Toon posts:

Verwijderen van Oracle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb Oracle 8.1.7 geinstaleerd voor school, maar nu wil ik dit verwijderen. Dit wil alleen niet lukken; bij configuratiescherm,software staat het programma niet tussen, en ik kan ook geen automatische uninstaller vinden.

Het gewoon deleten van de map werkt ook niet, omdat bestanden worden gebruikt in windows blijkbaar.

Mijn vraag: Hoe verwijder ik op een veilige manier Oracle 8.1.7?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Met de Oracle installer kan je 'm ook weer weghalen.

Ik heb zelf ook al gemerkt dat deze methode nog lang niet alles weghaalt. Je kunt ook 1 voor 1 de Oracle-services stoppen, en daarna de Oracle-map weggooien. Hierna kan je nog een paarhonderd wijzigingen in de registry weggooien.

Oracle is een bitch :-(

Siditamentis astuentis pactum.

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Iig ook:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ORACLE en vertakkingen daarvan uit je registry verwijderen.

Ook uit %PATH% verwijderen via de registry of via Control panel/system/environment.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

Topicstarter
Worden die Registery Keys ook verwijderd als je ff regclean eroverheen laat runnen?

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Durf ik niet te zeggen omdat ik niet weet waarop een regclean zijn wijsheid baseert. Gewoon de genoemde oracle tak verwijderen en die in current_user ook voor de volledigheid maar dat is minder relevant.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W