Azureus stoort optische verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:27
Dit is een erg vaag probleem, waar ik nog niet eerder last van heb gehad. Zodra ik Azureus een torrent laat downloaden, dan wordt m'n geluid vertraagt en gaat het skippen. Doet Azureus niets, dan is er niets aan de hand. Bij normaal browsen en downloaden(bv emule) is er ook niets aan de hand. Ik heb helemaal niets, maar dan ook niets in m'n config veranderd.

Ik heb al andere stekkerdozen geprobeerd en anders ingedeeld. PC gereboot, gescanned op spyware ed, gekeken of Azureus veel cpu time in beslag nam.

btw ik heb geen geaarde stopcontacten en daar heb ik ook geen mogelijkheid toe.
Mijn systeem:
XP2500+
NF7-S
Terratec XFire 1024(met de nieuwste drivers), welke optisch verbonden is met een Yamaha RX-V440

WindowsXP SP1 volledig geupdate
Azureus 2.0.8.4
Java console is ook volledige geupdate

iRacing Profiel

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Jehebt nog niet aangegeven of Axareus veel cycles in belsag neemt.
Ik heb ook wat van die client draaien, maar die zet ik inderdaad altijd uit als ik film of muziek draai. Ze nemen veel te veel resoruces op vind ik.
Wellicht heb jij hier ook last van?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

azureus is een java-based programma, die als je hem opstart gaat 'hashen'. Dat hashen gaat dan gepaard met veel hardeschijf activiteit en (bij mij) redelijk wat CPU, misschien dat je muziek dan z'n buffer kwijt raakt.

Hier staat tekst

• Razkin
Azureus gebruikt 3 tot hooguit 5% tijdens het hashen, niets om me zorgen over te maken. Ik ga zo even kijken of het tijdens het spelen van een DVD ook doet...

Edit:
Zo plotseling als het probleem is gekomen, zo plotseling is het weer weg :? Op geen enkele manier kan ik het vertragende en stotterende weer reproduceren 8)7

Edit:
30min later, ik restart m'n systeem en weer dat gestotter ed :( Mocht iemand nog suggesties hebben, dan hoor ik deze graag. Kan tenslotte moeilijk blijven rebooten, totdat ik er geen last meer van heb :)

[ Voor 60% gewijzigd door Razkin op 05-04-2004 23:40 ]

iRacing Profiel

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmm lijkt erop dat het probleem zich voordoet in de eerste minuten, uren(?) na een start/herstart.

Kun je met taakbeheer kijken of er een bepaald proces cycles opslokt?
Probeer eens een aantal boot opties en zelfstartende programma's te disablen.
Dus start zo kaal mogelijk op en kijke ff of dat probleem nog steeds speelt. Als niet, voeg dan programma na programma toe en kijk welke het zaakje vertraagd.
Als je bij een kale start toch problemen ondervind, dan zit het um in Windows, ben ik bang. Schone install? O-)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Razkin
Nu de PC een uur of 12 aan heeft gestaan heb ik er geen last van, terwijl een uurtje geleden het gestotter wel degelijk aanwezig was. Gisteren daarentegen was m'n PC slechts een uurtje up en had ik geen last van het gestotter. Dit sluit opstartende progs ed wel uit. Wanneer ik tijdens het gestotter in m'n taakbeheer kijk, heb ik zo'n 90~94% idle time. 3% gaat naar Azureus en de rest naar winamp.
Het ligt ook niet aan de grootte van de torrents die ik wil houden, hij stottert net zo goed bij een 30MB torrent als bij een 4GB torrent. Over 2 wkn had ik sowieso een verse installatie geplanned wegens wat hardware veranderingen en daar wacht ik nog wel even op, want op dit probleem na loopt het nog perfect.

iRacing Profiel

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 12:18
Hey! Ik heb precies hetzelfde probleem.
Maar dan gewoon ook bij het afspelen van ander geluid (winamp, media player etc etc).

Heb je het probleem al op weten te lossen? Of leef je nu verder met het gestotter van de muziek wanneer je met azureus aan het downloaden bent?

Het is namelijk heel vervelend.
Ik heb al hardware proberen te veranderen van plaats, conflicten op proberen te lossen, acpi controller veranderd in XP, opnieuw XP geinstalleerd.
Het mag allemaal niet helpen.

Mijn systeem:

AMD 2600 @ 3200
1024 MB DDR PC3200
Asus A7N8X-X
ATI radeon 9800 @ pro
Hercules Fortissimo 7.1

Alles met de laatste drivers. En ik heb zover ik kan zien geen gekke "out of the ordinary" conflicten.

Zodra Azureus begint te downloaden dan begint het geluid te haperen. Als je download stop zet met Azureus dan nog aan is het gestotter weg.
Het lijkt dus alleen voor te komen zodra Azureus begint te downloaden.

Hopelijk heeft iemand hier op tweakers een oplossing, want ik heb em niet! :)

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 12:18
Ok, met de laatste versie (2.1.0.0) is dit probleem opgelost.

Sluiten maar met die zooi! :P
Pagina: 1