Toon posts:

MS Dos onder XP,

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren & Dames,

Ik heb een DOS programma om de board computer van mijn auto uit te lezen, deze maakt gebruik van beide COM poorten van mijn PC. Alleen als ik dit DOS programma probeer te draaien onder windows XP prof, dan crashed het programma. Ook in compatibliteits mode werkt het niet, ik draai dus windows xp, en mijn schijf is compleet NTFS.
Ik had ooit een hele oude 486 met DOS, maar deze heeft het voor gezien gehouden, en nu wil ik wel de board computer van mijn auto kunnen uitlezen. Dus de vraag is:

hoe kan ik onder windows xp prof, een dos prog laten werken, met 2 serial poorten?

Graag als je een reactie geeft waar software word voorgestelt geef dan de link naar de website.

Thanx

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom gebruik je niet gewoon een MS DOS bootflop? Desnoods maak je er een bootcd van. Lijkt me iig beter dan de zooi te gaan emuleren onder windows

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Geen WinXP Prof booten.

Werken met een boot diskette waar DOS opstaat en je programma, of met een boot diskette waar DOS op staat en een gedeelte van je HD (ff met PQmagic gaan klooien) in FAT32 zetten.

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:54

WiXX

Kijk uit malloot een...

Wil je de boordcomputer uitlezen of de kilomterstand terugzetten?

Iniedergeval moet je gewoon een dos boot floppy maken

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een bootflop lijkt mij de beste oplossing; een andere mogelijkheid is er niet echt (tenzij je een dualboot wil maken)

http://bootdisk.com/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

al een Virtual Machine geprobeert? Dan kan je Dos op een machine installeren die Windows XP voor je maakt. Bekende toepassingen daarvoor zijn VMWare en Microsoft Virtual PC. Van die laatste is een trial, zodat je t eerst kan proberen(45 dagen) Die toepassingen zijn echter niet gratis(of heel goedkoop) dus wel eerst met de baas(is voor bedrijf of ben je hobbyist?) overleggen ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 04 april 2004 @ 22:32:
al een Virtual Machine geprobeert? Dan kan je Dos op een machine installeren die Windows XP voor je maakt. Bekende toepassingen daarvoor zijn VMWare en Microsoft Virtual PC. Van die laatste is een trial, zodat je t eerst kan proberen(45 dagen) Die toepassingen zijn echter niet gratis(of heel goedkoop) dus wel eerst met de baas(is voor bedrijf of ben je hobbyist?) overleggen ;).
Probleem is dat door deze extra laag je COM poorten waarschijnlijk nogsteeds niet aangestuurd kunnen worden. Het valt natuurlijk altijd te proberen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
hou er rekening mee dat het programma voor dos welke je op een 486 gedraait hebt een 16bit programma was, XP ondersteunt dit geloof ik niet meer, je moet dus echt voor XP werken met bijv. bootable CD van win98 ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Bedankt voor de snelle reactie's. Ik heb de software ff online gezet. (Het is freeware, en virus vrij.) check de software maar op www.xs4all.nl/~dswartz/BMW%20318.rar
Ik heb niet echt veel behoefte aan om met boot cd's en flops te werken, dit omdat mijn laptop geen floppy drive heeft, en de cd-drive kan ik niet bij. (zakkelijke laptop).
Voordat ik ruzie krijg met mensen, de reden voor het uitlezen van mijn board computer is ik heb er elec. ramen ingeboud, alarm, en nog een aantal dingen. Ik moet ook de KM stand vooruit draaien naar de juiste stand. Dit omdat het huidige dashboard niet het orgineel meer is.
Zijn er nog meer tips? ik kan namelijk geen dual boot maken op mijn windows xp bak.

Thanx

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijken of je bios kan booten vanaf een USB-stick, en daar Dos en je progje opzetten.

Firmpete on Aerie Peak

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
Spider.007 schreef op 04 april 2004 @ 22:35:
[...]

Probleem is dat door deze extra laag je COM poorten waarschijnlijk nogsteeds niet aangestuurd kunnen worden. Het valt natuurlijk altijd te proberen :)
Die extra laag kan de com en paralelle poorten zonder problemen aansturen. Zelf heb ik tijden mn foto-printer aangestuurd via een win98 setup in een virtual machine. Werkt prima is alleen een beetje omslachtig.

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ergens bij software updates in tweakers kan je een zg dos emulator vinden.
Werkte prima bij mij met een oudere dos applicatie die ook een com port nodig had

ik heb het inmiddels gevonden, het heet DosboX

http://prdownloads.source...32-installer.exe?download

Suk6

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Kijk voor meer info even op deze site

http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1

[ Voor 9% gewijzigd door flippertw op 05-04-2004 05:33 ]

Pagina: 1