[Outlook 2000] Archive functie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik ben recentelijk eens outlook 2000 gaan gebruiken, maar nu start dit programma bij mij niet al te snel op (vergeleken met word, IE of excell enzo), dus ik dacht ik ga mijn mailboxen archiveren, zodat ze leger zijn en outlook zich daar in elk geval niet op stukbijt ofzo. Maar dat lijkt niet echt te werken. Ik heb bij autoarchive "elke 14 dagen" en al mijn mailboxen geselecteerd, ik heb per mailbox geselecteerd dat na 3 maanden de mail verplaatst moet worden naar het archief (of gewist) en ik heb handmatig de archive gestart (een keer "volgens autoarchive" en een keer handmatig gewoon op de "inbox" gekozen).

Naar mijn idee moeten dan alle mails van voor januari in mijn archive.pst terechtkomen en moeten de dbx bestanden een FLINK stuk kleiner worden, maar dat gebeurt niet. m'n Inbox en folders daarin blijven gewoon net zo groot als ze zijn (180Mb aan mailzooi) en als ik ze na het archiveren bekijk, staan de mails van voor januari er gewoon nog.

Ik heb met archive in de helpfunctie zo goed mogelijk gekeken wat ik evt fout zou doen, maar ik kom er niet uit, of ik snap niet zo goed wat die archive functie doet. Weet iemand wat ik verkeerd doe of verkeerd snap?

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 05-04-2004 02:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Bij auto archiveren om de $tijdsinterval vraagt Outlook bij mij als die tijd voorbij is doormiddel van een messagebox als ik daadwerkelijk wil archiveren. Is dit bij jou ook het geval?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Outlook kijkt niet naar de Verzonden/Ontvangen datum om te archiveren, maar naar de modified datum. Hoewel een mail bv op het eerste zicht reeds maanden oud is, kan deze onlangs gewijzigd zijn (doordat je hem bv van folder hebt verplaatst) waardoor AutoArchive de mail straal negeert.

En als het dat niet is en je weet zeker dat je alles goed hebt ingesteld... Welkom bij de vele honderden Outlook-gebruikers die AutoArchive nooit aan de praat hebben gekregen. Op de Microsoft nieuwsgroepen kom je tal van zulke berichten tegen. Het probleem doet zich trouwens voor bij alle Outlook versies.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JvS schreef op 05 april 2004 @ 02:01:
[...] moeten de dbx bestanden een FLINK stuk kleiner worden, [...]
Hier maak je een denkfout. DBX bestanden worden door Outlook Express gebruikt en niet door Outlook 2000. Je kunt ze eenmalig importeren maar daar blijft het ook bij. Als je vervolgens alleen nog maar Outlook 2000 gebruikt, zal er verder niks meer met die DBX bestanden gebeuren.
Waarschijnlijk heb je ergens in je profile nu een Outlook.pst file staan die groter wordt naarmate je meer mail download en beperkt kleiner wordt als je mail weggooit ( voor maximaal resultaat moet je'm comprimeren met de bijgeleverde tool )
Overigens is het niet zo zinnig om autoarchive te doen als je Outlook 2000 voor je POP3 account gebruikt; je verplaatst mail van het ene bestand naar het andere, maar 't blijft evenveel schijfruimte kosten. Het enige wat je er mee opschiet is dat ze een beetje chronologisch geordend worden. Persoonlijk orden ik ze liever op onderwerp in verschillende folders.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==