Toon posts:

Pinnacle PCTV / Asus A7N8X Deluxe RAID probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allen,

de wanhoop nabij, wel een duidelijk vermoeden waar het zit:
Heb een Pinnacle PCTV kaart gekocht (waarom weet ik nu niet meer... 8)7 -> dikke stress). Mijn systeem draait stabiel, geen fratsen, alles prima... zonder PCTV kaart dan.
Ik prik de kaart in mijn Asus A7N8X Deluxe en de PC start niet meer helemaal door. Volgens mij conflicteert hij met de RAID controller, want ik zie de reguliere Silicon Image boodschapjes niet voorbij schuiven. In plaats daarvan wordt ik getracteerd op Nvidia Boot Agent (ik neem aan omdat hij geen opstartschijf kan vinden).

Geprobeerd:
Ik heb meerdere PCI sloten geprobeerd (allen behalve direct naast AGP - past niet lekker) maar wil echt niet. Drivers nagelopen, alles gelezen op tweakers, google, pinnacle, etc wat wellicht kon helpen. Wel veel slechte ervaringen gelezen met TV kaarten, maar niets dat mij hielp.

Vraag:
Weet iemand hoe ik mijn TV kaart en RAID controller (Silicon Image Sil 3112A) kan helpen om toch samen te werken? Ik heb wel gelezen over het toewijzen van IRQ poorten, heb daar naar gezocht maar werd mij niet duidelijk hoe ik dit moest aanpakken (trial & error??). Kan het inderdaad een IRQ conflict zijn?

Ik zou zeer aangenaam verrast zijn als iemand me kon helpen _/-\o_...

Systeem:
- Asus A7N8X Deluxe, laatste Bios 1007
- Athlon XP 2600+ (niet overclocked)
- Twinmos 1024MB PC3200 Dual Channel
- 2 * Maxtor 160GB DiamondMax Plus 9, 8MB SATA op RAID 0.
- Club3D Nvidia FX5900XT

Verwijderd

Topicstarter
* Schopje *