[asp] e-mail formulier

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik heb deze onderstaande code van inet gehaald en volgens mij moet eze werken. Ik zie op de ene server geen error en op de andere wel. Op de laatste is een smtp in IIS geinstalleerd is dit dan een prob? Of is mijn code gewoon fout?
Is er geen functie zoals in php dat je ipv object aanmaakt gewoon simpel een mail functie aanroept? Alvast bedankt!

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<%
Dim objMail
Set objMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
objMail.To = "onbekend@onbekend.nl"
objMail.From = "onbekend@onbekend.nl" 
objMail.ReplyTo = "onbekend@onbekend.nl"
objMail.Subject = "test"
objMail.TextBody = "test"
objMail.Send 
Set objMail = Nothing
%>

W3designer.nl

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

TeeDee

CQB 241

Je zal op alle twee de servers Virtual SMTP moeten hebben, anders werkt het echt niet.

En nee, er is geen simpele(re) mail functie. Of je moet AspSmartMail (freeware) moet installeren als .dll. Deze heeft wel een openrelay server nodig, maar als je dit vanaf het interne netwerk runt, kan deze de mailserver van je netwerk intern aanspreken.

[ Voor 18% gewijzigd door TeeDee op 05-04-2004 10:30 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
TeeDee schreef op 05 april 2004 @ 10:30:
Je zal op alle twee de servers Virtual SMTP moeten hebben, anders werkt het echt niet.

En nee, er is geen simpele(re) mail functie. Of je moet AspSmartMail (freeware) moet installeren als .dll. Deze heeft wel een openrelay server nodig, maar als je dit vanaf het interne netwerk runt, kan deze de mailserver van je netwerk intern aanspreken.
Aha zoiets vermoede ik al. alleen waar die Virtual SMTP server op draait stuurt hij geen mail maar geeft ook geen error(mail adres heb ik goed getypt in alle velden van de source, heb er alleen nu even ander adres van gemaakt)

W3designer.nl

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18

TeeDee

CQB 241

Dan moet je de:
• settings van SMTP nakijken
• Bad mail, Queue etc. folders in je mailroot nalopen
• IIS / SMTP logs nakijken
• debuggen

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Draait de ene toevallig winXP of 2003 en de ander 2000?
Dan zou het kunnen zijn dat je CDONTS.dll niet geïnstalleerd(gerigistreed) hebt.

Deze is nml. bij winXP en 2003 niet meer meegeleverd en vervangen door CDOSYS(als ik me niet vergis).

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Oké het werkt nadat ik hem in de Virtuel smtp server heb domein heb geforward om zo te zeggen naar de mailserver

W3designer.nl

Pagina: 1