Goedendag.
Videobewerken is een hobby die veel tijd kost, maar het omzetten van avi naar mpg kost nog veel meer tijd. Ik heb op dit moment een Athlon XP 2400 en gebruik de softwarematig mpegencoder TMPGenc omdat deze naar mijn mening nog steeds een hoge kwaliteit biedt (iets wat de hardwarematige encoders niet bereiken)
Het probleem is echter de snelheid
Aangezien TMPGenc Intel HT ondersteund, en ik geen benchmarks kan vinden van mijn Athlon XP 2400 tegen een processor met HT, vraag ik of er iemand is met een snelle Intel CPU met HT (of een andere snelle CPU) die voor mij het volgende kan meten.
* Gebruik een 5 minuten duredende DV film
* Gebruik de DVD PAL template
* Stel bij de instellingen het volgende in
* rate controle mode: 2 pass vbr met een average van 3500 en een minimum van 0
* DC component precision: 10 bits
* Motion search precision : High Quality
* Noise reduction vink je aan en laat je op de standaard instellingen staan
* Clip frame: Top 3 en vink Top mask aan
* No motion search for stil picture... aanvinken
* tenlsotte het geluid op 192
Bij mij op mijn Althlon XP duurt het dus 72 minuten om dit filmpjes met deze instellingen om te zetten. Ik ben erg benieuwd hoe snel dit bij andere mensen gaat met dezelfde instellingen
Gabriek
Videobewerken is een hobby die veel tijd kost, maar het omzetten van avi naar mpg kost nog veel meer tijd. Ik heb op dit moment een Athlon XP 2400 en gebruik de softwarematig mpegencoder TMPGenc omdat deze naar mijn mening nog steeds een hoge kwaliteit biedt (iets wat de hardwarematige encoders niet bereiken)
Het probleem is echter de snelheid
Aangezien TMPGenc Intel HT ondersteund, en ik geen benchmarks kan vinden van mijn Athlon XP 2400 tegen een processor met HT, vraag ik of er iemand is met een snelle Intel CPU met HT (of een andere snelle CPU) die voor mij het volgende kan meten.
* Gebruik een 5 minuten duredende DV film
* Gebruik de DVD PAL template
* Stel bij de instellingen het volgende in
* rate controle mode: 2 pass vbr met een average van 3500 en een minimum van 0
* DC component precision: 10 bits
* Motion search precision : High Quality
* Noise reduction vink je aan en laat je op de standaard instellingen staan
* Clip frame: Top 3 en vink Top mask aan
* No motion search for stil picture... aanvinken
* tenlsotte het geluid op 192
Bij mij op mijn Althlon XP duurt het dus 72 minuten om dit filmpjes met deze instellingen om te zetten. Ik ben erg benieuwd hoe snel dit bij andere mensen gaat met dezelfde instellingen
Gabriek