Toon posts:

Supermicro SC742T-550 HDD Led's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Supermicro SC742T-550 (zie http://www.supermicro.com...42/SC742T-550.cfm?PID=TWR)

Deze server kast bied ruimte aan 7 SATA schijven ieder in een eigen hot-swap rek.
Naast deze rekjes zitten twee leds. Een voor hd activiteit en een voor hd failure.
Deze leds kunnen worden aangesloten op een controller, maar daar zit nou net het probleem.
Ik heb een Adaptec 2810SA 8 poort SATA Raid controller en deze heeft slechts voor 4 schijven LED aansluitingen en dan alleen voor HD activiteit.

Is er een manier om deze LED's toch allemaal aan te kunnen sluiten misschien door een aanpassing op het hot-swap board waar de schijven op aansluiten?

Ik hoop dat iemand een antwoord weet.

Verwijderd

Heb 't zelfde probleem hiero met, tevens zelfde kast en kaart. Ik heb zelf de 4 led's niet eens kunnen vinden kun je misschien doorgeven waar die zich bevinden ?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

BJD

bij IDE is het d8 ik mogenlijk om de led op 2 pinnen van de ide aansluiting aan te sluiten maar bij sata kan dat lastig worden.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05
Ik heb dezelfde kast besteld, en me er al bij neergelegd dat ik die leds niet aan zou kunnen sluiten :)

In tegenstelling tot IDE (pin 39 geloof ik, ACT) heeft SATA op de kabel geen activity signaal. Je moet de ledjes daarom op de controller aan kunnen sluiten. Bied de controller deze functionaliteit niet, dan houd het gewoon op :)

offtopic:
Nu ik toch 2 ervaringsdeskundigen bij elkaar heb: maakt die kast veel herrie? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 07-06-2004 23:38 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Heb nog 's op adaptec's site gekeken en ja hoor d'r is momenteel geen aansluiting voor HD leds mogelijk.

De kast is lekker stil, bij mij is er 't probleem dat er een klepje resoneert waar een normale hd op aangesloten is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 19:25 ]