Firewall/dhcp/wireless oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 07:24
Op dit moment hebben we een cisco pix 501 die we gebruiken als router/firewall/dhcp server, we lopen hier tegen een aantal problemen aan:
- dhcp server kan maximaal 10 ip adressen uitgeven wegens licentie
- vpn instellen kan alleen via command prompt (software update kost 150 eur)

We willen graag wireless netwerk aanleggen, nu hebben wij gezocht en kwamen we dit tegen:
3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router (kosten ong. 150 eur)

Wij hebben internet toegang via Ethernet (10mbit) en niet via ADSL nu heb ik gezocht naar alles in 1 oplossing die overeenkomt met de officeconnect hierboven, maar dan ipv adsl een 10/100mbit ethernet oplossing, maar ik kan zo geen oplossingen vinden die voldoen. Dus met:
- Firewall
- min 32 ip adressen via dhcp
- wireless functionaliteit
- vpn functionaliteit

Nu vroeg ik mij dus af wat voor mogelijkheden er zijn op dit gebied? Weten jullie hiervoor een oplossing?

Verwijderd

gewoon een wifirouter zonder dsl modem? voor de luxere modellen modellen moet je denken aan vigor ofzo.

• Vuurvlieg
Bedankt ik heb even gezocht bij draytek en wat andere merken.

Van draytek ziet de DrayTek Vigor 2900G er goed uit, maar die staat niet in de pricewatch, weet iemand waar je deze kunt kopen? Verder heb ik bij linksys,3com en netgear gekeken, maar overal zijn het adsl routers. Weet iemand nog andere merken die hetzelfde bieden als deze draytek met 10/100mbit ethernet ?

[ Voor 17% gewijzigd door Vuurvlieg op 05-04-2004 13:23 ]

Verwijderd

kijk eens naar de Draytek Vigor2200WE router:

Wireless adsl/ kabel router.
Dit GEEN modem!

Zeer eenvoudige configuratie door ingebouwde webserver.
Filtering Firewall
Mogelijkheid voor het opbouwen van VPN tunnels voor veilig dataverkeer.
Ingebouwde DHCP server, internet toegang met NAT
Draadloze verbinding mogelijk volgens IEEE 802.11b protocol
Vierpoorts Ethernet 10/100BaseT switch met uplink mogelijkheid voor extra switch of hub.
Twee jaar fabrieksgarantie
Nederlandstalige snelstart
Breedband aansluiting, voor aansluiten op een ADSL- of kabelmodem Werkt onder meer met MXstream-modem
Reset-knop

• Vuurvlieg
Dat ziet er op zich ook goed uit, alleen zouden wij wel graag 54mbit wireless willen hebben vandaar ook bij draytek de 2900g als optie. Enig idee hoe het met andere fabrikanten zit?

Verwijderd

Deze dan:
3Com® OfficeConnect® Wireless 11g Cable/DSL Gateway
http://www.3com.com/prod/...=features&sku=3CRWE554G72

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 14:30 ]

• Vuurvlieg
Okay dat is inderdaad waar ik naar zoek, ik raakte in de war doordat er overal adsl/cable bijstaat, maar ik moet dus gewoon naar een zoeken zonder adsl modem erin. Ik heb inmiddels ook de Netgear WGT624 gevonden. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze wireless all-in-one oplossingen?

• ou812
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 09:45
Als alleen de dhcp server niet goed werkt, zou je ook kunnen overwegen alleen een accesspoint aan te schaffen voor het wireless gedeelte. Deze kun je dan meteen ook als dhcp server laten opereren. Kijk maar een naar de U.S. Robotics® Wireless Turbo Multi-Function Access Point.

Dan blijft de rest bij hetzelfde alleen heb je er dan wireless lan bij en een goed dhcp server. Plus hogere snelheid dan de meeste accesspoints "100mbps" enne een heel goed bereik, ook beter dan de meeste. In ieder geval beter dan de router van USR.

[ Voor 5% gewijzigd door ou812 op 05-04-2004 15:20 ]

Verwijderd

Let er wel op dat de 3CRWE554G72 maar een beperkte VPN functionaliteit heeft. Naar mijn weten ondersteunt deze alleen "pass-through". Helaas heb je niet nadere toelichting gegeven over de gewenste VPN functionaliteit.

3Com heeft wel een aantal routers die uitgebreide VPN functionaliteit bieden, te weten:

3CR860-95 OfficeConnect Secure Router
3CR870-95 OfficeConnect VPN Firewall

Het verschil tussen de twee zit in het aantal VPN verbindingen die ze kunnen maken. De eerste (Secure) kan 2 VPN verbindingen aan, de ander (VPN) versie 50.

Voor het wireless gedeelte zou je dan nog een access point moeten hebben, bijvoorbeeld de 3CRWE454G72. 3Com heeft een mooi clip systeem waardoor je ze netjes boven op elkaar kunt zetten, daarnaast heb je met de losse wireless access point ook nog de optie om 'em niet bij de router/firewall neer te zetten, bijvoorbeeld als je ontvangst just op die plek niet helemaal lekker is.

Ik gebruik overigens zelf de 11g cable/dsl router en 11g Access point, dus mocht je nog meer vragen hierover hebben, ga je gang.
Pagina: 1