Toon posts:

philips dvd+rw media probleem icm nec 2500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele weken geleden heb ik 10 philips dvd+rw schijfjes in de aanbieding gekocht.
Als ik hier een data backup op wil zetten, gaat het in 80 % van de gevallen fout.
Meestal krijg ik een power calibration error. Vervolgens is de schijf (bijna) niet meer te wissen. De volgende keer dat ik het probeer gaat het weer mis.
De dvd+rw's hebben als mediacode philips 041. Ik probeer te branden op 2,4 en 4 met beiden hetzelfde resultaat.
Naderhand krijg ik ook crc errors bij het uitlezen ervan.
De dvd brander is geprobeerd als primary slave en secondary master en de voedingslijnen zijn goed.
Op princo 4 x dvd-r gaat het wel goed...
Is dit een slechte batch of is er wat anders aan de hand?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-02 16:38

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 09:54:
Enkele weken geleden heb ik 10 philips dvd+rw schijfjes in de aanbieding gekocht.
Als ik hier een data backup op wil zetten, gaat het in 80 % van de gevallen fout.
Meestal krijg ik een power calibration error. Vervolgens is de schijf (bijna) niet meer te wissen. De volgende keer dat ik het probeer gaat het weer mis.
De dvd+rw's hebben als mediacode philips 041. Ik probeer te branden op 2,4 en 4 met beiden hetzelfde resultaat.
Naderhand krijg ik ook crc errors bij het uitlezen ervan.
De dvd brander is geprobeerd als primary slave en secondary master en de voedingslijnen zijn goed.
Op princo 4 x dvd-r gaat het wel goed...
Is dit een slechte batch of is er wat anders aan de hand?
Welke firmware gebruik je? Probeer ook eens iets anders dan Nero, Nero geeft de laatste tijd wel vaker problemen :(

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
De originele firmware (1.06 geloof ik).
Maar het is opgelost. 2 maanden na aankoop zijn de schijfjes omgeruild! Gewoon direct zonder te testen (Dixons).
Het was idd een slechte batch. Van de nieuwe zijn er al 5 goed gegaan.

Verwijderd

Had je ook andere problemen met philips dvd rw's i.c.m. je NEC 2500? Ik heb nu hetzelfde probleem, had een complete backup gemaakt van systeem op een dvd rw van philips. Heb hem daarna nog een paar keer gebruikt om bestanden op het systeem terug te zetten. Nu had ik de dvd rw weer nodig en ineens is de schijf helemaal leeg? :S