Toon posts:

[fake] Bootsector geeft virus aan na install Linux*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb eerder een probleem gepost met het freezen van windows in dit topic: [rml][ CT-7AIA5]vastlopers in WinXP[/rml]

Nu heb ik, omdat ik het probleem eigenlijk niet kan vinden, Linux Mandrake 10 geinstalleerd. Het eerste wat m'n pc zei toen ik opstarte daarna was een melding van een BOOT VIRUS. ik kan me voorstellen dat dat de oorzaak is van de problemen die ik had.

Het probleem is, is dat mijn virusscanner en de online scan van trendmicro (housecall.trendmicro.com) het virus niet zien, en ik heb geen idee hoe ik het eruit kan halen.

Heeft iemand mischien advies voor mij?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die melding die je krijgt is vermoedelijk van je bios omdat je bootsector gewijzigd is en niet omdat je een echt virus hebt. Ook waarschijnlijk is het dat die bootsector ervoor zorgt dat je Windows niet goed geinstalleerd krijgt :)

Verwijderd

Topicstarter
:o

hoe kan ik dat repareren? ik heb m'n bios proberen flashen maar dat is me niet gelukt, want hij kan de juiste .bin files 'niet valideren'

edit: na een beetje zoeken vond ik

opstarten vanaf diskette, en dan Fixboot draaien. overschrijft dat Lilo niet? ik wil m'n linux opstartgebeuren ook niet kwijt :-\

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 11:34 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Kijk gewoon even in je bios setup - waarschijnlijk krijg je daarmee een optie om de melding te resetten :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat je gewoon gedaan hebt is Linux geinstalleerd en die overschrijft je bootsector ten goede van LILO. Helemaal niks aan de hand, zoals Elevator al zei.
Wat je ziet is een melding die door je BIOS gegenereerd wordt - ook vrij normaal, je hebt 99,99% kans dat in je BIOS nog de optie waarschuwen bij bootsector verandering oid, of een soort van Bootsector protection aan hebt staan. Kijk ff je BIOS na dus.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het _/-\o_

dan heb ik me druk gemaakt om niets, hehe. ergens vind ik het wel jammer, want nu kan ik windows nog steeds niet updaten :-\

• elevator
  • Niet online

elevator

Even een titel edit zodat het topic later misschien nog terug te vinden is :)
Pagina: 1