[Toshiba] A30-404: wat voor type DVD-brander?

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Ik heb de search en Google al gebruikt, maar kon sowieso weinig over de Toshiba A30-404 notebook vinden.
Ik ga deze notebook meest waarschijnlijk aanschaffen (dus niet reageren in de trand van: die moet je niet nemen; mn keuze staat vast), maar ik vraag me af wat voor DVD-brander hier nu exact in zit.
Is dit een min, een plus of zowel min als plus brander? Of zijn alle nieuwe DVD-branders standaard al voorzien van zowel min als plus?
En welke standaard is nu eigenlijk de meest gebruikte? DVD+ of DVD-?
Ik heb al wel begrepen dat er enigszins prijsverschil zit in blanco DVD+ en DVD-.

Sorry, ik heb nog niet echt ervaring met DVD branden, maar doe wel mn uiterste best zoveel mogelijk op eigen houtje de juiste informatie in te winnen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

't zal je verbazen maar AFAIK bestaan er geen laptops met een DVD+ drive.

Nu ben ik ook een ouwe man, dus heb ik de Toshiba-site maar 's opengegooid, want misschien is mijn info outdated.
Zie hier de Sepcspagina gewoon van het product.
DVD-R/RW drive buffer size : 2 MB
compatibility : CD-ROM, CD-R, CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD-RAM (alleen lezen)
interface : ATAPI
maximum speed : Lezen: 24x CD-ROM, 24x CD-R, 12x CD-RW, 8x DVD-ROM, 4x DVD-R, 4x DVD-RW, 1x DVD-RAM / Schrijven: 16x CD-R, 4x CD-RW, 10x HS CD-RW, 2x DVD-R, 1x DVD-RW
Ik zie nergens iets met DVD+ staan, dus mijn info klopt nog.
Beide standaarden zijn ongeveer gelijk qua populatie, maar gezien het feit dat er geen +laptops zijn, zal dat gemis aan + bij laptops wel meevallen. Prijsverschil is ook best marginaal klein.

Ikzelf heb dus ook z'n -brander en heb vooralsnog geen beperkingen ontdekt, behalve dat de -schijven(blanco) in een +brander niet gezien worden.
* Delerium denkt dat het geen drol uitmaakt

• Joen
Ik had ook al wel op hun site gekeken, maar weet je wat vaak het probleem is? Dat streepje kun je ook zien als koppelstreepje. ;)

Dom dat ik ben was ik er niet opgekomen om Toshiba eens te mailen en dit was hun antwoord:
quote: Toshiba
Geachte heer JeroenM_tbs,

In uw notebook zit een DVD-RW (Min). Het is niet mogelijk om interne hardware te vervangen, dat wordt door ons op onze machines niet ondersteund (op systeemgeheugen na).

Met vriendelijke groeten,

Toshiba Information Systems Benelux
Call Center 0900 - 1000 1000 (ˆ 0.50 p/min.)
www.toshiba.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: JeroenM_tbs
Verzonden: maandag 5 april 2004 15:02
Aan: Toshiba Information Systems Benelux
Onderwerp: DVD-brander in Sattelite A30-404

Geachte heer/mevrouw,

Kunt u mij vertellen of er in de Toshiba Sattelite A30-404 een DVD-, een DVD+ of een DVD-/+ brander zit? Ik kan dit namelijk niet goed vinden op uw website en de - die er staat lijkt mij een koppelstreepje. Indien de brander een DVD- of DVD+ brander is, is het dan ook mogelijk om in plaats daar van een DVD-/+ brander in de notebook te krijgen? En zo, wat is de voor de winkel geadviseerde meerprijs daar van?

Met vriendelijke groet,
JeroenM_tbs
En wat jij zegt als enige beperking (niet kunnen afspelen van een DVD- op een DVD+ brander) gaat het me nu juist om. ;) Ik wil wel graag mijn eigen gecreëerde DVD-tjes kunnen afspelen op mn standalone DVD-speler (waarvan ik eigenlijk ook niet eens weet of het nu min of plus is).
Dit vooral met het oog op mn vervolgopleiding waarin ik een half jaar iets met videofilmen krijg.

Maar goed, in notebooks zitten volgens jij dus meestal DVD- branders?

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 11:50

pietje63

RTFM

JeroenM_tbs schreef op 05 april 2004 @ 18:58:

Maar goed, in notebooks zitten volgens jij dus meestal DVD- branders?
In de Acer Aspire 1501 LMi zit een +- brander

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Acer heeft idd een aantal modellen waar een +/- brander in zit... Aspire 1550 serie, 1500 serie en Ferrari notebook onder andere...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Joen
Ik mag voor mijn opleiding ook de Acer 1356 LMi of Acer 1603 LM aanschaffen. De laatste van de 4 is een Toshiba Satellite A10-131.
maar als ik de site van Acer en Norrod zie lijkt de Acer 1603 LM er uit te gaan...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij de hanze/norrod aanbieding zou ik even wachten tot het begin van het nieuwe schooljaar. Er zitten weer nieuwe types aan te komen voor nieuwe 1e jaars studenten...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Joen
Dit zijn al de nieuwe types... Ze zijn net een maand geleden of zo veranderd op de site nadat toen de bedragen totaal niet meer klopten in vergelijking met hoe Norrod ze aan "normale" klanten zou verkopen.
Ik ga er dus aardig vanuit dat dit het is.
Maar goed, ik zal wel ff afwachten tot in Mei, want dan zouden die papaieren komen werd me verteld bij de Norrod Campuswinkel.

offtopic:
Heey, je zit op de zelfde opleiding als waar ik naar toe wil. /me greetz ya :w

[ Voor 20% gewijzigd door Joen op 06-04-2004 08:26 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

JeroenM_tbs schreef op 05 april 2004 @ 18:58:
Ik wil wel graag mijn eigen gecreëerde DVD-tjes kunnen afspelen op mn standalone DVD-speler (waarvan ik eigenlijk ook niet eens weet of het nu min of plus is).
Zoals gezegt werkt een -DVD niet best in een +DVD... dus waarom zou je standalone DVD-speler bokken? Volgens mij heeft geen enkele DVD-lezer enig benul van het verschil tussen - en +.

• Joen
Nee? Ok, dan is ene hele geruststelling :) :P
Maar ik dacht altijd te hebben begrepen van een ieder dat min niet in plus kon afspelen en omgekeerd en dat dat ook van toepassing is op standalone DVD-spelers.
Pagina: 1