Zoekfunctie bestanden windows

Pagina: 1
Acties:

• davhor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Na eindeloos gezocht en geprobeerd te hebben loop ik toch tegen de |:( , dus post ik de vraag dan toch maar.

Aangezien ik op een server allerlei oude macfiles door gewone windows files heb staan, krijg ik met het backuppen van mijn gegevens een foutmelding. Het gaat hier om bestanden waar een . "punt" in staat.

Nu probeer ik via de zoekfunctie van windows al deze bestanden te vinden, zodat ik ze gemakkelijk kan aanpassen. Dus zonder veel speurwerk in alle directories.

Nu zoek ik dus op . maar dan vindt je natuurlijk ook alle .doc bestanden e.d.

Is het mogelijk om alleen in de bestandsnaam te zoeken en dat de .extensie wordt buitengesloten.

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

in alle bestanden staat inderdaad een punt. Kun je iets duidelijker omschrijven wat je nu zoekt?

Als je zoekt naar
.bestand
kun je filteren op
.*
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• davhor

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Spider.007 schreef op 05 april 2004 @ 10:21:
in alle bestanden staat inderdaad een punt. Kun je iets duidelijker omschrijven wat je nu zoekt?

Als je zoekt naar
.bestand
kun je filteren op
.*
:)
Ik ben op zoek naar bestanden, waarbij in de bestandsnaam een . staat. Dus bijvoorbeeld:

"ik ben . een bestand.doc"

Indien ik op .* zoek, vindt hij helemaal niks, terwijl er toch bestanden zijn, waarin punten staan.

Meestal is dit bestand..extensie, maar ..* schijnt ook niet te werken.

Verwijderd

Ik zou eens proberen zoeken op *.?*.?* zo verplicht je windows denk ik van alleen maar de resultaten te tonen waar wel degelijk minstens 2 punten in voorkomen.

• davhor

davhor

www.fon.com

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:31:
Ik zou eens proberen zoeken op *.?*.?* zo verplicht je windows denk ik van alleen maar de resultaten te tonen waar wel degelijk minstens 2 punten in voorkomen.
Super, dat is de manier. Thx _/-\o_

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel nog even over welke Windows het hier ging? :)
Pagina: 1