Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 13:27
ik ben dus op zoek naar een mp3 speler.........want die minidisc die ik nu heb werkt voor geen meter.

de eerste die ik op het oog had was de creative zen xtra. hele mooie mp3 speler op zich. daarna viel me oog toch iets meer voor de creative muvo2 4 gb.
is lekker klein......is zeker €50 goedkoper... alleen de opslag is natuurlijk wat minder (maar voor muziek zat.....waar ik hem eigelijk toch het meest voor gebruik)

het nadeel van de creative's is dat je speciale software nodig hebt om de muziek(of data) over te zetten naar de schijf.
dus toen ben ik toch maar ff door gaan zoeken en kwam ik uit op de iriver iGP-100. die dezelde prijs had als de muvo 2 4 gb. deze heeft alleen maar 1.5 gb, wat ik zelf toch wel een groot nadeel vind. voordeel bij deze speler is dat je de muziek direct via verkenner zo over kan zetten.

ik wou dat er een mp3 speler was die beide plus punten had (of is die er ook? >:) )

kunnen jullie me overtuigen om 1 van deze mp3-spelers te nemen of misschien juist niet!!!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-10 22:59
De MuVo2 heeft geen speciale software nodig, ook gewoon drag 'n drop. Dus ik zou voor die gaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Artz op 06-04-2004 22:12 ]

• Yinchie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-10 16:46
Ik las ergens dat MuVo2 juist wel speciale software nodig heeft dus niet helemaal drag 'n drop.
Pas geleden nog gelezen op een site waar ze het hebben gereviewed en op een nederlandse mp3 speler shop.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:09
Ik heb totaal geen ervaring met de creative spelers, maar wel de iriver. Die heb ik namelijk zelf.
Ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden mee ben. De geluidskwaliteit is erg goed, bestanden overzetten is een peuleschil en hij ondersteund het gebruik van playlists. De batterij is goed voor een uur of 10 bij redelijk volume met 160 Kbs Ogg files. Ook zit er een radio in (goed bereik moet ik zeggen).
Voor mij persoonlijk is die 1.5Gb genoeg. Ik heb er nu 9 volledige cd's opstaan en heb nog 500Mb vrij.

• Keen87
Yinchie schreef op 07 april 2004 @ 08:38:
Ik las ergens dat MuVo2 juist wel speciale software nodig heeft dus niet helemaal drag 'n drop.
Pas geleden nog gelezen op een site waar ze het hebben gereviewed en op een nederlandse mp3 speler shop.
idd........dat staat dus in alle reviews.
ik weet niet of iemand die software kent en of het een beetje makkelijk werkt?

de iriver is opzich ook heel mooi en heeft idd een goeie geluidskwaliteit zeggen ze.

maar de muvo 2 ook.....en die is toch een flink stuk kleiner en heeft 4 gb. wat toch wel handig is voor op vakantie

dus als het kan zou ik graag wat meer willen weten over die software van creative >:)

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik heb zelf de creative muvo^2 4GB en je hebt geen extra software nodig. Als je hem inplugt detecteert windows XP de muvo automatisch en in je verkenner zal een extra station verschijnen waarnaar je al je mp3's of data kunt kopieren. Er zat wel een cdrom van creative bij met software maar die heb ik nog niet gebruikt. Ook voor het upgraden van de firmware is die software niet nodig.

• Keen87
-=Indigo=- schreef op 07 april 2004 @ 17:55:
Ik heb zelf de creative muvo^2 4GB en je hebt geen extra software nodig. Als je hem inplugt detecteert windows XP de muvo automatisch en in je verkenner zal een extra station verschijnen waarnaar je al je mp3's of data kunt kopieren. Er zat wel een cdrom van creative bij met software maar die heb ik nog niet gebruikt. Ook voor het upgraden van de firmware is die software niet nodig.
bedankt
_/-\o_ ik vond net ook het topic over de muvo nx en de muvo 2
en als ik het zo bekijk is iedereen er heel positief over.
ik ga voor de muvo 2 dus >:)

