Toon posts:

WIN PS user profile nog steeds locaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met windows ps2000 , een domein aangemaakt. en active dir aan gezet.

Nou wil ik met een aantal comp (winxp) acounts maken die alles van de server af halen, dus niets locaal zetten (mijn documenten)

Ik heb een test acount aan gemaakt in active dir. met dat acount kan ik ook op de werkstation inloggen. maar hij zet nog steeds alles locaal.

Hoe verander ik dat naar roaming? :?

Verwijderd

In je AD mmc. Ga naar de betreffende test user en vraag de eigenschappen van deze user op. Onder het tabje Profiel kun je een roaming profile opgeven.

edit:
Kijk ook even hier: Howto's & Guides
En dan met name onder het kopje " Windows client in domain situations"

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 11:00 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Ja, maar als je inlogt zal hij nog wel lokaal een profiel aanmaken. Zodra je uitlogt wordt die weer teruggezet naar de server en van het werkstation verwijderd.

Zoiets was het meen ik me te herinneren...

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dat doen, op mijn server. of moet ik de user test op ieder werk station aanmaken.

ik zie bij profile, van het acount test op de server alleen.

profile path
logon script

home folder

localpath

conect

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:21
Nulnulnix schreef op 05 april 2004 @ 11:01:
Ja, maar als je inlogt zal hij nog wel lokaal een profiel aanmaken. Zodra je uitlogt wordt die weer teruggezet naar de server en van het werkstation verwijderd.

Zoiets was het meen ik me te herinneren...
Klopt bijna, het weghalen van het werkstation gebeurt alleen als je een bepaalde policy aanzet in GPO.

• Dennis
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:03:
Moet ik dat doen, op mijn server. of moet ik de user test op ieder werk station aanmaken.

ik zie bij profile, van het acount test op de server alleen.

profile path
logon script

home folder

localpath

conect
Ja je moet dus profile path naar een share laten verwijzen. Zo moeilijk is dat niet toch? :).

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp:

ik maak op de server een map aan c:\profiels\test\ en deel die

en ik verwijs dan in de properties van het acount test naar die map??

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het dus goed begrijp.

ik maak een map aan op de server c:\profiels\test\ die map deel ik

en verwijs dan in de properties van het acount test naar die map

profile path: c:\profiels\test\

??

• Dennis
Ja. Probeer het dan gewoon uit ipv te vragen of het klopt...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wat denk je. ik heb het dus al geprobeerd , maar de map blijft leeg op de server.

Ik heb een mp3 in de map van het acount test gezet. maar hij zet nog steeds niets weg op de server. :?

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:35

Entity

9000rpm

Profiles worden altijd lokaal gecached. Op het moment dat een user inlogt op een machine, zal zijn profile van het netwerk naar de lokale machine gekopiëerd worden. Bij het uitloggen wordt dit pas weer terug gesynchroniseerd naar de server toe. Dus zolang je ingelogd bent, zijn de veranderingen alleen lokaal.

• Dennis
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 11:34:
Ja, wat denk je. ik heb het dus al geprobeerd , maar de map blijft leeg op de server.

Ik heb een mp3 in de map van het acount test gezet. maar hij zet nog steeds niets weg op de server. :?
Ok, stappenplan:

• Maak map C:\profiles op de server
• Deel deze map als profiles en let op dat de share machtigingen op full control voor everybody staan
• Vul nu bij profile \\servernaam\profiles\username in
• De eerstvolgende keer bij het aanmelden wordt als het goed is het profiel overgekopieerd

Vooral de rechten zijn erg belangrijk, Windows kan zelf een subdirectory voor de gebruikersnaam aanmaken dus waarvoor zou je dat zelf doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan:

naam server :blueserver
Naam domein : domein

een map gemaakt op c:\profiles\ (en gedeeld, met rechten voor iedereen)

ingesteld in het profiel. dat de user bij profile path \\blueserver\c:\profiles\

nu krijg ik de foutmelding, als hij mijn personlijke instelling laad. een klein schermpje met:

windows kan de server kopie van het zwevende profiel niet vinden.

:?

Verwijderd

Je moet dus verwijzen naar \\blueserver\profiles
En niet naar \\blueserver\c:\profiles
Pagina: 1