Toon posts:

Microstar MSI 6167 K7 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ff met een paar problemen wat betreft de betrouwbaarheid van de MSI 6167 van Microstar. Ik heb gehoord dat dit nie zo betrouwbaar is en op funprice.nl kwam ik de let op regel tegen dat je er geen banshee matrox en savage kaarten aan moest hangen...
Hoe zit dit precies?

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Euhhmmm... Volgens mij was dat echt opgelost met die nieuwe firmware.

Maar in de winkels doen ze daar vrij stil over omdat ze gewoon bang zijn dat je terug komt met een verkeerd geflasht bord.

En ze moeten nog die lading met oude revisies kwijt dus. :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Topicstarter
Verklaar u nader svp...
En welke alternatieven zijn er?
(Asus heeft een bord dacht ik)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
De Asus K7m, ook een lang probleem verhaal. Ik heb er ééntje en die doet het nu uiteindelijk toch wel aardig. Ik moet bij het aanzetten van de computer wel eerst op reset drukken om te booten.

Groot voordeel is de FSB tweak zodat je je CPU kan overklokken zonder hem open te breken. Erg ver kun je hem er overigens niet mee opvoeren. Mijn 500 mhz CPU gaat niet verder dan 570 Mhz, vermoedelijk door de te hoge bussnelheid (114).

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb nu zelf ruim een maand de MSI 6167. Ik heb maar meteen Win98 opnieuw erop gezet en de nieuwste drivers voor de Viper 770.
En het loopt als een zonnetje. In de hele maand nog geen enkele crash of wat dan ook gehad. En ik ben niet bepaald lief voor dat ding.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Ik heb de Asus K7M, met de nieuwste bios geflashd (126), met een 600 erop. De Asus is de beste om mee over te clocken, maar is ook de snelste van allemaal (afgezien de nieuwe 133 mobo's). En met de nieuwste (beta) bios kan je ook Super bypass aan/uit zetten, en de L1 cache doet het ook gewoon. De eerdere revisions waren inderdaad minder, maar de laatste is goed hoor. Dus als je nog PC100 hebt liggen, zou ik voor de Asus gaan, anders zou ik PC133 geheugen kopen en een 133MHz mobo kopen van Epox.
Jag
Pagina: 1