Toon posts:

SB5100 incl DHCP server + delen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een casema Power abbo en vroeg me af of het mogelijk is nu de Casema van L2tp (met login) naar DHCP (zonder login, en alleen verificatie dmv mac adres modem) of het mogelijk is dat de motorola modem (SB5100) met geintegreerde DHCP server het internet kan verdelen via een switch op de volgende manier.

Modem SB5100 (+DHCP) <=crossover cable=> Switch <=patch cables=> Clients

???

• Necrocon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01-2024
Hoi,

Zoals ik het begrijp, zoals het in de Modem omschreven staat.

Zou de Modem zelf het internet delen maar ik begrijp niet helemaal hoe hij dat kan want je kan niet een computernaam of IP instellen waardoor de modem als computer gezien kan worden zoals bij een Router.

Ik zit het hetzelfde eufel want had 3 computernamen maar na de nieuwe modem mag ik er nog maar 2 van @home, mooi klote want nu kan server niet online.

Als ik er uit ben hoor je het

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Necrocon schreef op 24 mei 2004 @ 00:57:
Hoi,

Zoals ik het begrijp, zoals het in de Modem omschreven staat.

Zou de Modem zelf het internet delen maar ik begrijp niet helemaal hoe hij dat kan want je kan niet een computernaam of IP instellen waardoor de modem als computer gezien kan worden zoals bij een Router.

Ik zit het hetzelfde eufel want had 3 computernamen maar na de nieuwe modem mag ik er nog maar 2 van @home, mooi klote want nu kan server niet online.

Als ik er uit ben hoor je het
hoezo ineens 2?

ik heb ook van ze een nieuw modem gehad en gewoon mn 3 namen behouden :)

ben intussen al bij CCXXXXXX-H aangeland :)
CCXXXXX-A -> ipnummer xxx.xxx.xxx.255 en dat mag niet broadcast adres 8)7
goed begin :)

-B aangevraagt in de tijd dat nog kon :7
-C gelijktijdig met B aangevraagt :)
-D gekregen als vervaning van -A ( hebben ze 2 weken over moeten na denken om tot de ontdekking te komen dat het een broadcast adres was 8)7 )

toen problemen met de com21 gekregen, vervangen voor een andere com21, paar maanden goed, weer problemen ed ( DHCP aanvragen voor ip nummers gingen fout )

toen kregen we ineens
-C zie boven nog
-D zie boven
-E aangemaakt omdat ze dachten aan een fout in hun software

geen suc6 :) bij de buren geprobeert ook com21, werkte t wel,
Yawnz toen kregen we dus een nieuw modem :D de 4200E :)

-E <- gekregen ivm mogelijke software fout :D
-F <- gekregen samen met nieuw modem :) waarom wist ik toen nog niet
-G <- zelfde als F :P

dhcp vanaf @home werkte weer huray,
alleen -E kwam niet internet op, bleek later omdat -e nog in 217.xxx.xxx.xxx zat en de F en G in 82.xxx.xxx.xxx liggen :)

-F <- nog altijd t zelfde als de vorige
-G <- same here
-H <- als replace ment voor -E met ip in de 82.xxx.xxx.xxx range
OT:
mijn 4200E geeft alleen DHCP als er GEEN parameters vanaf de ISP binnen als van dat die modem geauth is op het netwerk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 24-05-2004 02:03 ]

404 Signature not found