• Keen87
sorry dat ik weer verder ga in dit topic.........maar ik heb ze bekeken in de winkel........en ik vind hem er erg breekbaar uitzien. toen de iriver in me hand gehad...en dat voelde toch wel een stuk beter.
dus dan toch maar de iriver dacht ik.....ook al is hij "maar" 1.5 gieg. alleen toen ik thuis naar de specs ging kijken, kwam ik erachter dat de accu niet verwisselbaar is.
en dit vind ik zelf toch wel een groot nadeel. wij hebben zelf wel vaker problemen met andere apparaten met accu's thuis. dus hier gaat niet echt me voorkeur naar uit.

wat vinden jullie....stel ik me aan? en gaat de accu wel lang genoeg mee of kan ik nog terug ermee als de accu slechter word (zit toch 2 jaar garanties op)

edit: of is het misschien mogelijk om de schroefjes los te maken en toch een andere accu erin te zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Keen87 op 15-04-2004 21:53 ]

Verwijderd

Ik heb eens zitten zoeken naar info over die muvo2 met 4GB, maar nergens wordt er aangegeven wat voor soort geheugen er nu inzit.

Ik ben namelijk opzoek naar de Muvo2 versie met een 4GB flashcard, dus geen harde schijf. Harde schijven gaan altijd kapot bij mij... in zo'n ding helemaal.

Weet iemand of die leverbaar is in Nederland, zo ja, wat die kost, zo nee, wanneer die wel leverbaar is en wat de prijs zal zijn.

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 09:25
Misschien is de Philips HDD-060 een idee? 1.5 gigabyte voor 180 euro (Pixelmania.com)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:08
Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 20:06:
Ik heb eens zitten zoeken naar info over die muvo2 met 4GB, maar nergens wordt er aangegeven wat voor soort geheugen er nu inzit.

Ik ben namelijk opzoek naar de Muvo2 versie met een 4GB flashcard, dus geen harde schijf. Harde schijven gaan altijd kapot bij mij... in zo'n ding helemaal.

Weet iemand of die leverbaar is in Nederland, zo ja, wat die kost, zo nee, wanneer die wel leverbaar is en wat de prijs zal zijn.
De Muvo 4GB heeft een hitachi microdrive als geheugen, dus geen flashkaart. Zou anders wel een heel duur spelertje worden. Ook de 1,5GB spelertjes hebben vaak een microdrive als opslagmedium.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
X-GeaR schreef op 17 april 2004 @ 20:08:
Misschien is de Philips HDD-060 een idee? 1.5 gigabyte voor 180 euro (Pixelmania.com)
USB 1.1 1337ness :| ;)

Verwijderd

Waslijn schreef op 17 april 2004 @ 21:04:
[...]
De Muvo 4GB heeft een hitachi microdrive als geheugen, dus geen flashkaart. Zou anders wel een heel duur spelertje worden. Ook de 1,5GB spelertjes hebben vaak een microdrive als opslagmedium.
Ik las in de PCM van deze maand dat er in Amerika wel een versie beschikbaar is met 4 GB flashgeheugen en dat deze ongeveeer $ 200 zou kosten.

• HunterPro
  • Niet online
Overigens is de nieuwe GMini van Archos ook erg stoer... de 220 met 20 gb HDD, superklein, en een CF-reader als imagetank-doel... check archos.com :)

Verwijderd

HunterPro schreef op 18 april 2004 @ 12:43:
Overigens is de nieuwe GMini van Archos ook erg stoer... de 220 met 20 gb HDD, superklein, en een CF-reader als imagetank-doel... check archos.com :)
Dat ding ziet er idd stoer uit, maar heeft ook weer een hdd...

Ik heb net even gekeken wat die losse Compact Flash geheugen kaarten kosten van 4 GB, deze gaan richting of ver over de 1000 euro...

