Toon posts:

Globalwin Silentstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Bovenstaande waterkoeling(?) besteld voor in een PC die ik aan het bouwen ben voor iemand, welke dus het specifieke verzoek had deze koeling te gebruiken. Paar reviews opgezocht en de meeste zijn verassend positief over dit apparaat.

Mijn vraag is dus of iemand hier toevallig ervaring heeft met bovenstaande set?

reviews die ik gelezen heb :
http://www.a1-electronics...lWin_S-Stream_March.shtml
http://www.ocia.net/reviews/silentstream/silentstream.shtml
http://www.itreviews.co.uk/hardware/h536.htm

Als ik de set heb ingebouwd post ik wel wat resultaten, gaat in een :

Asus P4P800
chieftec matrix kast (4 casefans)
P4 3.2 Ghz

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
Geen ervaring mee, ik kan enkel zeggen dat het er niet uitziet! :P

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik heb geen ervaring met de bovenstaande set... wat ik wel zie is dat het een setje is met een vrij klein blokje en een kleine rad.... Ik denk dat het wel aardig koelt maar dat het vooral een setje is voor stilte en niet voor Overklokken...

edit:
ff weggehaald.. je hebt gelijk ReemF ...

[ Voor 38% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-04-2004 11:39 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik heb de Silentstream al een paar keer in actie gezien in reviews, echter is hij nog niet zo bekend als set in Nederland :) Wat ik van de reviews weet is het gewoon een goede simpele set, en gewoon waar voor je geld :) De paar kleine nadelen wegen niet op tegen de 'betaalbaarheid' van de set, in vergelijking met sommige andere sets, naar mijn idee.

LinkedIn
Instagram

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
Die eerste review is wel nogal raar, aangezien ze ook testen met een andere rad met 2 fans erop en dat het blok ook gelapped is. Maw, aan die test heb je helemaal niks, er blijft niks van de originele set over.

Ik vind het ook niet echt positief dat de pomp op het blokje zit, wat dus enkel maar warmte genereerd en ook nog eens de warmte van het blokje zelf blokkeert....

laat ik dit dan ook maar weghalen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 05-04-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
De eerste review is eigenlijk de derde van deze website, waarmee ze aan het experimenteren zijn met het blokje. Met een beetje zoeken op de site kom je bij de eerste en tweede review ook terecht.

Ik snap dat het geen super resultaten zal geven, gezien de grootte en de prijs van het apparaat, een systeem voor mezelf zou ik het ook nooit inzetten. Ik ben zelf niet echt onder de indruk en hoef geen stille machine, dus ik zet er wel een zware luchtkoeler op :) .
Hier in de UK is het apparaatje redelijk goed verkrijgbaar, en idd erg goedkoop. Heb zelf een beetje de indruk dat de gene waar ik em voor in elkaar zet graag wil kunnen zeggen dat hij waterkoeling heeft maar niet de ellende wilt hebben van een setje waar je een hoop werk (bijvullen, pomp apart aanzetten etc) aan hebt. Heb hem verteld dat een andere goedkope optie de aquarius van thermatake is, maar hij wil niet al die ellende in zijn kast.

• ctc
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-11-2025

ctc

Ik heb dit geval op de CeBIT gezien, ziet er best wel veelbelovend uit, ik heb begrepen dat er een stikstof achtige substantie in geinjecteerd wordt, die +/- een 1/2 jaar tot een jaar zijn werking blijft houden, en dat het geheel sub-zero moet gaan koelen, of dit wellicht een additie was en dientengevolge de noviteit op de CeBIT moest representeren weet ik niet, maar als dat zo is, is het een leuke set lijkt me.

I reject your reality and substitute my own!!!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
cat_the_crup schreef op 06 april 2004 @ 09:34:
Ik heb dit geval op de CeBIT gezien, ziet er best wel veelbelovend uit, ik heb begrepen dat er een stikstof achtige substantie in geinjecteerd wordt, die +/- een 1/2 jaar tot een jaar zijn werking blijft houden, en dat het geheel sub-zero moet gaan koelen, of dit wellicht een additie was en dientengevolge de noviteit op de CeBIT moest representeren weet ik niet, maar als dat zo is, is het een leuke set lijkt me.
Lijkt me eerlijk gezegd een sterk verhaal, met deze (waterkoelings) set sub-zero temperaturen dmv stikstof achtige substantie :? ?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

cat_the_crup schreef op 06 april 2004 @ 09:34:
Nahh... Da's onzin.. als je de revieuws leest die je ziet in de post van de TS dan kan je zien dat het gewoon een normale tempratuur geeft van rond de 35 graden...

Lijkt me nu niet echt onder nul eigenlijk :P

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Heb me ondertussen ook een beetje ingelezen. De set wordt kant en klaar verstuurd, er zit al water in, met een toevoeging van een soort antivries, dus geen koelvloeistof.

Ben ondertussen aardig nieuwsgierig geworden hoe het nu werkt, en wat voor temperaturen er uit die 3.2 gaan komen, heb meeste al binnen, wacht nog op mobo en dit apparaatje.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Nah dat geloven jullie zelf toch niet. Kijk eens naar deze grafiek:

Afbeeldingslocatie: http://www.thors-hardware.net/new_page/tests/allgem/globalwin-silentstream/gw-silentstream001.gif

Hij presteerd dus even 'goed' als een Arctic cooling geval. Oftewel een Thermalright heatsink zoals een SP97 met een leuke 92mm fan blaast dat ding weg, kost minder en is stiller.

Verwijderd

Topicstarter
Handel binnen, systeem in elkaar gezet. Doet in ieder geval wat het belooft, je installeert het binnen 2 minuten. Prestaties zijn niet super, zoals verwacht. Volgens MBM is de temperatuur niet overklokt bij 100 % belasting rond de 56-58 graden, met een boxed koeler zul je de zelfde waardes halen denk ik. Het hele ding ziet er wel grappig uit, maar echt stil is het nou ook weer niet. Als je niet overklokt is het misschien te doen, maar ik denk zelf dat een zalman minder herrie maakt.

Ik hou het zelf bij mijn aero 4, en als ik ooit nog es waterkoeling inbouw zal het wel een swiftech of een asetek setje worden :)

Verwijderd

Maakt niet minder lawaai dan lucht, koelt niet beter dan lucht en is duurder dan doorsnee luchtcooling. Lijkt me een prima koop! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:02 ]

Verwijderd

Verkeerde knop |:(

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:01 ]

Pagina: 1