Ik heb een p2 233 en een bx mobo van QDI, nu had ik hem o'clockt to 266 maar dat ging maar een paar dagen goed dus heb hem terug op 233 gezet. Maar nu sinds gisteren wil mijn systeem niet meer starten, telkens het opstartscherm van WINME verschijnt herstart hij spontaan. Ik heb in de bios L2 cache uitgeschakelt en de snelheid van de proc teruggedraait naar 200 (3*66 mhz) en nu draait hij terug lekker maar trager natuurlijk. Ligt dit aan mijn P2 of aan mijn mobo?
Verwijderd
uh core gebarsten misschien bij een aplicatie loopt ie dan vast bv windows
dat wordt dan dos werken en dos pacman spelen
dat wordt dan dos werken en dos pacman spelen
Ja en dan maar hopen dat iemand die DOS-client voor ICQ ff wil mailen
Bloed, zweet & koffie
P2 begon pas vanaf 233 dus het moet een P1 zijn, wel de laatste en een goeie ook (normaliter)
Misschien heb je door dat gegoochel je BIOS corrupt gemaakt? anders zie ik niet in waarom je de L2 cache hebt uitgezet.
Laatste Bios update voor je Mobo downloaden, flashen Me (???)overnieuw instaleren en weer overklokken.
Ps. Ik heb hier een 166mmx al 2 jaar op 290 (83x3.5) lopen
Ps. (SSSMB)Super Socket Seven Mobo!
Misschien heb je door dat gegoochel je BIOS corrupt gemaakt? anders zie ik niet in waarom je de L2 cache hebt uitgezet.
Laatste Bios update voor je Mobo downloaden, flashen Me (???)overnieuw instaleren en weer overklokken.
Ps. Ik heb hier een 166mmx al 2 jaar op 290 (83x3.5) lopen
Ps. (SSSMB)Super Socket Seven Mobo!
Red een boom, eet een bever
Hij is toch hopelijk niet in 3 stukken gebarsten
krijgen we dat gezeur weer
Ben wel vrij zeker dat het een P2 is, heb hem al 2 jaar en heeft altijd op 233 goed gewerkt, sinds een week herstart hij dus gewoon spontaan in windows of eender waar, heb eens naar mijn fan gekeken die op de proc zat en zag dat die niet goed meer ronddraaide want die headsink werd zo warm dat ik me eraan verbrand heb. Dus ik een nieuwe fan + headsink gekocht en die erop gemonteerd maar het probleem blijft enkel wanneer ik die l2 cache afzet en op een lagere snelheid terugdraai wil ei het nog doen
tja dit is dus een voorbeeld van een veelste warm geworden cpu, hij is dus stuk en zal nooit meer op 233 draaien. Ik denk dat de cache beschadigd is, heb het zelf met een cely gehad waarvan de fan ook niet meer draaide
Pagina: 1