Mijn Newe Pc Samenstelling.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Maniac19800
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 13:30
Hoi,

Leuke site en forum(s).

Ik wil weten of iemand ervaring met deze spullen heeft en of iemand mij kan vertellen of dit een goede configuratie is of dat er wat anders in moet.

Ik wil een stabiele pc samenstellen , er word veel mee geinternet/tekstverwerking/websites bouwen/spellen/donwloaden mee gedaan.

Dit is mijn eigen setup na lang zoeken ook gebruik gemaakt van tweakers.net.

Behuizing: 3R Systems Air (Zwart)
Casemodding: 3R Systems Zijpaneel voor Air Design - Zwart
Voeding: ATX - 350 Watt PSU - BE Quiet Blackline 1.3 1 Fan
Cpu: CPU P4 INTEL 2.80GHz SOCKET 478 512kb L2 800MHz BOXED
Moederbord: Asus Intel P4C800 Deluxe / Chipset Intel 875P FSB 800 MHz
Videokaart: Club 3D Ati radeon 9200 256mb
Geheugen: 2x TakeMS 512MB DDR-RAM/400 PC3200 CL 3,0
Hardeschijf: 2 x DiamondMax Plus 9 (160 Gig, 8mb cache)
Dvd-brander: NEC DVD-Rewriter ND-2500 zwart
Dvd-rom: PLEXTOR PX-116A 16X 48X IDE WIT (eventueel zwart)
Floppydrive: NEC 1.44Mb Floppy Disk Drive Zwart

Hopelijk kan iemand mij zeggen of dit een redelijk setup, tegenwoordig is er zoveel new spul te koop.

Sup?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hoi :)

Welkom en fijn dat je dit een leuk forum vindt, echter hebben we hier om de boel in goede banen te leiden een aantal regeltjes. Voor jouw topic is vooral deze wel even leuk om te lezen:
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen
:)

[ Voor 65% gewijzigd door sdomburg op 04-04-2004 23:53 ]

• Maniac19800
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 13:30
Hoi,

Sorry voor het bovenstaande bericht, bedankt dat je mijn fout laat in zien van mij mag je hem verwijderen.

Sup?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als je budget het toe laat, gooi er dan een 9800 (Pro) en als je budget dat niet toe laat, gooi er dan 512 MB totaal in. Heb je een veel betere verhouding voor je games :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Maniac19800 schreef op 04 april 2004 @ 23:53:
Hoi,

Sorry voor het bovenstaande bericht, bedankt dat je mijn fout laat in zien van mij mag je hem verwijderen.
We doen hier niet aan verwijderen, er wordt hier hoogstens een slotje op gezet.

Probeer in vervolg voor je een topic opent even de specifieke FAQ van het subforum door te lezen; vaak wordt je vraag daarin al beantwoord :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoals je hier kan lezen komen dit soort topics mee met speciale regels. Zo willen we graag veel informatie hebben, anders is het vaak moeilijk een oordeel en/of advies uit te brengen. Een voorbeeld van zo'n vraag kan je hier vinden.

Bij dit soort gevallen kan je simpelweg op zoek gaan naar reviews. Door te zoeken naar reviews van je processor, je moederbord en je videokaart krijg je al snel een beeld van de prestaties. Ook kan je op zoek gaan op GoT naar topics over de verschillende hardware. Ik zal je alvast een paar linkjes geven, als steuntje in de rug:
Ati radeon 9200 echt traag
Tien moederborden met i875P-chipset getest
Asus P4C800 i875 moederbord review @ AnandTech

Bij het samenstellen van een systeem komt veel kijken, en veel hiervan kan je ook zelf. Mocht je er echt niet uit komen, kan je alsnog een topic openen. Hierbij moet je dan wel goed laten zien dat je veel zelf hebt uitgezocht; van linkjes tot onderbouwing van je keuze.

[ Voor 4% gewijzigd door Laurent op 04-04-2004 23:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.