Op dit moment hebben we een cisco pix 501 die we gebruiken als router/firewall/dhcp server, we lopen hier tegen een aantal problemen aan:
- dhcp server kan maximaal 10 ip adressen uitgeven wegens licentie
- vpn instellen kan alleen via command prompt (software update kost 150 eur)
We willen graag wireless netwerk aanleggen, nu hebben wij gezocht en kwamen we dit tegen:
3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router (kosten ong. 150 eur)
Wij hebben internet toegang via Ethernet (10mbit) en niet via ADSL nu heb ik gezocht naar alles in 1 oplossing die overeenkomt met de officeconnect hierboven, maar dan ipv adsl een 10/100mbit ethernet oplossing, maar ik kan zo geen oplossingen vinden die voldoen. Dus met:
- Firewall
- min 32 ip adressen via dhcp
- wireless functionaliteit
- vpn functionaliteit
Nu vroeg ik mij dus af wat voor mogelijkheden er zijn op dit gebied? Weten jullie hiervoor een oplossing?
- dhcp server kan maximaal 10 ip adressen uitgeven wegens licentie
- vpn instellen kan alleen via command prompt (software update kost 150 eur)
We willen graag wireless netwerk aanleggen, nu hebben wij gezocht en kwamen we dit tegen:
3Com OfficeConnect ADSL Wireless 11g Firewall Router (kosten ong. 150 eur)
Wij hebben internet toegang via Ethernet (10mbit) en niet via ADSL nu heb ik gezocht naar alles in 1 oplossing die overeenkomt met de officeconnect hierboven, maar dan ipv adsl een 10/100mbit ethernet oplossing, maar ik kan zo geen oplossingen vinden die voldoen. Dus met:
- Firewall
- min 32 ip adressen via dhcp
- wireless functionaliteit
- vpn functionaliteit
Nu vroeg ik mij dus af wat voor mogelijkheden er zijn op dit gebied? Weten jullie hiervoor een oplossing?