zoiets is voor 7-zip of een programma dat overweg kan met het .7z formaat.
Misschien een batch-filetje maken met zoiets erin :
for %%f in (*.txt) do 7z.exe a %%f.7z %%f
Nadeel is alleen dat de gemaakte bestanden een dubbele extensie hebben, dus Test.txt.7z
for %%f in (*.txt) do 7z.exe a %%f.7z %%f
Nadeel is alleen dat de gemaakte bestanden een dubbele extensie hebben, dus Test.txt.7z
Ik heb een oplossing gevonden. Door het gebruik van het programma ZigZag, deze heeft een batch funtie waarmee ik alle bestanden apart kan compressen. Bedankt voor de hulp iig. deze kan dicht
Pagina: 1