In de PCM van mei stond duidelijk dat het om een Muvo2 ging met een 4GB CF card als concurentie voor de ipod mini en dat deze voor 200 dollar te koop in de USA, maar ik kan deze echt nergens vinden...

• HunterPro
  • Niet online
4GB CF zal je noooooit in MP3-spelers tegenkomen. Veel te duur. Ipod, ipod mini, iriver etc passen allemaal small formfactor hdd's of MD's toe. Denk dat je dus nooit een betaalbare 4gb CF zult vinden :)

Die 4gb drive in de Muvo2 is een MicroDrive; da's een harddiskje op het formaat en met de connectors van een CF Type II diskje, die past dus idd ook in je digicam, maar is feitelijk een harddiskje :)

[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 18-04-2004 13:44 ]

Verwijderd

HunterPro schreef op 18 april 2004 @ 13:44:
4GB CF zal je noooooit in MP3-spelers tegenkomen. Veel te duur. Ipod, ipod mini, iriver etc passen allemaal small formfactor hdd's of MD's toe. Denk dat je dus nooit een betaalbare 4gb CF zult vinden :)

Die 4gb drive in de Muvo2 is een MicroDrive; da's een harddiskje op het formaat en met de connectors van een CF Type II diskje, die past dus idd ook in je digicam, maar is feitelijk een harddiskje :)
Maar ik ben er gewoon bang voor dat die harde schijf kapot gaat die erzit...
Als ik zeker weet dat die hdd goed is en tegen mijn manier van gebruiken bestemd is, dan denk ik dat ik zo'n muvo 2 koop

Harde schijven in mijn PC begeven het soms ook op de raarste momenten :?

• HunterPro
  • Niet online
wat is jouw gebruik? Doe je ermee overgooien? Leg je 'm graag met een boog vanaf 10 meter op je bureau? Als je 'm normaal gebruikt, blijft ie normaal functioneren. Easy as that.

Verwijderd

Zo lomp ben ik er ook niet mee, maar zo'n ding kan wel eens vallen... daar moet die tegen kunnen.

Als ik dan toch een ding neem met HDD, misschien kan ik dan beter voor een ipod gaan, maar alleen weet ik niet zeker of dat een goede keus is...

• Keen87
ik heb de iriver IGP-100 bestelt bij www.mp3cdspeler.nl voor €259.
het is jammer dat de muvo 2 gewoon niet wat steviger aanvoelt (en misschien een groter display) anders had ik die genomen. 4gb en zo compact is natuurlijk niet niks.
de philips is ook heel klein....alleen die is idd usb 1.0 EN Philips blijft natuurlijk K...*...T spul.

dus nu de iriver besteld... iets groter..... wel handig dat tie rond is. en hij is natuurlijk ontzettend mooi.
ik vertrouw gewoon op de ingebouwde accu....anders gewoon terug :>

als het goed is ontvang ik hem morgen of overmorgen.
ik hoop dat hij me bevalt, het bleef moeilijk om de perfecte mp3 speler uit te zoeken, omdat die er gewoon niet zijn

Verwijderd

Ik heb even zitten kijken naar die iriver, het is idd een heel mooi ding.
Op de site van Corniceco heb ik wat informatie gezocht over het gebruikte opslagmedium, maar ik haal er niet uit of het nu wel of geen bewegende delen bevat.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:58:
Ik heb even zitten kijken naar die iriver, het is idd een heel mooi ding.
Op de site van Corniceco heb ik wat informatie gezocht over het gebruikte opslagmedium, maar ik haal er niet uit of het nu wel of geen bewegende delen bevat.
heeft 't wel, het is een kleine harddisk.

• Hercul3s
  • Laatst online: 29-11 12:02
Ongeveer alles wat boven de 1GB uitkomt qua opslag gebruikt volgens mij een mini HD, omdat deze qua prijs per mb veel goedkoper zijn.

