Toon posts:

[2000] meerdere VPN connecties toestaan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met ons netwerk als we meerdere VPN connecties gaan opzetten. We gebruiken VPN op het werk om het internet op te gaan en vervolgens gaan we met een VPN verbinding een connectie opzetten naar een Windows 2000 server die op een ander subnet zit. Echter, op het moment dat ik een VPN verbinding ga opzetten dan klapt de VPN verbinding van een collega eruit. De clients zijn allemaal Windows XP. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ini welke richting moet ik zoeken? :?

Verwijderd

Vertel eens iets meer over de netwerk configuratie. Welke vpn protocol gebruik je? (pptp, Ipsec) Wat voor router? enz.

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken pptp. Ons netwerk bestaat uit een router een draytek vigor 2600 die we gebruiken het internet op te gaan. Het netwerk waar we op inbellen staat ook op ons kantoor. De verbinding met de routers ertussen staan goed ingesteld. Alleen de VPN server lijkt niet zoveel connecties aan te kunnen. Ligt dat nu aan de VPN windows 2000 server of aan de client?
Op het moment dat ik een VPN connectie ga opzetten dan wordt een collega van mij eruit gegooit met de VPN verbinding. In welke richting zou ik kunnen zoeken?

Verwijderd

Ik heb met een router wel eens precies het omgekeerde gehad. Dat als ik een Vpn verbinding open had iemand anders er niet tussen kwam todat ik de Vpn verbinding afsloot.

Het is bij jou precies andersom maar toch denk ik dat je het in je router moet zoeken. Pptp heeft application level support nodig om de GRE verbing door een Nat router te krijgen. Er zijn veel problemen bekend met Nat en pptp.

Ik zou eerst bij de fabrikant van de router nagaan of het wel mogelijk is wat je wilt.

Zijn er hier uberhaupt mensen die achter een Nat router meerdere pptp sessies aan de praat hebben gekregen. Ik zou hier zelf ook wel feedback over willen. Want ik heb zelf ook nog nooit meer als 1 tegelijk met pptp aan de praat gekregen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 12:30 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het os in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel mogelijk meerdere sessies op te zetten maar dan alleen 2 of 3. Maar het lijkt erop dat de verbinding niet stabiel is. Ik vraag me af of er meerdere topics zijn over dit probleem. Heeft iemand het wel aan de praat gekregen om een VPN verbinding op te zetten met meerdere gebruikers achter een nat router?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:38:
We gebruiken pptp. Ons netwerk bestaat uit een router een draytek vigor 2600 die we gebruiken het internet op te gaan. Het netwerk waar we op inbellen staat ook op ons kantoor. De verbinding met de routers ertussen staan goed ingesteld. Alleen de VPN server lijkt niet zoveel connecties aan te kunnen. Ligt dat nu aan de VPN windows 2000 server of aan de client?
Op het moment dat ik een VPN connectie ga opzetten dan wordt een collega van mij eruit gegooit met de VPN verbinding. In welke richting zou ik kunnen zoeken?
standaard kan je 4 vpnsessies opzetten. wil je er meer dan zal je dat moeten configgen in rras.

de 4 connecties hangen overigens weer wel af van dhcp (als je dat gebruikt), dus je zal ook genoeg vrije dhcp adressen moeten hebben.
Pagina: 1