Exchange 5.5 Information Store Start niet

Pagina: 1
Acties:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 06:24

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Topicstarter
Beste,

ik heb een groot probleem, we hebben hier een exchange 5.5 server waar de EDB.log besmet was met virus. die is verwijderd maar nu geeft hij een error als ik em wil starten (ook met hand)

ID 7024 en 7001. heb al op die 2 events gezocht maar mocht niet helpen

nu is er geen goede backup van de pst files er staat al een nieuwe server klaar (de oude was aan vervaning toe) maar ik krijg nu geen mailover naar de nieuwe server

ik heb wel een backup van de private.edb kan ik hier wat mee doen of weet iemand hoe ik de Info store weer draaiend krijg dan kan ik een volledige backup maken van de mailboxes. en deze zetten op de nieuwe server....

Alvast bedankt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

ben je al met EseUtil en IsInteg bezig geweest?

Verder als je geen goede backup hebt zorg dan dat je de corrupt geraakte Priv.EDB file backupped voordat je met EseUtil of IsInteg bezig gaat. (gewoon copy maken).

Verder kan een tool als Ontrack (www.ontrack.com) in een EDB file kijken en mailboxen naar pst moven (kost je ongeveer 600$ maar is maar in hoeverre het bedrijf waar jij werkt het de mail waard vind).

Kun je de volledige Eventid's posten dus ook de msg. (edit je post ff)

[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 05-04-2004 11:26 ]

Verwijderd

Als het goed is heb je een EDB.LOG in X:\exchsrvr\DSADATA en in X:\exchsrvr\MDBDATA. Welke van de twee ben je kwijt?
Als het degene uit DSADATA is, kun je proberen hem te kopieren van X:\exchsrvr\DSADATA.OLD. X= installatiedrive exchange.
Ik kan je echter niet garanderen dat het dan ook werkt, maar proberen kun je het.
Anders zou ik je adviseren om contact te zoeken met je leverancier.

Verwijderd

op www.eventid.net is de code gewoon te vinden dus kijk maar eens

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
ik heb bijde edb.logs nog maar ze zijn corrupt geraakt

ik heb dus met
eseutil gescaned en die gaat ook aan de slag een geeft ook aan dat er iets niet klopt. maar er na werkt het nog steeds niet

en hoe isinteg werkt heb ik geen idee van dus durf ik niet echt te gebruiken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

zoals reeds eerder vermeld nogmaals het verzoek jou EVENT messages Compleet te posten hier. Exchange kent namelijk verschillende STOP errors op de store.exe

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
als ik de store probeer te starten komt ie mat de melding

The microsoft Exchange Information Store returned the service specific error 429466746.

en het even log staan de volgende

Id 7024
ID 7001

en in de appslog

ID 5000
ID 1120

heb zelf nog ff verder gezocht op 5000 en 1120 en de stappen uit gevoerd

krijg nu een nieuwe error 1101

[ Voor 19% gewijzigd door Red_Head op 05-04-2004 13:44 ]

• Red_Head

Red_Head

Topicstarter
OK bedankt allemaal ik heb de oplossing gevonden :D

als je eseutil draait geeft ie aan dat je alle logfiles moet verwijderen en als je de public.edb niet gebruikt ook die weg gooien

dat heb ik gedaan en toen kreeg ik die 1101 melding. toen ik daar op ging zoeken op technet kwam ik op het idee isinteg -patch te doen want dan gaat ie de logfiles ook updaten

na het uitvoeren van die check kon ik zo exchange weer opstarten :D
Pagina: 1