Het grote voordeel van de iRiver tov de Creative is idd het grote scherm, en trouwens, 1,5 GB is denk ik wel genoeg als je MD gewend bent: als je alles naar 64Kbit WMA converteert kun je 750 nr's kwijt van 4 minuten. Das (4x750)/60 = 50 uur aan muziek. Ik denk toch niet echt dat je meer dan dat nodig zult hebben als he hem niet vol gaat stouwen met films of andere bestanden. Ik heb zelf de iRiver iFP 390-T (256mb) en daar heb ik opzich redelijk voldoende aan, soms baal ik alleen dat ik niet een grotere versie heb gekocht, maar ik denk niet dat je snel ruimte problemen zult hebben met de iRiver. :)

• HunterPro
  • Niet online
ik zou voor dat geld lekker een 15gb ipod kopen :) ;)

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hercul3s schreef op 18 april 2004 @ 17:08:
*knip*
Het grote voordeel van de iRiver tov de Creative is idd het grote scherm, en trouwens, 1,5 GB is denk ik wel genoeg als je MD gewend bent: als je alles naar 64Kbit WMA converteert kun je 750 nr's kwijt van 4 minuten. Das (4x750)/60 = 50 uur aan muziek.
*knip*
64Kbit????????
Kben zelf aan het denken om me een ipod mini aan te schaffen, maar op tweakers.net(dachtik)stond er aantal dagen geleden dat er ergens een fout inzat dat er na een maand al ruis en uitvallend geluid optreed, dus toch nog maar even wachten...
Maar als ik moet beginnen al men mp3's te converteren naar 64kbit wma, is de "kwaliteit >:) " ook wel ver te zoeken denkik, en ben ik wel vrij lang bezig!! 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door MYST op 18-04-2004 17:22 ]

• Keen87
Hercul3s schreef op 18 april 2004 @ 17:08:
Het grote voordeel van de iRiver tov de Creative is idd het grote scherm, en trouwens, 1,5 GB is denk ik wel genoeg als je MD gewend bent: als je alles naar 64Kbit WMA converteert kun je 750 nr's kwijt van 4 minuten. Das (4x750)/60 = 50 uur aan muziek. Ik denk toch niet echt dat je meer dan dat nodig zult hebben als he hem niet vol gaat stouwen met films of andere bestanden. Ik heb zelf de iRiver iFP 390-T (256mb) en daar heb ik opzich redelijk voldoende aan, soms baal ik alleen dat ik niet een grotere versie heb gekocht, maar ik denk niet dat je snel ruimte problemen zult hebben met de iRiver. :)
ik heb de iriver niet gekocht vanwege zijn grotere scherm. het was eigelijk de bedoeling om de muvo2 tekopen.
tot dat ik hem in me hand had, wat voelde dat ding plastic aan zeg. daarnaast stond de iets grotere iriver, dus ook gelijk gevraagd of ik die mocht vasthouden. voeld echt stukken beter.

verder heb je als voordelen idd het scherm en het design.
nadelen:ingebouwde accu, groter en natuurlijk "maar" die 1.5 gieg tov die 4 van de creative.
ondanks al die punten denk ik toch dat ik een betere keuze heb gemaakt met de iriver, maar dat merk ik binnekort wel.

ik houd het zelf ongeveer op 350 mp3's. wat natuurlijk niet niks is... het is toch bijna 24 uur muziek, wat weer 9 md's zijn (160 minuten)

Verwijderd

Na nog wat verder gekeken te hebben kwam ik deze tegen:

Zen Xtra Creative 60GB

Maar deze zal denk ik een laptop harde schijf hebben ofzo denk ik... rond de 385 euro zit die.

