Toon posts:

MP3 afspeel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn cd's omgezet naar MP3, maar nu als ik naar een mixcd luister dan tussen twee nummers klinkt het helemaal kut. Omdat de mp3 speler op mijn cpu (winamp 5 free) dan toch even "overspringt" ipv mooi soepel doorloopt ?? wat kan ik hier tegen doen
????

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:33

DataGhost

iPL dev

zoeken op google misschien?
zoek naar iets van gapless output winamp, dan zit daar vast wel een plugin tussen die de stilte weghaalt... volgens mij zit zoeits zelfs redelijk standaard bij winamp
foobar kan dit ook
en je kan ofc ook de cd rippen in 1 nummer of de mp3tjes samenvoegen (zoek naar mp3 joinen ofzo )

wordt opzich wel van je verwacht hoor (zeg anders even dat, en waarop je hebt gezocht)

Verwijderd

Je kunt proberen om (als je Nero gebruikt) de pauzes tussen de nummers op 0 seconden te zetten. Daarnaast zijn er voor winamp plugins te dowloaden die er ervoor zorgen dat de nummers uit"faden"; niet plotseling ophouden, maar voor een bepaalde tijd in volume zakken. Misschien helpt dit je wat.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:33

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 07:08:
Je kunt proberen om (als je Nero gebruikt) de pauzes tussen de nummers op 0 seconden te zetten. Daarnaast zijn er voor winamp plugins te dowloaden die er ervoor zorgen dat de nummers uit"faden"; niet plotseling ophouden, maar voor een bepaalde tijd in volume zakken. Misschien helpt dit je wat.
hij bedoelt dat zijn cd in weze 1 nummer is, een mix zegmaar.. er is dus geen stilte op de cd, en dat heeft ie in winamp wel. pauzes op 0 seconden zetten zal helaas niet helpen tenzij je in 1 mp3 bestand ript, die pauze zit in winamp en elk progsel wat ik ken... het sluit namelijk de driver af na het spelen van een mp3tje en meot die weer opnieuw openen, daardoor krijg je die gap. met zo'n gapless plugin houdt ie de driver juist open

Verwijderd

Topicstarter
dus wat je eigenlijk zegt dataghost is dat er dus geen mogelijkheid voor is. Kan me nauwelijks voorstellen dat zou dus wel een groot nadeel zijn van mp3 tov cd audio. Er moet toch wel een progje zijn die de volgende track al preload lijkt me ???

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand met een goed idee hierover of is het echt onmogelijk .............

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

afaik is dit gewoon mogelijk met winamp, maar ik zou niet weten waar je die setting kan vinden
en als het echt niet lukt kan je altijd nog proberen om de bestanden samen te voegen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Er is een truukje:
-winamp openen
-preferences
-outpur plugins
-directsound
-configure
-buffering
-buffer length: 2000ms
-prebuffer:500ms
-buffer-ahead:505ms
-dan naar de tab 'other' en 'remove silenceat beginning/end of track' aanvinken
-crossfading uitzetten

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Topicstarter
Je doet je achternaam eer aan Leo, dit was inderdaad de oplossing hij draait nu soepeltjes af. Weet je toevallig ook welke draagbare MP3 speler dit zou kunnen???

Bedankt voor de tip man !

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:02

sjaakaq

It might get loud

Ik vrees geen enkele...de ihp 120 nog als beste.

Als je een speler kkopt die OGG afspeelt dan kan het wel; OGG is dacht ik 'gapless'.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 08-04-2004 21:41 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1