Ventilatie computer meubel

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108254

Topicstarter
Voor mijn nieuwe pc-kast/audio meubel had ik een vraag over de ventilering. Vanwege de beperkte ruimte voor dit meubel wordt alles vrij krap. Het meubel wordt gemaakt van 10 MM MDF of Multiplex

Zoals jullie in de afbeelding kunnen zien. is de kast 52 cm breed. Vanwege de breedte van de pc/stereo hou ik aan de zijkanten naast de pc een kleine cm over. De achterkant van het meubel blijft wel helemaal open.

Nu plaats ik voor de PC een plank waarop de aan/uit schakelaar wordt bevestigd. Dus de voorkant bij de pc wordt helemaal dicht.

Het systeem wat hierin geplaatst wordt is een pentium honderd met een vrij grote schijf. Deze pc staat maximaal 6 uur achter elkaar aan, en heeft een cooler op de processor.

Nu is mijn vraag of deze pc niet te warm wordt in deze kast, vanwege die kleine cm ruimte aan beide zijkanten. Ik ga de metalen behuizing van de pc eraf halen zodat de warmte een beetje uit de kast kan. Of is het toch verstandig om aan de achterkant met een fan frisse lucht naar binnen te blazen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 108254 op 05-04-2004 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 17:49
En met de juiste URL:
Afbeeldingslocatie: http://server7.drakenet.org/~grumpie/Installatie.jpg

(als jij dat plaatje nou even cropt, want uit naam van iemand anders de layout verneuken met zinloos wit, da's zo zonde...)

En dan een antwoord waar je iets aan hebt:
De achterkant is dus open?
En het gaat om een Pentium 100?

Lijkt me duidelijk dat die zeker niet te warm gaat worden in die kast. Er van uit gaande dat je er niet 7 zware SCSI harddisks in gaat hangen...

[ Voor 82% gewijzigd door dreamscape op 05-04-2004 09:11 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Geen probleem. Ik zou de kap er zelfs op laten zitten voor een betere airflow langs de warme delen.

Wel opletten dat hij genoeg lucht kan aanzuigen. Waarschijnlijk zit zijn "aanzuiggat" (had geen beter woord :9 ) vooronder bewerk het front (van de computer) anders een beetje zodat hij een groter "aanzuiggat" heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door nuclear waste op 05-04-2004 09:48 ]

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ff gaatje in de achterkant kan weinig kwaad, als je het thv. de voeding doet blaast je voedingsfan direct naar buiten, blijft dat beetje warmte ook niet in de kast hangen.

[edit] blaat, ik moet beter lezen...

Dit moet idd. weinig problemen opleveren, die zijpanelen doen normaal gesproken ook niet zoveel kwa ventilatie (dicht :P )

[ Voor 33% gewijzigd door SetsunaKaede op 05-04-2004 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

@ SetsunaKaedeer even beter lezen : er zal geen achterkant zijn ;)

edit:
ik moet sneller typen

[ Voor 45% gewijzigd door nuclear waste op 05-04-2004 09:20 ]

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

dreamscape schreef op 05 april 2004 @ 09:08:
En met de juiste URL:
[afbeelding]

(als jij dat plaatje nou even cropt, want uit naam van iemand anders de layout verneuken met zinloos wit, da's zo zonde...)

En dan een antwoord waar je iets aan hebt:
De achterkant is dus open?
En het gaat om een Pentium 100?

Lijkt me duidelijk dat die zeker niet te warm gaat worden in die kast. Er van uit gaande dat je er niet 7 zware SCSI harddisks in gaat hangen...
je kan ook gewoon dit doen ;) :

code:
1
 [img=600]url.van.plaatje.nl[/]

@ TS:

Denk niet dan een pentium 100 veel warmte zal geven. Ik zou wel 2 fans in je kast naar buiten toe richten, zodat de warme lucht iig wel weg geblazen wordt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

leesprobleem @ GOT :X
edit:
including me :)

er zal geen achterkant zijn dus : zijn voedingsfan blaast naar buiten : lijkt mij genoeg koeling voor zijn systeem

[ Voor 12% gewijzigd door nuclear waste op 05-04-2004 09:29 ]

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

nuclear waste schreef op 05 april 2004 @ 09:23:
leesprobleem @ GOT :X

er zal geen achterkant zijn dus : zijn voedingsfan blaast naar buiten : lijkt mij genoeg koeling voor zijn systeem
Lees probleem bij jouw wijsneus. Eerst lezen, dan blaten :P. Ik zeg zijn kast oftwel zijn PC kast niet zijn zelfgemaakte computer kast. Lijkt mij dat er dan nog wel plaats is voor 2 fans m naar buiten te blazen, ook al is er geen achterkant :)

offtopic:
OK ik had misschien case moeten zeggen, maar maakt niet uit :P

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 05-04-2004 09:28 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 14:24

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je je nog zorgen maakt zou je onder in de beide kasten een gat kunnen maken zodat de intake niet aan de voorkant, maar de onderkant van de kast zit. Zet hier wel een stoffilter op ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108254

Topicstarter
Oke, plaatje is gefixed.

Als ik de reactie zo een beetje lees, is het niet nodig om extra fans aan te sluiten aangezien er geen 7 SCSI Disken in komen :)

In het meubel zin inderdaad geen achterkant dus de voedingsfan blaast regelrecht naar buiten.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga vanavond beginnen met bouwen dus ik houd jullie op de hoogte.

Toch nog heel even een vraag, begreep ik goed dat het nodig was dat ik in de nieuwe frontplaat (van hout) een gat moet maken ?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 108254 op 05-04-2004 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste

nuclear waste

<onzin>

nee niet nodig dat stuk van mij gaat over het front van de pc-kast

</onzin>

Pagina: 1