• Keen87
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 22:20:
Na nog wat verder gekeken te hebben kwam ik deze tegen:

Zen Xtra Creative 60GB

Maar deze zal denk ik een laptop harde schijf hebben ofzo denk ik... rond de 385 euro zit die.
dat was eigelijk de eerste mp3 speler waar ik naar keek. je kan ook de 30gb kopen voor €310 (is al een stuk goedkoper....en 30 lijkt me zat ;) )
ik veranderde alleen van gedachte toen ik die mp3 spelers met micro hd tegen kwam.
die zijn namelijk stukken kleiner en kan ook genoeg muziek op.
de zen is verder een mooie mp3 speler....alleen wat aan de grote kant.
ik heb zelf ook nog gekeken naar de iriver ihp-120. ook wel een mooie mp3 speler. alweer een stuk kleiner als de zen. hij is alleen duurder

Verwijderd

Keen87 schreef op 19 april 2004 @ 08:10:
[...]
dat was eigelijk de eerste mp3 speler waar ik naar keek. je kan ook de 30gb kopen voor €310 (is al een stuk goedkoper....en 30 lijkt me zat ;) )
ik veranderde alleen van gedachte toen ik die mp3 spelers met micro hd tegen kwam.
die zijn namelijk stukken kleiner en kan ook genoeg muziek op.
de zen is verder een mooie mp3 speler....alleen wat aan de grote kant.
ik heb zelf ook nog gekeken naar de iriver ihp-120. ook wel een mooie mp3 speler. alweer een stuk kleiner als de zen. hij is alleen duurder
310 voor 30 GB en 379 voor 60... voor die paar euro meer wist ik het wel.

Die 60 GB dus :)

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik zit zelf ook enorm te twijfelen tussen Muvo2 (4gb) of Iriver IGP-100.

Nu zie ik over de Muvo2 steeds andere informatie staan? Heeft deze nu een radio of niet? Dat is namelijk een feature die ik er ook op wil hebben.

Qua prijs is de Muvo wel iets aantrekkelijker. 249,- voor 4GB tegenover 200,- voor 1,5 GB. Weet alleen niet of die 4GB echt wat oplevert voor mij. 1.5gb is ruim voldoende voor een weekje muziek.
(Maar goed mijn gevoel zegt toch, voor iets meer geld heb je meer dan 2x zoveel opslag :))

Voordelen Iriver:
Degelijker ontwerp.
Meerdere formaten waaronder OGG-vorbis.
Radio
Iets langere batterijduur (toch?)

Nadelen Iriver:
"apart" uiterlijk
Iets groter
Vaste batterij (of is er inmiddels een oplossing om de batterij te vervangen?)

Een andere optie voor mij zou zijn de MPIO HD-200. Deze is alleen nog niet te koop in Nederland bij mijn weten.
Afbeeldingslocatie: http://www.mpio.com.ru/upload/m2m_color_product/101/hd200_front.jpg
Weet iemand hier een goede aanbieding voor misschien of is hij er gewoon nog niet? (Desnoods in Duitsland oid).

[ Voor 33% gewijzigd door Shiver23 op 03-06-2004 10:01 ]

PSN: Shiver23

Verwijderd

Ik heb de 1,5 GB MuVo2 (jaja, ik had voor de 4GB versie moeten gaan maar ik had een van de eerste)
En ik kan zeggen: GEWELDIG ding!

Voordelen:
- snel data uploaden (USB2.0)
- geen software nodig (XP detecteerd het als externe hardschijf)
- filmware is up te graden (DOEN wordt de speler sneller van en de menuindeling verbeterd)
- scherm is goed leesbaar ook in het donker
- ID3 tags (title, artist en album scrollt voorbij)
- 3mu playlist ondersteuning (dus winamp playlist werken gewoon)
- zeer compact, ik vind em wel mooi en voelt prima stevig aan (ja het is plastic maar toch prima hoor)
- niet duur voor 4 GB (KUT! ik heb de 1,5GB voor 10 euro minder!! maarja, ik heb em al een maand of 4.....)
- verwisselbare accu
- redelijke koptelefoon bijgeleverd (geen zennheizer 400 ofzo maar best ok)
- stevig (heb al een paar keer laten vallen: niets aan de hand ook geen krassen dat is een voordeel van plastic)
- kan ook als mobiele hardeschijf dienen
- prima tasje bijgeleverd

