[Windows Messenger] hulp op afstand en msg versies?

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Ik moet binnekort een keertje op afstand troubleshooten. Nou wou ik dat via MSN doen - dus niet Windows messenger. Die heb ik uitgeschakeld volgens Windows Operated Systems - FAQ En dat wilde ik ook graag zou houden, hou niet zo van ingebakken dingen ;)

OK, so far so good. Maar als ik nu iemand via MSN om hulp op afstand laat vragen, krijg ik een mededeling dat mijn windows messenger niet de laatste versie is...en dat ik die moet updaten.

Mijn vraag: ok, nodig zal het wel zijn, maar:
- wat is het effect als ik windows messenger laat updaten (moet ik dan weer alles uitschakelen, weinig zin in, evenals in een vernachelde XP setup)

- hoezo zijn die versies niet compatible, want ik weet dat aan de andere kant msn 6.1 gebruikt werd en ik zelf 6.0 gebruik...zou toch moeten werken.

- wat heeft Windows Messenger specifiek dat msn niet heeft voor hulp of afstand???

Help anyone?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Hier kun je in ieder geval de losse install van "windows messenger 4.7" (de nieuwste 8)7 ) downloaden.

Heel toevallig zit ik met hetzelfde probleem. Ook wil ik de mogelijkheden van "hulp op afstand" via MSN 6.1 uitproberen omdat dit zeer gemakkelijk schijnt te zijn. Ook ik had de windows messenger handmatig verwijderd van m'n systeem omdat ie alleen maar conflicten geeft met MSN messenger. Nu inmiddels staat ie er weer op. Hulp op afstand ga ik deze week even uitesten.

Wat ik er van begrijp is dat "MSN messenger" de "Windows Messenger" nodig heeft om dit proces te kunnen starten. Erg raar en dom dat ze niet gewoon alles in 1 versie hebben!

Al met al zit ik dus met dezelfde vragen en ben erg benieuwd naar verder reply's.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:14

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Heb 'hulp op afstand' al meerdere keren gebruikt en je moet om een of andere reden idd dezelfde versies en windows messenger hebben. Volgens mij heeft dat te maken met een bepaalde dll file die bij windows meesenger wel zit en bij msn niet. Ik heb er nl ook al probs mee gehad met samurize. Je kon hiervoor een plugin dloaden die ook verwees naar een dll en die niet vond dus deed de hele boel het niet. Ik zal morgen ff zoeken of ik erachter kan komen welke dll dat was...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Maar even een update, om dit verhaal compleet te maken: heb hulp op afstand dus wel gewoon aan de praat gekregen toen ik Windows Messenger weer toestond te starten (zie FAQ WOS)....Gewoon ff met Wmsg aangemeld ipv MSN.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)