Toon posts:

Snelkoppeling deleted van buroblad, maar ook bij andere XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diverse gebruikers aangemaakt onder XP.
Wanneer ik een programma installeer dan krijgen alle gebruikers een snelkoppeling op hun buroblad.
Wanneer 1 van de gebruikers die snelkoppeling verwijderd van zijn buroblad dan is de betreffende snelkoppeling ook van alle andere burobladen verdwenen.

Dit wordt veroorzaakt omdat XP de snelkoppelingen in de map ´all users´ plaatst.

Hoe kan ik voorkomen dat bij de volgende installatie de snelkoppelingen in de all users worden geplaatst. Beter zou het zijn als dit in zowel all users als ook in de personal mappen gezet wordt.
Of is er misschien een andere manier die voorkomt dat wanneer 1 van de gebruikers het icoon van zijn buroblad haalt dat ie dan bij iedereen verdwenen is.

Hoop dat iemand mij kan helpen :?

Verwijderd

Probeer eens te kijken of je een optie in de installatie van je programma's hebt in de aard van:
- Install for this user
- Install for all users

En indien die niet aanwezig is, zal je de snelkoppeling van all users moeten kopiëren naar de betreffende users zelf. Dat kan je eventueel in een batch steken.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:05

pistole

Frutter

het lijkt me slimmer om desbetreffende gebruikers gewoon minder rechten te geven, m.a.w. zorgen dat ze het niet mogen verwijderen.

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 09:55:
Probeer eens te kijken of je een optie in de installatie van je programma's hebt in de aard van:
- Install for this user
- Install for all users

En indien die niet aanwezig is, zal je de snelkoppeling van all users moeten kopiëren naar de betreffende users zelf. Dat kan je eventueel in een batch steken.
Bij een vriend van mij worden ze default ook in de persoonlijke mappen gezet en die kan dus wel een snelkoppeling deleten en blijft dan bij de andere staan. Volgens mij is dat ook de default instelling in XP

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:10:
[...]

Bij een vriend van mij worden ze default ook in de persoonlijke mappen gezet en die kan dus wel een snelkoppeling deleten en blijft dan bij de andere staan. Volgens mij is dat ook de default instelling in XP
Nee, hangt van het programma af.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeer bijv het spel ´kippen schieten´.
Mijn vader wil dat niet op zijn buroblad en delete de snelkoppeling.
Dan is ie bij mij dus ook weg.

Ik wil dus dat iedereen kan doen met zijn snelkoppelingen wat hij of zij er mee wil.
Dan kan ik de snelkoppelingen wel gaan kopieren naar de persoonlijke mappen, maar er moet toch een manier zijn waardoor je dat structureel kunt veranderen=

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 10:18 ]

Verwijderd

Log in als administrator, of als iemand met administrator rechten.

Ga naar administrative tools, dan naar computer management, dan users.

Rechts klik een naam, klik op properties(eigenschappen), ga naar het tabblad profile. Geef hier een pad in waar je wilt dat de profile moet worden opgeslagen. BV c:\profiles\naamgebruiker
Als deze folder niet bestaat wordt hij automatisch aangemaakt.

Doe dit voor elke gebruiker. Nu kan elke gebruiker zijn eigen aanpassingen maken zonder dat dat gevolgen heeft voor een ander 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:17:
Log in als administrator, of als iemand met administrator rechten.

Ga naar administrative tools, dan naar computer management, dan users.

Rechts klik een naam, klik op properties(eigenschappen), ga naar het tabblad profile. Geef hier een pad in waar je wilt dat de profile moet worden opgeslagen. BV c:\profiles\naamgebruiker
Als deze folder niet bestaat wordt hij automatisch aangemaakt.

Doe dit voor elke gebruiker. Nu kan elke gebruiker zijn eigen aanpassingen maken zonder dat dat gevolgen heeft voor een ander 8)
Maar dan komen bij het installeren van programma´s toch nog steeds de snelkoppelingen in mapje ALL USERS terecht? En dus zou het probleem blijven bestaan!?
Pagina: 1