Nadelen:
- minder mooi dan sommige concurenten
- klein scherm
- geen cradle
- geen radio (is wel een optie maar duur 35e ofzo voor oordopjes met radio in het snoer)
- kleine knopjes niet handig voor mensen met grote vingers
- geen OGG Fobis (kan wel komen met nieuwe filmware, maar dat is nog niet duidelijk)

Als je op zoek bent naar een goede, kleine mp3speler voor een prima prijs en je niet teveel voor de "looks" gaat is dit een zeer goede optie.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 21:58
Als eerste mijn excuses voor het zomaar omhoog schoppen van dit oude onderwerp maar ik zit met PRECIES hetzelfde probleem nu. Mijn minidisc speler is een paar dagen geleden overleden en ik ben nu op zoek naar een mp3 spelertje, waar toch wel aardig wat op kan, maar ik heb geen 500 euro voor een ipod over.

Toen ik op het internet op zoek was kwamen bij mij ook de iriver IGP 100 en de muvo 2 4gb eruit als beste kanshebbers. Maar toch heb ik bij beide items mijn twijfels, vooral de nadelen die op verschillende sites werden genoemd over die muvo2 hebben mij aan het twijfelen gezet. Bijvoorbeeld:

*Beschermhoesje dat wel als item word aangeduid zit er NIET bij.
*Oortelefoontjes die veel te groot zijn.
*Niet stevig

Maarja aan de andere kant is die Iriver nergens te vinden op websites, op sites van normale winkels tenminste.... dus ik begon te denken van straks bestel ik een Amerikaanse versie met andere voltages / stekkers. Dat wil ik zeker niet hebben. Ook is die 4Gig wel aardig wat meer... en het lijkt me helemaal vervelend als ik die IGP100 zou kopen om dan een maand later er achter te komen dat een IGP200 eraan komt met 4Gb ofzo.

De grootte is niet echt een probleem voor mij, beide zijn waarschijnlijk toch groter dan mijn dode minidisc speler. Maar een andere afknapper voor mij is die iriver website, er is geen Nederlandse divisie. Of wordt NL ineens bij het Nordic gedeelte van Europa geplaatst?

Gelukkig heb ik geen haast met kopen nu, aangezien ik toch vakantie heb, maar ik hoop eerlijk gezegd dat er een beter alternatief is rond de tijd dat de colleges weer beginnen (eind augustus).... (bijvoorbeeld zo een IGP200 :))

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-11 21:58
Die Philips is zowiezo GEEN optie. Technisch zijn Philips dingen altijd wel in orde maar de constructie is echt rotzooi. Ik heb al mijn 2e koptelefoon van Philips hier liggen (2e exemplaar gekregen nadat ik 3 maanden ervoor de oude had ingeleverd).... die ook alweer kapot is. Het ding is nooit gevallen, terwijl ie op mijn kop zit knapt gewoon die beugel. Deze was 40 euro terwijl een Sony van 3 euro 99 het langer heeft volgehouden..... vandaar dat ik het risico niet wil nemen bij zo een grote uitgave als een mp3 speler. (geld groeit niet op mijn rug)

Verwijderd

ik heb net een paar dagen geleden de Iriver IGP-100 gekocht
wilde eerst eigenlijk ook de Creative Muvo2 4GB kopen, maar bedacht me dat 1,5GB meer dan genoeg zou zijn, en de Iriver nog niet zo lang geleden van 300 naar +-200 euro is gegaan. ook het grote scherm van iriver leek me handig, en ook de Ogg support.
ze zijn allebei ongeveer even groot, maar vindt de Iriver een druk mooier eruit zien. En in een paar reviews heb ik gelezen dat de radio goed was, vin ik ook belangrijk.
bij de V&D issie maar 195 euro trouwens
Pagina: 1